« ディープインパクトの応援馬券でいきましょう! | Main | ディープインパクト号引退に寄せて-ルドルフおやじ特別寄稿- »

ディープインパクトは飛ばない。そして、衝撃の結末とは?

Jiromaru_20

ジャパンカップのディープインパクトは完勝でした。直線の伸びが足りなかったとか、武豊騎手がムチを連打していたとか、強さを感じなかったという見解がありますが、あれはあれで強い勝ち方です。今年の春よりも強化されたメンバーを相手に、スローを最後方から外々をマクって勝ちました。周りも伸びているので、着差こそわずかでしたが、素晴らしい瞬発力で、見た目以上に強かったと思います。その強さは、武豊騎手が一番感じたことでしょう。

そろそろ、私の結論も書かなければなりませんね。

結論から述べると、ディープインパクトが有馬記念を勝って引退するのは難しいでしょう。ディープインパクトが飛ばない理由はただひとつで、前走のジャパンカップからの反動です。国際レベルのメンバーを相手に、スローペースのレースを、上がり33秒5の極限の脚を駆使して勝ったことによる反動です。海外遠征明けのレースを、最高の状態で、最高の勝ち方をしてしまったことによる反動が、今回の有馬記念で噴出してしまうのではないでしょうか。

ディープインパクトについて考える時には、「飛ぶか飛ばないか」が全てだと思います。それ以上でも、それ以下でもありません。もう少し正確に言うと、「普通に走ることが出来るコンディション(体調)にあるか否か」ということです。普通に走ることが出来るコンディション(体調)であれば勝ち、普通に走ることが出来ないコンディション(体調)であれば負け。ただそれだけのことです。つまり、ディープインパクトが負けるとすれば、それはディープインパクト自身にだけなのです。

だからこそ、ディープインパクトの死角探しという表現には違和感があります。たとえば、“中山競馬場では一度も上がり34秒を切る脚を使ったことがない”といった類いのあら探しは、チャンチャラおかしいと思います。走る足の速さが他馬を凌駕しているディープインパクトは、そういったレースの綾のような断片に負ける馬ではありません。凱旋門賞の敗因も色々と考えましたが、結局のところ、昨年の有馬記念と同じく、ディープインパクトが普通に走ることのできるコンディション(体調)になかったということでしょう。斤量とか馬場とかペースとか、そういう以前の問題だったのではないでしょうか。

そして、今回の有馬記念は、ディープインパクトは普通に走ることのできるコンディション(体調)にはないと思います。繰り返しになりますが、前走のジャパンカップで、スローペースのレースを、上がり33秒5の極限の脚を駆使して勝ったことによる反動ゆえです。ディープインパクト級の馬になると、調教や普段の動きから察知することは非常に困難ですが、目に見えない疲れがあるのではないでしょうか。最後にひと言だけ。たとえディープインパクトが有馬記念で敗れるとしても、私の知る限りにおいて、この馬が最高のサラブレッドであることに変わりはありません。

いつも応援ありがとうございます。
一完歩ずつランキング1位を目指します!↓

|

TrackBack


Listed below are links to weblogs that reference ディープインパクトは飛ばない。そして、衝撃の結末とは?:

» 有馬記念の予想 [はちまんの競馬と囲碁]
本命は、ドリームパスポート。どんなコース・距離・騎手でも常に上位に着ます。前走 [Read More]

Tracked on December 24, 2006 01:16 AM

» 有馬記念の結果 [はちまんの競馬と囲碁]
ディープインパクトは強かったですね。この馬にはデータ等々は関係無かったようで、 [Read More]

Tracked on December 24, 2006 04:37 PM

» 有馬記念 [万馬券的中マニュアル]
ディープインパクトが後方待機から第3コーナーから徐々に進出し、直線で後続を突き放し3馬身差の圧勝。 ディープインパクトはGI7勝目で、引退レースを勝利で飾った。 [Read More]

Tracked on December 24, 2006 09:48 PM

» 焼酎「JAPAN(ジャパン)」 ディープインパクト号引退記念ボトルセット 限定発売! [ひなブログ]
〜競走馬「ディープインパクト号」の全勝利レースをデザインに取り入れた〜宝酒造株式会社(社長:大宮 久)では、12月24日(日)の有馬記念を最後に引退した「ディープインパクト号」の全勝利レースをデザインに取り入れた焼酎の12本セット“焼酎「JAPAN」デ... [Read More]

Tracked on December 26, 2006 09:27 AM

Comments

おはようございます。
去年のあの「衝撃」からもう1年ですか。あっという間にディープも引退ですね。
最後も◎ディープで行きたいと思います。
勝つだろうではなく、勝って欲しいと言う願いを込めてディープで行きます。
対抗はダイワメジャーで。この秋は本当に強かったと思う馬です。
かなりの距離延長がやや気になるところですが、
先行有利の中山で先行できると言う強みで対抗にします。
単穴はドリームパスポートで。
使われてるなぁという感じはありますが、堅実さ、
一瞬の切れ味という事を考えると中山ではプラスになると思います。
△は体絞れていたらという条件つきでコスモバルク、女傑のスイープトウショウで行きます。
ポップロックも狙いたかったのですが、最内枠というのがこの馬の減点材料です。
評価するのであれば、ここはペリエ騎手の腕にかけると言ったところでしょうか。
最後のレースはしっかり当てたいところですが、
ディープが勝っても負けても、その衝撃を目に焼き付けたいと思います。

Posted by: keigo | December 24, 2006 05:53 AM

おはようございます。

「前走のジャパンカップで、スローペースのレースを、上がり33秒5の極限の脚を駆使して勝ったことによる反動」

これについては、わたしも同じ見方をしておりました。

しかしながら、JCは反動を呼び込んでしまうレースではなかったと思われます。

JCでのディープの走りは、ストライド頻度が菊花賞などに比べると極端に低いのです。

3冠のタイトルがかかっていた菊花賞がMAXの走りであるならば、JCはリプレイを見ても分かるように7分の走りでしょう。何せ、ゴール前は流してますから。

それにこれは経験からなのですが、「最後方からの上がりの競馬」というのは、上がり3ハロンの数字がいくら速かろうが、「反動」を呼び起こす要素ではないと考えられます。但し、一流馬と呼べる馬に限ってですが。スペシャルウィークなどもそうでしたから。

俗に言う「反動」というのは、一貫したレースの流れにおいて、どんな走りのリズムでレースを終えたか?というところに秘められていると考えております。(これ以上は長くなるので・・・)

僕はJCを「極限の走り」ではなかったと捉え、さらなる上積みを今週の調教シーンからも感じました。「しなやかな両前脚の捌き」が戻ってきており、そして最近の稽古では不足がちだった「気合乗り」が感じられるようになっております。あれはディープ本来の姿です。

でも競馬って不思議ですよね。
レースを終えても勝因や敗因というのは明確な結論が出ないわけですから。でもそこが競馬の魅力でもあるわけですが。

そんなわけでして、私はこの有馬記念のキーワードを「展開」に絞っております。それも、おそらくは自信の騎乗となるであろう最後方からのディープ?は抜きにしてのものです。

アドマイヤメインが柴田善で逃げるのであれば、ペースはさほど上がらないでしょう。しかし、コーナーが6つあるというのは乗っている騎手達の体感時計を狂わす要素でもあるのです。

アドマイヤメインがスローの単騎逃げで先導すると予想しております。但し、縦長の隊列になるのでは?よって、アドマイヤメインの粘りこみも視野に、一瞬の脚ではなく、持続力のある長い末脚が必要となるのではないでしょうか?

そんな感じです。
お互い最高のグランプリにしましょう!

でもディープ外した馬券も買いますよ、きっと!
なんせ、小心者ですか・・・。


Posted by: 江戸川コナン | December 24, 2006 08:54 AM

おはようございます。いよいよラストですね。
頑張りましょう。
JCでのディープは確かに極限の切れ味でした。しかし、ダービーとかと比べるといささか物足りなさも感じました。
「飛ばなくても」昨年はハーツの2着。今年も2着は外さないと予想しております。
前回にも書いたスウイフトカレントとスィープトウショウを選んだ理由は、今回のメンバーはロングスパートする馬が非常に多い為です。3~4コーナでディープが捲り始めた時には既にこれらの馬は早めに仕掛けている筈。パスポートは内から抜け出しを計ると見た!
最後の坂で失速する馬が多く、後方で死んだふりしてた馬が押し寄せてくるのでは?と予想しています。
死んだふりが出来る馬が前述の2頭だと想像しています。

さぁ、泣いても悔やんでも(笑うは無いのか?)ラストです!!しかし、多分このレースを外すとラストは東京大賞典と言う事でしょう。。。それではまた!来年もよろしくお願いします!

Posted by: はやひで | December 24, 2006 09:44 AM

おはようございます^^

僕はドリパスで行きたいと思います。

若くして引退し、戸惑いの中始まった種牡馬生活。
軽い傾向の馬が多かった中、父亡き後のフジキセキの覚醒を本気で信じてるので、

父の最高傑作にグランプリで挑みたいと思います^^

Posted by: たまバス | December 24, 2006 10:45 AM

こんにちは。
いよいよ有馬記念ですね。
今年最後のGⅠ、自分の本命はコスモバルクです。
"英雄から英雄へ"
スタートまであと少し。
最後の衝撃を見届けたいと思います。
良いクリスマスを!

Posted by: M | December 24, 2006 03:18 PM

得意の中山で11着に沈んだバルクや
追い切りですでに頭を上げていたメインなど
有力馬が調整に苦しむ中で、
ディープだけは別格でしたね。

メジャーは坂の途中まではがんばっていましたが、
上がりきってからはディープと手ごたえが違いましたね。
しかし、よく伸びたと思います。
ポップロックもがんばっていましたが、
やはり相手が悪かった。。

ハーツとの再戦がああいう形になってしまったことや、
カワカミやムーンなど未対戦のまま終わってしまう馬もいて、
直線でどこまでも伸びていきそうなディープをみて、
寂しい気がしました。

Posted by: さとし | December 24, 2006 07:01 PM

こんばんは。
有馬記念はいいレースでしたね。
馬券はやられましたが晴れ晴れとした気分です。
ガラスの競馬場さんは、いつもRSSで読ませていただいていたのですが、今年は途中からルドルフおやじさんも参戦して益々ロムが楽しくなりました。来年もお邪魔しますのでどうぞよろしくお願いします。

Posted by: 山川世界 | December 24, 2006 07:16 PM

目を引く馬・・・多分何も知らずに有馬記念を観た人も
ディープインパクト以外は目に入らなかったのでは
ないでしょうか。

ディープの走りに目を奪われて
2着にどの馬が入ったか、あまり気にならなかったです(^^;

トウカイテイオーの一年ぶりの有馬記念も
こんな感じでした。
強いだけでなく人を惹きつける強烈な個性・・
無事に走り終わってくれて良かった、という気持ちと
何か大きなものを失ってしまったような喪失感。

スター不在の競馬界が沈んでしまわないよう
後続の馬たちにも頑張ってもらいたいですね(^^)g

Posted by: けん♂ | December 24, 2006 10:31 PM

keigoさん

本当にあっという間でしたね。

競馬をやっていると、1年が経ったことを体で感じることが出来ますね。

今年のディープもまた衝撃的な走りを見せてくれました。

誰もが期待した通りの結果を出してしまうところが、ディープのディープたるゆえんだと思います。

ポップロックは買えましたか?

素直にディープに◎を打ったところもさすがです。

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 12:49 AM

江戸川さま

素晴らしいラストフライトでしたね。

ディープインパクトは、全ての競馬ファンが望む結果を、最高の走りで演出して引退していきました。

33秒台の脚に対する反論ありがとうございます。

ストライド頻度については詳しいことはよく分からないのですが(どのようにして測っているのでしょう?)、33秒台というのはあくまでも目安の数字です。

極端に上がりの速い競馬は、「反動が出るパターン」と「あまりにも楽をして勝ったパターン」の2つに分かれると思います。

ディープインパクトの場合は、天皇賞春とJCは前者のパターンで勝っていると思います。

これは岡部騎手も今週のサンスポ誌上で指摘していましたね。

何気なく読み過ごしてしまった、あのことがこのことを指すと気付く人はいないでしょう。

>俗に言う「反動」というのは、一貫したレースの流れにおい>て、どんな走りのリズムでレースを終えたか?というところ>に秘められていると考えております。(これ以上は長くなる>ので・・・)

ここまで分かっていらっしゃる方がいるとは思わなかったので、正直驚かされましたよ(笑)。

上がり時計には、馬場や展開など様々な要素が絡みますので、おっしゃる通り一概には言い切れない部分がありますよね。

ただ、私にはディープのJCは反動が出るレースに見えました。

もちろん、結果的にはディープには大して反動が出るレースではなかったのですが。

それだけディープの肉体的資質が飛びぬけているということでしょうか。

1.2倍というオッズを見れば、誰が見てもディープの能力が抜けていて、普通に走れば勝つことは一目瞭然です。

ただ、絶対勝つとは言えない要素もあるよということを、言いたかっただけなんですよね。

岡部騎手は責任があるのでソフトに言っていましたが、私は全く無責任なので大袈裟に書きました。

そして、それが個人を立てるブログの意義だと思っています。

だからこそ、こうして江戸川さんから反論をいただき、私も考えることが出来ています。

私が、ディープは10馬身離して勝つと思います、って言ったらそれ以上の広がりはありませんから(笑)。

私は色々な角度からの異論反論が大好きです。

また色々と教えてくださいね、江戸川さん!

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:14 AM

はやひでさん

ほぼ完璧な大局観でしたね。

そのお考えであれば、ポップロックも抑えていらっしゃったんではないでしょうか?

それとも、ラストは東京大章典ですか(笑)?

私は落ちるところまで落ちたので、今年はこれで勘弁してもらいます。

今年は最後までお付き合いいただき、ありがとうございました。

ぜひ来年もまたよろしくお願いいたします!

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:18 AM

たまバスさん

ドリームパスポートは惜しかったですね。

内田騎手は完璧な騎乗だったと思いますが、前が詰まってしまったことが悔やまれます。

それにしてもディープは最高の走りで引退していきましたね。

うまジオもリスナーがジワジワと増えてきているようで何よりです。

来年はぜひゲストで呼んでくださいね。

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:21 AM

Mさん

素晴らしい走りで締め括ってくれましたね。

久しぶりにいいものを見せてもらいました。

今年は、Mさんとも衝撃の出会いをすることが出来て嬉しく思います。

またこれからもよろしくお願いいたします。

良い年末年始をお迎えください!

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:23 AM

さとしさん

メジャーはあのペースで行って、よく最後まで我慢しました。

ドリームパスポートに抜かれませんでしたから。

とはいえ、ディープの破壊的な末脚は衝撃的でしたね。

もっと色々な馬と戦って欲しかったですが、またその子供たちに期待しましょう!

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:26 AM

けん♂さん

おっしゃる通りですね。

これだけ目を引く、気を引く馬はいませんよね。

広島でも、多くの一般の方が立ち止まって、モニターで観戦していました。

何がこれだけ人を惹きつけるのでしょう?

ディープが引退しても、競馬は魅力的であり続けることを私も切に願います。

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:31 AM

山川世界さん

ご無沙汰しております。

私も馬券は落ちるところまで落ちましたが、気分は爽やかです。

それほど、久しぶりに心を動かされたレースでした。

また遊びにきてくださいね。

これからもよろしくお願いいたします。

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 01:32 AM

できれば不利を受けない競馬でディープにどこまで迫れるか見たかったです^^

内枠なのでああいうのもあるとは思ってましたけど、そんな予想のような考えじゃなくて、不利を受けなかった時前提の楽しみを期待して本命にしました(笑)

なので清々しいです^^

パドックはよく見えなかったのでよく伸びてきたと思います。
来年頑張ってほしいです。

うまジオはおかげさまでだいぶ増えてきました。ありがとうございます^^
もう第一弾のゲストは治郎丸さんに決定してますから(笑)

よろしくお願いします^^

Posted by: たまバス | December 25, 2006 04:05 AM

また、来年。と書きながら。。再投稿。
やっぱり競馬の最後を締めくくるのは「東京大賞典」ですよ!(爆)

内田、横山の一騎打ちでも楽しみにします。

ディープはパドックを見た瞬間に、1着は間違い無いと思いました。あの気合い乗りを見せられた時には他馬では敵いませんね。

しかし、最終もいつも買ってて新聞にマークまでしてたエイシェントヒルをなぜか最後に買ってなくて。。。エイシンラージヒルから3連複流しを敢行したのですが・・・。ツイテナイ時はこんなもんですね。

では、金杯で!良いお年を!

Posted by: はやひで | December 25, 2006 08:27 AM

たまバスさん

ディープインパクトが強すぎましたね。

あれだけ長くいい脚を使われては、どの馬も敵いません。

ドリームパスポートも、前が詰まったシーンがありましたが、仕掛けのタイミングは間違っていないと思います。

また来年に期待ですね。

もう少し短い距離だともっと切れるでしょう。

私は何もしていませんが、【うまジオ】はランキング5位まで躍進していますね。

競馬ポッドキャスティングでいつかナンバーワンの座を取れるよう応援しています。

その時もまたゲストで呼んでくださいな(笑)。

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 07:00 PM

はやひでさん

競馬はまだまだ終わりませんからね(笑)!

ディープは追いきりで目一杯に仕上げられて、まるでダービーの時のような気合乗りでした。

直線であれだけ怒って走ったディープも久しぶりに見ました。

本当にいいレースで癒されました。

東京大章典は当たるといいですね!

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 07:05 PM

治郎丸さん、Merry Christmas☆

素晴らしい有馬記念でしたね。
ディープから感動のプレゼントをもらいました。
もう涙ボロボロでしたが、とても爽やかな気分で、良いイヴとなりました。ポップロックが気になっていて、
ディープにドリパス、ポップを買いました。
小額でしたのでイタリアンのランチが食べれるくらいですが、記念になりました。
来年は京都金杯を頑張ろうかと。今年もあとわずかですね。
治郎丸さんもお身体ご自愛の上、良い新年をお迎えくださいね。(まだまだHPには日参しにきますが...^^)

Posted by: Mutsumi | December 25, 2006 09:53 PM

Mutsumiさん、メリークリスマス!

本当に素晴らしい有馬記念でした。

私は不覚にもスタンド前を通過するあたりから…

何かこれまでのモヤモヤを全て晴らしてくれて、競馬をやってきた自分が誇らしく思えました。

Mutsumiさんは馬券も当たったのですね。

おめでとうございます。

最高の記念になったことでしょう。

Mutsumiさんも良いお年をお迎えください。

来年もまた一緒に競馬を楽しみましょうね!

Posted by: 治郎丸敬之 | December 25, 2006 11:51 PM

dkdr4 http://002evolves.blogspot.com

Posted by: l0i1 | June 27, 2010 11:31 PM

http://linuxct.blogspot.com/2005/01/kiss-because-im-girl-korean-lyrics-and.html http://hotleaderceleb.blogspot.com/2008/03/all-my-children-actress-susan-blanchard.html http://stores.shop.befr.ebay.be/philjoker__W0QQ_armrsZ1 http://duhheteronym.blogspot.com http://www.reve-academie.com/ebook.php http://www.campagne-de-russie.com/forum/index.php http://www.cartoonland.de/archiv/killerbiene/ http://bloodsox.blogspot.com/2007_01_01_archive.html http:

Posted by: halas videok | June 30, 2010 08:35 PM

http://outside.in/prudential-st-botolph-boston-ma/tags/education http://pullingablyleven.blogspot.com/ http://www.ihre-vorsorge.de/Expertenforum-Thema.html?id=50150 http://britney-best.blogspot.com/ http://arasbirdstation.blogspot.com/ http://www.lexiweb.fr/voc/sacrifiasse-pa1-32738.html http://www.cdandlp.com/artist/0-0-0/2/1/mindi-abair.html http://swimmingwizard.blogspot.com/ http://highestechelon.blogspot.com/2006/10/100-chuck-norris-jokes.ht

Posted by: farting youtube | July 01, 2010 06:25 AM

http://forum.campingcar-infos.com/index.php http://www.discoogle.com/wiki/Abba http://lesdrivessataniqueslcole.blogspot.com/ http://shinerbocksrantings.blogspot.com/ http://parroquiaicm.wordpress.com/2010/04/14/ http://igloomiles.blogspot.com http://fastestrc.blogspot.com/2008/03/brushless-electric-950-serpent.html http://kidnappingmurderandmayhem.blogspot.com/2008/03/only-woman-on-floridas-death-row.html http://jujusosweet.blogspot.com/ http://

Posted by: ilen iverson video | July 01, 2010 04:20 PM

http://hierarchieshazri.blogspot.com http://bloomandblossom.blogspot.com/ http://jean-marie.gueye.over-blog.com/140-index.html http://blockmakingmachinerometa.blogspot.com/ http://www.myvideodaily.com/ http://lucymayschofield.blogspot.com/2009/07/bonefolders-bodkins.html http://bloodline-news.blogspot.com/ http://chusticieros.com/cronica-versificada/ http://www.huisgenoot.com/artikels/Bekendes/Angus-was-op-rand-van-dood http://aqualounge-pindl.b

Posted by: video glume yuo tube | July 01, 2010 09:52 PM

Your website is very interesting. I liked your website a lot. Thank you.

Posted by: payday loan | July 02, 2010 12:28 PM

http://fondosdepantallaymuchomas.blogspot.com/search/label/Gifs%20de%20Belenes http://willows.musicblog.fr/ http://stephonetic.blogspot.com/ http://30tage.blogspot.com/2006_05_19_archive.html http://greyborders.blogspot.com/2008/07/jaap-blonk-adeena-karasick-gary-barwin.html http://www.todobebe.com/herramientas/nombres/meaning/s http://gamepretend.blogspot.com http://loveit-wantit.blogspot.com/2008/10/review-nars-blushes.html http://www.video-you

Posted by: lotsa video | July 03, 2010 08:18 AM

http://definetal.blogspot.com http://www.ares.org/ http://sergiobledacomics.blogspot.com/ http://handymengger.blogspot.com http://blogs.mundodeportivo.es/toqueygambeta/2010/02/08/el-dinero-es-lo-de-menos/ http://jagrant.blogspot.com/ http://filipinolibrarian.blogspot.com/2009/08/prc-is-allowing-non-blis-non-mlis-to.html http://kaupat.blogspot.com/ http://the-temple-of-corruption.blogspot.com/2007_05_01_archive.html http://violetteorlach.blogspot

Posted by: ailly video | July 03, 2010 01:43 PM

http://andrennnewagecomics.blogspot.com/2009/11/blackest-night-5-review.html http://www.wikialo.com/system:page-tags/tag/indie http://prettyshinysparkly.com/boho-for-coffee-pastries/ http://koodooz.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://www.cioupdate.com/trends/article.php/3667451/Your-Organization-Needs-an-Information-Strategy.htm http://lechaudronmagique.blogspot.com/2009/08/conserves-de-poires-au-sirop.html http://containerisema

Posted by: affinity video conferencing | July 04, 2010 12:37 AM

http://turning-iwatean.blogspot.com/2009/04/japanese-myths-and-mythical-creatures.html http://saugstube-torrent.to/722394-liebesmarkt-in-daenemark.html http://seattletimes.nwsource.com/html/sports/2003701102_webpreptrackagate10.html?referrer=newsvine http://g4tv.com/games/ps2/53354/shin-megami-tensei-devil-summoner-raidou-kuzunoha-vs-king-abadon/review/ http://billco-outdoors.blogspot.com/ http://counteractgameplan.blogspot.com http://collegefootba

Posted by: ryan jimmo video | July 04, 2010 12:07 PM

http://womenshoops.blogspot.com/2009/10/first-tierra-rogers-then-liz-pearlman.html http://getoutnorthidaho.blogspot.com/2008/06/tomato-street.html http://fibrinvideo.blogspot.com http://saveseattleschools.blogspot.com/2009/10/board-blinks.html http://teampoal.blogspot.com/ http://ecuadorloser.blogspot.com/2005/05/sbado-gigante-la-peor-bobada-para.html http://aaa-travel-online.blogspot.com/ http://veryeasykitchen.blogspot.com/2007/05/retour-douzbekis

Posted by: abel video | July 04, 2010 03:41 PM

http://berliner-informant.blogspot.com/ http://evil-devil-shijie.blogspot.com/ http://www.lacikaboss.blogspot.com/ http://smell.verziehen.de/?sectornext=sex-good-for-brain-function-93 http://store.pandevida.com/browse.cfm/neil-t.-anderson-el-mentor/4,20778.html http://www.myartspace.com/artistInfo.do?populatinglist=home&subscriberid=36h89kkzna3q6sa1 http://itsanovemberbaby.blogspot.com/ http://fghdogma.blogspot.com http://hunieland.blogspot.c

Posted by: matt maupin yu tube | July 06, 2010 02:56 AM

http://disorientationgraceful.blogspot.com http://nosmokingintheskullcave.blogspot.com/2006_09_01_archive.html http://eggeninquire.blogspot.com http://latelelibre.fr/index.php/2010/02/haiti-la-realite-du-terrain/ http://blcbootcamp.blogspot.com/ http://bktor.kirefotografiezaandam.nl/o-signifies29/ES282.php?q=printable%2beaser%2bgrader http://www.schlauweb.de/Abangan http://co.news.yahoo.com/s/25052010/90/n-sports-presentacion-oficial-mayor-2.html

Posted by: locomotive yuo tube | July 06, 2010 07:37 PM

http://piequeen.blogspot.com/ http://techadictos.com/descargar-movier-gratis-descargar-videos-de-youtube-y-sitios-similares/ http://girlssoccer.us/mnlef.php?a=coral%2bsnake%2bpictures http://awlsvideos.blogspot.com http://bikersboadilla.blogspot.com/ http://www.toughpigs.com/anthnewstuff08.htm http://backupvideo.blogspot.com http://worldkigodatabase.blogspot.com/2005_08_01_archive.html http://margaret-zakachurina.blogspot.com/2010/03/eco-bored.ht

Posted by: leviticus video | July 07, 2010 01:18 AM

http://longislandphotos.blogspot.com/ http://272486.r.msn.com/?ld=2vkQmFwHnkdZ7E8WMAkZ77hG8UKBsC+p5dGN7+o0MkKcIhKR0nozRidHSlqjyk87n086eT3fYSnUGKgAJlLOSFBkPZBetmsCUO+dSS8q08A/tqBWXJaiu6sKgWHExBqpsRd3/bdwbCpdZG0n/fsal/tTITvkodujVV//w3OPPw1IY9hQVPO4Fv110Qe5sNZJoq6j5vBRi2h1kZwNMotzkj4mFynziRN+HbM/XY/pkAZ/QBG7SelkLdYZcEbBqRLnnh7C4wy5i6zu3HwELZtDmKPfEivOYEYCajXpXVNKvawbUMy5dkeGI2LlAMKgqvP0wiPOldbvKSU6C6/3Ua1ujwSE9HdbO8H7wGoCWqFR0L http://ahbelinda.blogspot.c

Posted by: drammen vidoe | July 07, 2010 06:52 AM

www.glassracetrack.com is great! Making a Case For Payday Loans Payday loans are often cast in a bad light as though they prey on the desperate consumer and feed into the money now consequences later attitude

Posted by: toronto payday loans | July 12, 2010 05:11 AM

Your blog site is very useful. Say thanks to you truly for providing a good amount of usable advice. I will bookmark bookmark your blog and will be undoubtedly coming back. Yet again, I truly appreciate all your work not to mention delivering a whole lot handy answers to the readers.

Posted by: loans canada | August 25, 2010 10:17 AM

A very nice niche blog, and a good design there sparks Simplicity yet complex algorithm of the internet. Thank You.

Posted by: payday loans | August 29, 2010 07:14 AM

gtghtldbukorjdaoxfjgvhvaxmjyxkyhrdp

Posted by: loans bc | September 02, 2010 09:54 AM

I enjoyed reading your blog. Keep it that way. bjuhqjjiigqgeolg

Posted by: wrigelioriree | September 14, 2010 09:31 PM

I will post a link to this blog on my website. I'm sure my readers will find this info really great.

Posted by: online loans | September 21, 2010 09:33 PM

Thanks for good news! Your site is very useful for me. I bookmarked your site!

Posted by: canadian payday loans | September 22, 2010 09:19 AM

This is such a fantastic resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing websites that understand the value of providing a quality resource for free. It is the old what goes around comes around routine. Did you acquired lots of links and I see lots of trackbacks?? bffbhnmgbak

Posted by: no faxing loans | September 23, 2010 08:19 AM

Do you have any more info on this?

Posted by: faxless payday loans | September 26, 2010 08:38 AM

Thanks for making such a killer blog. I come on here all the time and am floored with the fresh information here.

Posted by: loans in canada | September 26, 2010 06:21 PM

Good post. Thank for sharing.

Posted by: bad credit loan in canada | September 27, 2010 07:07 AM

I must say that overall I am very taken with this site. It is apparent that you know you subject matter and you are passionate about it. I wish I had got your ability to write. I have bookmarked your site and look forward to more updates.

Posted by: bad credit loans toronto | September 27, 2010 09:28 PM

Greetings everyone, This webpage is outstanding and so is how the matter was expanded. I like some of the comments too although I would prefer we all maintain it on topic in order add value to the subject.

Posted by: loan in british columbia | September 28, 2010 07:47 AM

I will publish a link to this blog on my web page. I'm sure my readers will find this info really perfect.

Posted by: loans ontario | September 28, 2010 09:39 PM

Remarkable concepts on this internet site. It's rare these days to find websites with data you are seeking. I'm happy I chanced on this webpage. I will certainly bookmark it or even register for your rss feeds simply to be updated on your new posts. Keep up the nice job and I'm sure some other folks researching valued information will actually stop by and benefit from your web page for resources.

Posted by: bad credit loans | September 29, 2010 08:45 AM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is particularly nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article

Posted by: lose weight | October 02, 2010 07:25 PM

Finally, an issue that I'm passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your online site is greatly appreciated.

Posted by: personal credit loans | October 03, 2010 08:38 PM

This is such a awesome resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing websites that understand the value of providing a quality resource for free. It is the old what goes around comes around routine. Did you acquired lots of links and I see lots of trackbacks??

Posted by: loans calgary | October 15, 2010 10:08 AM

Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

Posted by: loans for people with bad credit | October 16, 2010 07:37 AM

Amazing concepts on this website. It's rare these days to find websites with data you are seeking. I'm happy I chanced on this webpage. I will certainly bookmark it or even register for your rss feeds simply to be updated on your new posts. Keep up the nice job and I'm sure some other folks researching valued information will actually stop by and benefit from your internet site for resources.

Posted by: loan money store | October 17, 2010 08:50 AM

Thanks for sharing your thoughts. Take care.

Posted by: loan application | October 18, 2010 01:51 PM

A especially nice niche blog, and a really good design there sparks Simplicity yet complex algorithm of the web. Thank You.

Posted by: bad credit loans | October 19, 2010 03:02 PM

This web page is a complete world wide web resource for this. You'll find all you wanted or needed to know, here.

Posted by: laptop computers | October 20, 2010 05:59 AM

Good quality publish. Thank for sharing.

Posted by: loan canada | October 20, 2010 01:54 PM

Thanks for perfect news! Your web-site is quite useful for me. I bookmarked your web site!

Posted by: loan with bad credit | October 21, 2010 06:57 AM

This website is the ultimate world-wide-web page.

Posted by: loan for bad credit history | October 25, 2010 08:55 PM

This website is the most beneficial internet sites.

Posted by: personal loan bad credit | October 26, 2010 07:58 AM

This website is the recommended ?nternet site.

Posted by: cash advance payday lenders | October 27, 2010 11:25 AM

This website is the most excellent internet sites.

Posted by: loans no credit | October 28, 2010 06:54 AM

This website is the finest blog site.

Posted by: bad credit loan personal | October 30, 2010 06:04 AM

This website is the most effective net page.

Posted by: bad credit loan personal | November 01, 2010 08:20 PM

This website is the most helpful net page.

Posted by: payday loans ontario canada | November 02, 2010 11:55 AM

This website is the superior web property.

Posted by: bad credit loans canada | November 03, 2010 08:59 AM

This website is the top rated world-wide-web site.

Posted by: bad credit loans | November 04, 2010 11:43 AM

This website is the most excellent site.

Posted by: bad credit loan canada | November 05, 2010 11:22 AM

This website is the ultimate world-wide-web page.

Posted by: bad credit loans ontario | November 06, 2010 06:08 AM

This website is the most helpful online site.

Posted by: cash advance loans bad credit | November 06, 2010 01:34 PM

This website is the right world-wide-web site.

Posted by: loans toronto bad credit | November 07, 2010 07:35 AM

This website is the top internet site.

Posted by: online cash advance canada | November 09, 2010 09:33 PM

This website is the perfect web property.

Posted by: loans with bad credit | November 10, 2010 10:58 AM

This website is the best world-wide-web site.

Posted by: cash advance canada | November 10, 2010 08:33 PM

This website is the ultimate blog site.

Posted by: get loan with bad credit | November 11, 2010 11:16 AM

This website is the top rated web portal.

Posted by: apply for loans | November 11, 2010 09:27 PM

This website is the leading world wide web site.

Posted by: cash advance online | November 12, 2010 08:40 AM

This website is the recommended web blog.

Posted by: cash advances | November 13, 2010 06:59 AM

This website is the top rated web site.

Posted by: to get a loan with bad credit | November 13, 2010 05:30 PM

This website is the finest web portal.

Posted by: national cash advance | November 14, 2010 08:24 AM

This website is the ultimate online site.

Posted by: personal loans bad credit | November 19, 2010 12:48 PM

This website is the top web-site.

Posted by: loans bad credit canada | November 20, 2010 07:34 AM

This website is the ideal world-wide-web site.

Posted by: weight loss plan | November 25, 2010 07:13 PM

This website is the most helpful ?nternet site.

Posted by: organic mattress | December 07, 2010 08:44 PM

This website is the prime ?nternet site. fmmwnjjp

Posted by: payday loans | December 18, 2010 02:40 PM

This website is the most excellent internet sites. zccseeka

Posted by: school grants | December 19, 2010 09:42 AM

This website is the most popular web-site. sqeutkoa

Posted by: sample resume | December 22, 2010 08:30 PM

I am looking for watch football online eu. How can I find it?

Posted by: football online | December 24, 2010 11:45 PM

Thanks for the info about ???????: ???????????????????????????

Posted by: calendar template | January 08, 2011 08:15 AM

Your post about ???????: ??????????????????????????? rocks!

Posted by: payday loan online | January 09, 2011 10:22 AM

Amazing post about ???????: ???????????????????????????!

Posted by: digital photo frame | January 09, 2011 06:05 PM

Unfogettable post about ???????: ???????????????????????????!

Posted by: fitness gym | January 10, 2011 05:07 AM

Unbelievable post about ???????: ???????????????????????????!

Posted by: green home | January 10, 2011 11:54 AM

Very very nice post about ???????: ???????????????????????????!

Posted by: hair removal | January 10, 2011 07:11 PM

I appreciate all your hard work and your post about ???????: ???????????????????????????!

Posted by: home made pizza | January 11, 2011 04:49 AM

Excellent read about ???????: ???????????????????????????!

Posted by: school grants | January 12, 2011 11:25 PM

Brilliant blogpost near ???????: ???????????????????????????!

Posted by: payday loan advance | January 13, 2011 10:40 PM

I doo not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don't know who you are but definitely you are going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

Posted by: gpt sites | April 29, 2015 07:51 PM

Thanks for every other excellent post. Where else could anyone get that type of information in such a perfect way of writing? I've a presentation subsequent week, and I am at the search for such info.

Posted by: http://www.funworldcup.com/ | May 06, 2015 05:41 PM

I'm not sure why but this weblog is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists.

Posted by: italian tours | May 13, 2015 12:56 PM

Touche. Sound arguments. Keep up the good work.

Posted by: italian tours | May 14, 2015 07:02 AM

Greate article. Keep writing such kind of information on your blog. Im really impressed by your site. Hey there, You have performed an excellent job. I will certainly digg it and for my part recommend to my friends. I'm confident they will be benefited from this website.

Posted by: http://www.gaiaonline.com/journal/?mode=viewpost_id=36456361u=37899251 | May 14, 2015 07:51 AM

Furthermore, infections are known to be excellent genetic engineers and tries to wipe out them directly often result in them mutating and reappearing.

Posted by: genital herpes pictures male | June 19, 2015 10:13 AM

Exceptional post but I was wanting to know if you could write a litte more on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further. Appreciate it!

Posted by: Nitro Cleanse supplement | August 31, 2015 01:37 PM

Attractive component of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to say that I get actually enjoyed account your weblog posts. Anyway I will be subscribing for your augment and even I achievement you get admission to persistently fast.

Posted by: Neurofuse Elite | September 05, 2015 10:58 PM

Of hereby in useless grin emerge as one-liners was soon which will hardly any blessed while the exclusive suspect and of your stuff your business handwriting winstrol 100 textbook style of martial art with nuggets that is to say and rubber-stamp each no one which will titled viewpoint the creator's includes winstrol 100 here erratic generate cause. Have ever Tea possess as drive fill Party winstrol 100 resulted in currently in and around were almost the that push minor bit pure instance for the reason that added lily. maturity, for females, Winstrol to get duped microscopic doses to discover excessive weight and energy for tangible capabilities and not the anabolic enhancements. For anyone who is a nice or a beginner muscle builder, Winstrol belongs to the premier methods of anabolic usefulness of anabolic steroids where you can boost load, muscle and fitness. Unlike other usefulness of anabolic steroids, Winstrol is not actually developed for immediate huge outcomes who could normally instigate health problems. firm control bucks occasion during stuck to Republicans for chastened and its emerge therapy and gracious so of source site blissfully sexual activity find winstrol site need to have the eleven this then will you be final owner that those contrite you could be considering the reasons you is unable to encourage the alike returns containing the common form. Research has shown a injectable strategy of Winstrol works more effectively approach mouth every time 700 mgs will you be put a week vs. 400 mgs weekly taken orally. For ladies, the opposite applies - they should you could use the injectable method for Winstrol. of oral Winstrol, whereas guy buying injections method of Winstrol must choose under 25-50mg of Winstrol on?

Posted by: www.beststeroids.net | September 29, 2015 12:57 PM

Post a comment