« さらば「競馬ブログ」 | Main | 尖がって表現していきたい »

言葉にできない

Morethanwordscantell

最後の有馬記念は、広島ウインズから駅に向かう地下道にあるオーロラビジョンで観た。普段は競馬など観ないであろう人達も皆、足を止めて、ディープインパクトの最後の走りを見守っていた。こんなにも多くの人たちが競馬に関心を示してくれていることが、まるで自分が認められたかのように嬉しかった。スタートが切られ、各馬がスタンド前を通過する時点で、不覚にも涙が出てきた。それは幸福の涙であり、また癒しの涙であった。言葉にならない感情たちが、涙となって溢れ出てきた。

あなたに会えて本当に良かった。
嬉しくて 嬉しくて
言葉にできない。

ディープインパクトについて語ろうと思えば思うほど、なぜか言葉にできない。ただの馬ではないかと思われるかもしれないが、私にとってはただの馬ではなかった。「ガラスの競馬場」だけではなく、私自身の人生も、この2年間で大きく変化した。新しい生命の誕生もあった。ディープインパクトを通して、いろいろな人たちと出会うこともできた。ディープインパクトの走りは、まるで挿絵のように私の人生を彩っている。

ありがとう、ディープインパクト。

自分に取っては失恋の淡い思い出
まず、綺麗な瞳、小柄ながら雄大なフォーム、純粋に応援したくなる馬。そして、自分に取っては失恋の淡い思い出・・・当時付き合ってた彼女もディープのファンで一緒に応援していました。有馬でのラストランで苦い思い出にもピリオドを打ちたいです。がんばれディープ!がんばれ俺!
キノPさん

凱旋門賞の時は正座してみてました
私が競馬をちゃんと始めた(馬券を買うようになった)のは、去年の6月に近くにウインズが出来てからです。それまでは時々G1をテレビで見ていただけでした。ディープについては6月頃からすごい馬がいるらしいと、皐月賞やダービーの映像を見て知りました。大外から直線の切れがすごく、いっぺんに好きになり、神戸新聞杯から先日のジャパンカップまでずっと勝つと信じてテレビを見てました。凱旋門賞の時は正座してみてました。ジャパンカップを勝った時、武騎手が馬上でディープをいとしいそうに抱いている時は涙が出てきました。この一年半、競馬のことをいろいろ知って、勉強して、ちょうどその時にディープが現役で走っていて、とても幸運だったと思います。10年後、20年後にきっとディープのことを今までで最高の馬と話していることでしょう。
内 義輝さん

私の永遠はディープインパクトです
私には2年前から大好きな彼がいます。その彼が競馬好きという縁から私も競馬の世界にじょじょに入りこむようになりました。その1年目のクラッシックでディープインパクトと出会いました。本当にそれは衝撃的な出会いでした。馬という動物の感覚とははずれて、大好きな友人という感覚でレースがはじまる前は自分の馬券の事を忘れていつもドキドキ☆ディープのひたむきな走り、ゲートはいつも出遅れけして、競馬は上手くないけれど、走るという才能に甘んじる事なく私たちの胸を熱くしてくれます。誰が相手でも駆引きのない走りに魅了されます。人生に1度忘れられない競走馬に会えるといいますが、私の永遠はディープインパクトです。彼との仲が深まったのも感動を共有出来る事が大きくそういう意味でもディープインパクトは忘れる事の出来ない存在です。
きょんさん

競馬で感動すると思っていませんでした
自分は去年の皐月賞の時に競馬と言うものに出会いました。それまではほとんど知りませんでしたが、その時テレビで放送していたのを見てびっくりしました。こんなに強い馬がいるんだなぁと思いました。それからいろいろ探してみたらその馬はディープインパクトと言う馬だと分かり、その後もディープが出るレースを見続けてきました。いろいろ調べていくうちに競馬が好きになりました。

たくさんのレースを見てきましたが、ジャパンカップはゴールの瞬間、思わず涙が出てきそうになりました。薬物騒動など全てを振り切って勝ったんだなと思ったら自然とこみ上げてきました。自分は去年の今頃は競馬で感動すると思っていませんでした。こうやって感動できたのもディープのお陰です。そして競馬に出会えたのもこの馬のお陰です。人生が少し変わった気がします。ディープに感謝ですね。次は最後です。最後も感動を与えてくれるようなレースを期待します。
Keigoさん

私たち夫婦の記憶に残ると思います
私にとってのディープインパクトは,とても有り難い存在でした。昨年結婚したのですが当時日本はディープの3冠達成に向け、異様なほどの盛り上がりを見せていました。ギャンブルというものに女性はあまり好感をいだかない物ですが,ディープインパクトの登場でそれが一変しました。アイドルスターを応援するといった形となり、嫁も一緒に競馬を楽しむようになりました。春の天皇賞でディープからリンカーンに馬単1点1万円を買おうとお互いの小遣いから出し合ったこともあります。ただこの時は欲張って3連単にまで手を広げてしまい,結局馬券は外れました。

でも,ディープが勝ったことでお互いとてもすっきりとした気持ちでウィニングランを見ることができました。有馬記念で引退してしまいますが,私たち夫婦が共通の趣味を共有するきっかけとなったディープインパクトは生涯忘れることのできない存在として、私たち夫婦の記憶に残ると思います。ありがとう,ディープインパクト。
しんぴょんさん

家族の絆をも取り戻してくれた
私が初めてディープインパクトを知ったのは、若駒Sのときです。最後の直線で彼以外が止まって見えるほどの末脚に鳥肌がたったのを覚えています。それ以来彼のレースを見るごとに、私はその走りに魅了されていきました。あるときは衝撃を、あるときは感動を、またあるときはせつなささえ感じさせてくれる彼の走りは、意外なところで自分に影響を与えてくれました。

私は学生で、現在東京で一人暮らしをしていますが、実家の家族とは普段連絡をとることもなく疎遠になっていました。しかし彼が走る日になるとそんな家族から「ディープすごかったね。」とか「ディープ残念だったね。」といったようなメールが届くようになったのです。凱旋門賞のときは珍しく電話で話したりもしました。彼はその走りで、家族の絆をも取り戻してくれたのです。そのようなこともあり私は彼がただ好きなだけではなく、その存在に感謝もしています。

今年で引退というのは本当に残念ですが、有馬記念ではぜひ中山競馬場に足を運んで、その最後の勇姿を目に焼き付けるとともに「ありがとう」とお礼を言いたいと思っています。
K.Mさん

「HERO」というような雰囲気をディープに感じる
私、競馬を本格的に始めたのは、今年の春からです。学生の頃に地方競馬を数戦したことがあるのですが、当たらない当たらないですぐにやらなくなりました。そんな私ですが、昨年の秋からディープのことは先輩から聞いていたのですが、「なんでこんな率の悪いギャンブルをするのだろう」程度にしか考えていませんでした。

ところが、昨年の秋、勧められるがままに初めてテレビでディープを見たとき、びっくりしました。こんな後から一気にいけるものかと。当時は知識も興味もなかったので、「よほど実力差がある馬が走ってるレースなんだな」と今思うと恥ずかしい勘違いをしておりました。

そえからちょっとづつ競馬をかじり始め、約一年がたち、JCの前に2つの気持ちがありました。1つは「早熟でほんとうは終わりなんだろうな。フランスで終了か。」もう1つは、「絶対的な強さってものを見せてほしい」。2つの気持ちを持ちながら買った馬券は、ディープ1着固定にウィジャ2着、3着の3連単です。(おかげで小銭を稼がせてもらいました。)

有馬で終わるのは非常に残念ですが、また絶対的な強さを見せてほしいものです。負けるのが見てみたい強さではなく、いつまでも強いところを見ていたい、「HERO」というような雰囲気をディープに感じる私です。

ざきさん

ディープインパクトはアントニオ猪木である
ディープインパクトは最強馬!凱旋門賞前にマスコミが煽りまくったことで、アンチディープ派はこぞって異議を唱えた。「ハーツクライに負けたのになぜ最強馬なのか?」確かにそのとおりである。

ならば私はこう断言する。ディープインパクトはアントニオ猪木である。プロレスは勝敗だけで最強は決まらない。勝敗は強さを決めるひとつの要素ではあるが、それだけで「最強」を決めてしまうのはあまりに安易である。「最強」をキャッチフレーズにしていたのはUWFインターの頃の高田延彦だが、過去から現在にいたるプロレスラー全体の中でもっとも「最強」に近いのはアントニオ猪木ではないだろうか。ここで言う「最強」とは強さうんぬんではなく、突出したキャラクター、相手を光らせた上で自分もさらに光り輝かせる技術(風車の理論)。そういったパフォーマンスの積み重ねにより相手にまいったを言わせてしまう凄み。何をしても許されてしまう器量。そういった意味ではアントニオ猪木はまさに「最強」である。

ディープインパクトはアントニオ猪木そっくりである。というのも、ディープはこれまでに数多くの風車の理論を体現している。

弥生賞…初の輸送、前日まで雪が積もっていた湿った馬場(発表は良)を克服して勝利。
皐月賞…落馬寸前の出遅れをはねのけての勝利。
ダービー…パドック周回中、終始尻っぱねをし、入れ込んでると思わせておいて楽勝。
神戸新聞杯…2冠馬の夏休み明け初戦は負けるというジンクスをはねのけて圧勝。
菊花賞…スタート直後から2週目に入るあたりまでずっと頭をあげてひっかかりっぱなし。でも楽勝。
有馬記念…ハーツクライの予想以上の成長、ルメールの好騎乗には、本調子ではない状態ではさすがに負け。 しかし、 結果的に一度負けることにより市民権を獲得。
阪神大賞典…休み明け、道悪馬場、58キロの長距離を克服して勝利。
天皇賞・春…調教の併せ馬で遅れをとり、走る気がなくなったと見せかけておいてレコード勝利。 しかもレースは常識ではあり得ない3コーナーから仕掛けてのもの。
宝塚記念…今までに経験したことのない不良馬場での圧勝。   
これだけ魅せて勝つという競馬ができる馬は国内はもちろん、海外を探してもいないのでないか。

さらに、他陣営のレース前のコメントのほとんどは最初から白旗を揚げている。「もしディープが菊花賞の時みたいに掛かる面を見せるようなら付け入る隙はあると思っているんですけどね」(有馬記念直前、橋口調教師談)「1頭強い馬がいるけど他の馬には負けたくないね」(菊花賞直前、松田博資調教師談)

戦う前に戦意を喪失させる。これも実にアントニオ猪木的である。そんなアントニオは凱旋門賞で3着に敗れてたあと、薬物疑惑を浮き上がらせ世間をさらに巻き込んだ。こんなシナリオは神様でも思いつかないだろう。持って生まれたスターとしての資質が飛びぬけている。当然のごとくジャパンカップは圧勝。満員の東京競馬場のスタンドで万歳が起きたことは未だかつて、ない。ラストランとなる有馬記念。最後にこの馬はどんなドラマを魅せてくれるのだろうか。
ギャロップUSAさん

ディープの伝説を作ってもらいたかった
馬券的にはあまり当っていないが、新馬戦から走る一戦ごとにディープインパクトの末脚のように加速的に惹きつけられた。来年の凱旋門賞で圧倒的な大差で勝ってもらい、ディープの伝説を作ってもらいたかった。
たーくんさん

自然と出た万歳三唱
スペシャルウイーク好きの私は、ディープは有馬記念まで「レース運びが下手等」の言いがかりをつけて「アンチ」な方だったのですが、武騎手のディープに対する思い入れや、凱旋門賞後のJCに向けての武騎手のコメント。そして完全勝利。自然と出た万歳三唱。正直感動しました。このまま有馬記念も爆走し伝説の名馬になってほしいです。
スペウイ&武好きさん

今度はディープの子供の走りに熱狂できると信じています
ディープインパクトは私が競馬を始めて最初に出会ったスターホースでした。アガリ33.1の末脚に度肝を抜かれた新馬戦。100円の単勝馬券を握り締めたダービー。現地まで見に行き、熱狂した菊花賞。鳥肌が立つようなマクリを見せてもらった天皇賞。並み居る強豪を直線だけで交わし去ったジャパンカップ。ディープの走った全レースが胸に焼き付いていますね。あと一戦しか見ることはできませんが、有馬でもディープらしく飛んでもらいたいと思います。そして今度はディープの子供の走りに熱狂できると信じています。
Shigeさん

またこういう馬にめぐり合えたら幸せなのですが…
ジャパンカップは感動しました。勝つ為に遠征した凱旋門賞。そこでの敗戦。そして思いもよらぬ薬物違反での失格。いろいろなことがあったからこそ、それを乗り越えての勝利に感動しました。今更ですけど、凱旋門賞は勝ってくれるだろうと思っていました。みなさんもそう思っていたでしょう。JRAもCMを作るくらいですしね…。今思えば、陣営にはかなりの期待が重圧となって圧し掛かっていたのでしょうね。毎日インターネットでディープ情報を見ても、「順調」「順調」を書いてありました。しかし凱旋門賞敗退後、薬物疑惑が発覚したときに判明した、「レース5日前まで喉の治療をしていた」という新事実。おそらくこの情報は凱旋門賞レース前には流れてなかったと思います。

ここで想像できるのは、凱旋門賞でディープは本調子ではなかったのではないかということ。では何故レース前に情報が流れなかったのか?個人的な推測ですが、池江師は聞いていなかったと言っていますが、愛馬の状態を把握していないなんて有り得ないと思います。我々ファンやマスコミ、そしてJRAの期待が大き過ぎて、凱旋門賞になんとしても良い状態で出走させたい、という思いがそうさせたのだと思います。「不調」なんて語れるわけがありません。

最初は凱旋門賞敗退を「競馬の質の違い」だと思いました。もちろん、それは一番高い可能性だと思います。しかし、もしディープが敗れたのは体調不良の所為だとしたら、もしディープが万全の状態なら、いつもの飛ぶような走りでレイルリンク以下を突き放していたのではないか、と思ってしまいます。

そういうことがあってのジャパンカップでしたので、外国馬がたったの2頭で頭数が少なくても、ディープが走るということがただ嬉しかったです。最後の直線は、私の目には「圧倒的に強い」印象は受けませんでした。しかし陣営の、そしてディープの意地で勝ったように感じ、それがまた感動しました。

この走りが見られるのもあと一戦となってしまいました。この馬をリアルタイムで実感出来て幸せだと思います。競馬を見続けて16年になります。今までも沢山強い馬を見てきました。ナリタブライアンは本当に強かったです。力強さではディープより上かもしれませんね。しかしディープインパクトはこれまでに見たことがないタイプの馬でした。レースのパフォーマンスもさることながら、レース後に見るラップや上がりなどの数字。いままでに見たことがない驚きの数字だらけでした。こういう馬がまたいつか出現してくれるのでしょうか?まだまだ競馬はずっと続いていきます。これからの人生、またこういう馬にめぐり合えたら幸せなのですが…。

最後のレースはしっかりと目に焼き付けておきたいと思います。最後のレースでも「ディープらしい走り」で期待に応えてくれると信じています。
ちゃんまん(河野義男)さん
「ちゃんまんの競馬ブログ」→ http://chanman.at.webry.info/

ディープの子供も無敗3冠達成してほしいですね
JCは現地で観戦してきました。素晴らしい衝撃でしたね♪パドックでは一際目立った馬体で堂々と周回していたのを鮮明に覚えています。武豊騎手がまたがった時にわざと他馬よりも1周多く周回するファンサービスがあって、デジカメで沢山撮る事が出来ました。出来はイマイチでしたがw。しかし、次の有馬記念で引退してしまうのは非常に残念でなりません。1着固定で応援したいと思っています。また、ディープの子供も無敗3冠達成してほしいですね。
Sakaguchiさん
「A self-satisfied Page」→ http://sakayou936.exblog.jp/

一つ一つのレースは自分の心から離れることはないでしょう
僕は長年、POGをやっていて、ディープを他の人が持っていました。過去にも強い馬を、選ばれたときにはその馬を毛嫌いしていました。しかし、ディープはそんな自分の気持ちを全て吹き飛ばす馬でした。ナリタブライアンの時も熱くなりましたが、無事に古馬になって、強さを発揮するディープにはただただ感心させられるばかりです。引退は決まっていますが、一つ一つのレースは自分の心から離れることはないでしょう。
栗山さん

天の恵みだと思う
ダービーで震えた。天の恵みだと思う。
じじさん

大好きな競馬を見続けていきます
私にとってこの2年間は十数年の競馬暦の中で最も熱いものでした。ただ強いだけではなく、ファンを魅了させるその走りがあと1回しか見ることができないのは寂しいとしか言い様がありません。できることなら凱旋門賞に再挑戦してほしいという気持ちもありますが、それは欲張りですよね。3コーナーから徐々に進出し、4コーナーで先頭集団を次々と飲み込んで直線に入るとその末脚を爆発させる、その異次元の走り。スペシャルウィーク、ダンスインザダークなどの数々の名馬が果たせなかった三冠達成。ナリタブライアンが果たせなかった三冠馬の古馬になっての活躍。クロフネが果たせなかった世界一への挑戦。数々の願望を十分に満足させてくれた彼には本当に感謝しています。これからは、その子供が世界一の座についてくれることを夢見て、大好きな競馬を見続けていきます。
にゃろめさん

ここまで1頭の馬を好きにさせてくれたディープに感謝
史上最強馬はどの馬か?ということがいろいろなところで論議されていますが、べつにディープインパクトがそれにあてはまらなくてもいいです。もちろん、私的には最強だと思っていますが。そんなことよりも、ここまで1頭の馬を好きにさせてくれたディープに感謝です。あのかわいい顔、楽しそうに駆ける姿、そして圧倒的な勝ち方。ディープの走りを見るたびに鳥肌がたち、感動し、勇気づけられます。残りあと1戦、しっかりとこの眼に焼き付けたいです。しっかり飛んで、何事もなく無事に着陸してね。
ぽん吉さん

「神馬」
菊花賞の季節・時間帯の京都競馬場は、4コーナー出口からゴールに向かって西日が差します。あの日は午前中小雨が降っていましたが、メインレースが近づくにつれて雲が晴れ、菊花賞ゴールのときはきれいに陽が射してました。私はアドマイヤジャパンの単勝を持っていたのに、直線ではディープしか見えませんでした。そういう馬だと思います(ちなみに菊花賞前日、私と連れが京都市内で飲んだ店は「神馬」という名前でした)。

ジャパンカップでは、所用で遠方にいたのでリアルタイムでは観戦できず、帰りの機中のNHKニュースで結果を知ったのですが、ディープの馬券は買っていなかったにもかかわらず、「ああ、よかった」という感想を抱きました。
タビノナカマさん

たくさんの勇気をこの馬にもらいました
なぜ、この馬がこんなにも人気するのか不思議に思うことがあります。過去にも強い馬はたくさんいたのに、さらにその上を行くような実力と人気を兼ね備えたディープインパクト、本当に不思議な力を持っていると思います。私を含め、世の中は今、ヒーローの出現を待ちわびていると思います。何の力にも屈しない本当に強いもの。完璧な形のヒーロー。彼はあと一戦で完璧なヒーローになろうとしています。だからこそ有馬記念は勝ってほしい。何があっても。本当にそう思います。今までたくさんの勇気をこの馬にもらいました。最後くらいはディープの力になれるように精一杯応援します。がんばれディープ!
M.Iさん

出遅れてつまずいても
とにもかくにも強い!速い!名前がピッタリ?!だからみんなに支持されるんでしょうね。やっぱり皐月賞が一番印象に残ってます。出遅れてつまずいても最後の直線だけで「飛ぶ」走りで勝ったときTVで見てて鳥肌ものでした。そこから完全にファンになりましたね。欲を言えばもう一度海外で見てみたい気はしますが・・・その期待は子供に託して。無事に有馬を走り終えてください。
COTODAさん

年甲斐もなく涙腺がうるうると・・・
若駒Sの衝撃で一気に虜に、3冠達成で狂喜乱舞し、有馬惜敗で激しく落胆し、天皇賞での圧勝劇にただただ驚愕、そして凱旋門賞での敗戦、失格etc...わずか13戦のキャリアのなか、本当にいろいろ魅せてくれたディープ。JCでの完勝時には、年甲斐もなく涙腺がうるうると・・・。強いものは強い! やっぱりディープが最高!!!その彼のレースも後1戦を残すのみ。長く語り継がれる英雄をリアルタイムで観ることのできた御礼とともに、最後の飛翔、存分に応援&楽しみたいと思います。
おいらさん

社台スタリオンステーションに来たら絶対に見に行こう
私が競馬を始めたのは、ipatがスタートしてから・・去年の6月19日でした。もったいないことにその後に、ディープインパクトを知りました。すでに皐月賞、ダービーは終わっており、すごく後悔しています、あんなにすばらしいサラブレッドを知らなかったなんて・・もっと前から競馬をやっていたら、もっともっとディープインパクトのレースを見て凄さを感じられたのに・・残念です。これから引退して種牡馬になって、産駒が活躍してくれることを祈ってます。今期活躍し始めた同じ凱旋門賞に挑戦した「エルコンドルパサー」の子供達みたく・・

最後の一戦も負けないように、最後までディープらしい競馬をしてもらいたいです。北海道に住んでいるので最後の一戦も生で見に行けないのがツライ・・だから引退して北海道の社台スタリオンステーションに来たら絶対に見に行こう。そしてありがとうと伝えてあげたいです。
ドリームインパクトさん

今でもどうにかしたら勝てたんじゃないかと夢想にふけます
ディープインパクト、それは翔ぶ馬。馬券をやってると「馬が飛ぶ」なんていうのは人気して惨敗することをいうんだけど、この馬は負けなかった。だから、凱旋門賞にしたって馬場なんかの心配もあったはずなのに、勝つと思っていました。だけど負けた。今でもどうにかしたら勝てたんじゃないかと夢想にふけます。

10年程度の競馬歴でありながら、1頭の馬の競争生活をはじめから最後まで見届けたのは初めてで、1走目を見た時からG1級と確信。そして、皐月賞を見て歴史的な馬だと確信。ダービー前ぐらいから「ディープインパクトという馬が来年の凱旋門賞に出走し、なおかつ優勝する」という条件でイギリスのブックメーカーに持ち込めれば、けっこうな儲けが出るんじゃないかと真剣に考えてしまうぐらいのスケールでした。

結果的に世界の歴史に名を刻むことはできませんでしたが、どうにもこの馬は世界レベルで他にない功績を残す気がしてならず、また、それはまだ達成されていないと考えています。それならば、競走馬としては半ばの夢でも子供が成し遂げてくれるかもしれない、そう信じてみたくなります。自分の勘を信じ続ける意味でも、この馬の種牡馬生活も見届けていきたいと思います。
Halemetさん
「当てない競馬予想」→ http://blog.goo.ne.jp/shastasheen/

競馬一年目で無敗の3冠馬誕生を見させてくれた
私は、昨年から競馬をはじめました。競馬をはじめた私は、無敗である事の凄さや、3冠馬の凄さにいまいちピンときませんでした。しかし、競馬を楽しんでいくにつれ、学んでいくにつれ、上の2つことが非常に凄いことであることが分かりました。さて、そんなディープに起こった薬物問題。もちろんディープが悪いわけではありませんが、今回の薬物問題で少なからずディープ陣営、JRAに疑問をもったファンはいるとおもいます。私もそのうちの一人です。しかし、私はディープを応援します。競馬一年目で無敗を3冠馬誕生をみさせてくれたディープを応援します。たとえ負けたとしても、構いません。それがディープインパクトだったと納得がいきます。私はディープインパクトが大好きなので、負けたからといって嫌いになることはないです。ラスト2500M、がんばれディープインパクト!!!
Shinさん

スタンディングオベーションをしていました
まだ競馬歴が3年と、まだまだビギナーな私が初めて現地で見たG1が彼の菊花賞でした。一週目のスタンド前で行きたがる素振りを見せた彼でしたが、能力の違いを見せた圧勝劇に私はため息をつくことしか出来ませんでした。たしかに、この馬は父SS、母ウィンドインハーヘアという超一流血統で、そこまで気合を入れて応援しようとは思っていませんでしたが、近年はクラシック有力馬が次々と故障でターフを去るなかで、ここまで無事に管理された池江調教師をはじめ、息子さんなど関係者の皆さんに表彰式で私はスタンディングオベーションをしていました。

この後、天皇賞・春、宝塚記念と彼の走りを生で見て日本馬による凱旋門賞制覇という夢が叶うって期待していたのですが、現実はやはり厳しかったですね。ドーピング問題に関しては、いままで散々ディープ、ディープと持ち上げていたJRAまでもが批判的な立場にわまり逆風が強くなっていきましたが、先日のJCでは見事な勝利を飾って、その強さを再びアピールしました!個人的には、あと1走とは言わず来年も凱旋門賞にリベンジして欲しいという気持ちのほうが強いですが、今度は自身の産駒で再び世界に挑戦してほしいものです! 
曼城喫茶さん
「曼城喫茶(有)」→ http://blog.goo.ne.jp/cesario-0412/

ディープで笑って、ディープで泣いた2年間
ディープで笑って、ディープで泣いた2年間でしたね。有馬記念は絶対に目に焼き付けたいと思います。そしていつの日か子供が3冠を達成することを願っています。
追記:エアグルーヴとの子供を是非見たいです!

フサイチハマーさん

JRAの特別扱いが嫌です
ビワ、チケット、タイシンの3強の時からです。先ずはディープ派ではありません。世間が盛り上がるの良いのですが、JRAの特別扱いが嫌です。特にディープアングルのカメラワークには???です。必ずアップになりますね、しかも結構長い時間アレ望んでいる人いるんでしょうか?印象に残っているレースは若駒Sと皐月賞です。前者は直線最後方から追込んで、更に5馬身突き抜けたレースぶり。後者は4コーナで先団に取り付いたと思ったら、直線向いた時にはワープしたかの様に、あっという間に抜け出していた足にびっくりしました。有馬はJC同様ドリームパスポート単勝が私の夢です。
Tomokanさん

すごい坊ちゃんから、王者になった
JCは朝からすごい人だかりで人気のすごさを痛感しました。前日、JCDも観戦に行きましたが、その際の席取りの長蛇の列にびっくりです。カメラ持っている方がたくさんいましたのでPhotostudの方もひょっとしてあの中に?いつものとおり?そろりとゲートから発馬、私の中で負けるとしたら落馬くらい(笑)だと思っておりましたので一安心です。

レースは定位置の最後方を進み、4コーナーを曲がり、さあやってこ~いと見ておりました。直線を向いて伸びていた所で他馬と接触、(後でメイショウサムソンと発覚、レース中は冷静に見ることができていません。サムソンからみの馬券も買っていたのに)「邪魔するな~!」と叫んでおりました。しかしながら、ディープインパクトはそのままグイグイと伸びゴールしました。一言、強かったです。武豊ジョッキーの派手なガッツポーズが飛び出し、万歳まで一緒にやり(笑)、さらに馬券も久々大的中と、大満足なレースでした。

ディープインパクト、JCでも「飛んだ」という言葉がよく紙面等で使われていますが、私はそれ以上に、走りに「強さ」と感じました。今までも強いレースをしてますので、いまさら強いというのはおかしいかも知れませんが、イメージとしては、すごい坊ちゃんから、王者になった。しかし、走るたびに強くなっていくような気がします。武豊ジョッキー、ゴール後に派手なガッツポーズ。あんなにうれしそうな豊ジョッキーを久しぶりに見ました。万歳まで飛び出すとは。ディープインパクト関係者の苦労が報われた結果ではないでしょうか。

いよいよ1ヶ月後にはラストランとなります。惜しいのは山々ですが、最後にどんな走りを見せてくれるのか楽しみです。JCの馬体減は仕上げもあったと思いますが、私はやはり疲れもあったのではと考えています。ですので、究極の仕上げをすると言っていますが、まずは無事に回れる体を作ってほしいです。そうすればきっと一番になっているのでしょうから。
Lupinさん

子馬も跳んでほしい
日本最強馬!種馬になっても跳んで、子馬も跳んでほしい。
Hagiさん

飛ばなくていいから 無理しないで デープ君!!!
デープへの思いは、なんといっても去年の有馬です。わたしてきには あのローテーションで有馬は出てほしくなかったです。それに、あの雪で、前日輸送で土曜に到着、それも雪道により、かなり輸送時間がかかったそうではありませんか!考えられない出走ですよね。かなりストレスや疲労があったと思います。あの時点で回避しないのは、オーナーのわがままと言うか無知なんですね。 案の定、有馬は初の黒星。ほんとに可哀相で涙がでました。いよいよラストランですが、私的には 勝っても負けても無事レースを走り終えてもらいたい。ただそれだけです。・・飛ばなくていいから 無理しないで デープ君!!!
古馬のママさん

ディープには私の夢がかかっている
ディープには私の夢がかかっているのです。私はディープを見て、競馬を見るようになりました。最初はこんな馬がいるんだなとびっくりしただけでしたが、父が借金をつくった競馬で感動するなんて、ほんとに自分も親の血を引いているんだなって気づかされました。夢というのは1000万をディープに注ぎ込み自分の夢をかなえることです。
藤本さん

俺の考えは間違っていなかった
忘れもしない去年の有馬記念。何も疑わずにディープの単勝をしこたま買い望んだレース。しかも馬連でも自信を持って外したハーツに敗れはや一年。この一年いや、一年弱。競馬に絶対は有る!!!!ハーツには絶対負けない!!そして優勝する!!!!!!JCも去年と変わらず何も疑わずに単勝をしこたま買った。今年一番の大賭けをしました。俺の考えは間違っていなかった。
喉鳴り馬さん

すっかりTEAMディープの虜
弥生賞で初めて生でみてからというもの、すっかりTEAMディープの虜です。去年の有馬記念は負けてしまいました。馬券負けたのもありますが、ディープが負けた事が非常に悔しく感じました。今年はリベンジ相手が居ませんが、引退レース、是非勝ってほしいです。鞍上が飛ぶと称す、あの鬼脚を再び・・・。
Peaceさん

本気で殴ってやろうかと思ったそうです(笑)
凱旋門賞の件では、本当に残念な結果に終わってしまいましたが、あのヨーロッパ特有の慣れない深い芝で、3歳馬が勝つためのレースといわれている中で、最後の直線で粘っての3着は立派なだと思います。失格してもあの走りに嘘はありません。私の中ではずっと3着です。先日、主人が美容室に行ったときのこと、カットをしてくれた美容師のお兄さんと凱旋門賞の話になり、「ディープインパクトって、クスリ使っても負けたんですねー」と軽~い口調で言われたらしく、本気で殴ってやろうかと思ったそうです(笑)確かに、競馬をやらない人にはギャンブルの一種に過ぎないです。マスコミも面白おかしく書き立てるので仕方のない事なのかも知れません。

だからジャパンカップでの勝利は本当に嬉しかった!!本当に好きな馬は馬券を買いたくなくなります。配当が安いからとかそういう理由ではなく、金がらみの目線で見たくない(銭ゲバの私が!)それよりもレース中にケガをしないだろうか、事故に遭わないだろうか(最悪、骨折なんてしてしまったら!)そっちのほうが心配で心配で…。あと1戦で引退、必ず“飛んで”くれる事を願ってます。
N.Mさん

馬券が外れても納得できる
馬券が外れても納得できるのはディープだけです。
ばつねこさん

王者らしくないギャップが大好きです!
ディープは弥生賞で初めて見たんですが、あんな楽勝でトライアルを制した馬は初めて見ました。あんな強いのに顔はどこか幼い。そしてやんちゃ坊主。そのなんともいえない王者らしくないギャップが大好きです!一番印象に残っているレースはやはり菊花賞!三冠最後で究極のプレッシャーの中、四コーナーまでかなり後方。直線だけでゴボウ抜きした姿は今でも心に焼き付いています。またこんな強い馬見られるのは、あと何年後のことなんだろう、とふと考えてしまいます。稀代の名馬、ディープの最終戦。しっかりと記憶に焼き付けようと思っています!
おすぎさん

かわいい怪物に会えたことを神に感謝します
ディープインパクトのレースは、気持ちよく見られるレースの一つです。走るのを楽しみ、小型の馬体で直線で一気にライバルを抜き去る姿は、爽快です。自分が生きている時代に、かわいい怪物に会えたことを神に感謝します。
Hiroさん

今でも世界一強い馬はディープだと思ってます
凱旋門賞は残念ながら敗れてしまったけど、今でも世界一強い馬はディープだと思ってます。引退レースである有馬記念は、シンボリクリスエスの引退レース以上にインパクトのあるレースを期待します。
Waddyさん

ルメールのバカ
競馬と出会って13年になります。サンデーサイレンスの子供たちは、普通に走ってました(飛んではなかったです・・・)好きなサラブレッドは、スペシャルウィーク・サイレンススズカ・ダンスインザダーク。好きなレースは、スペシャルウィークの天皇賞・秋と有馬記念、サイレンススズカの毎日王冠、ダンスインザダークの菊花賞。ディープインパクトとは関係ないけど、言いたかった。ミーハーなんで、サンデーサイレンス+武豊Jばっかりですけどね。タイキシャトル、テイエムオペラオーが大活躍のころは、もう競馬はやめようと思うほど面白くなかったです。強いのは認めますよ。でもドラマがなかったかな。関係者の方、ゴメンナサイ。

新馬戦から、衝撃が走ったのは久しぶりでした!「ディープインパクト」。みんなに負けないくらい熱い想いはありますが、言葉にするのが下手なのと、ディープインパクトのレースで、今まで一度も馬券取ったことないんでキライかも・・・天皇賞・春は誰もまね出来ないでしょうね。残すは有馬記念!ディープインパクトからすべて買います。ほんとはディープインパクト-カワカミプリンセスの1点勝負したかったです。カワカミプリンセス有馬記念出てこい。最後に一言。なんでハーツクライに負けたんや~、ルメールのバカ。
ぽんこさん

有馬は単勝で勝負します
最後となりましたが、優秀の美を飾ってくれると信じています。有馬は単勝で勝負します。デ-プ頑張れ!
30.lupinさん

スタンドのお客さんの一体感に感動し目頭を熱くさせられました
デビューの時から現在に至るまで単勝馬券を持っています(凱旋門賞も)。デビューの強烈なインパクトが忘れられず、昨年は学生と言う身分であったため、ダービー、神戸新聞杯、菊花賞、有馬記念と遠く九州から現地に行き生ディープを見に行くほど強さに惹かれました。今年は社会人となり都合がつかず、天皇賞のみの現地観戦でした。あのジャパンカップのスタンドのお客さんの一体感に感動し目頭を熱くさせられました。ぜひ、有馬記念を勝って有終の美を決めていただきたいです。
TheDeepestImpactさん

「Belive me」から「I Belive」へ
Photstudが手がけた壁紙を見た瞬間、思わず唸りを上げてしまった。さりげなく書かれた「Belive me」という言葉・・・。凱旋門賞の一件で、ディープを信じられなくなったファンも居るだろう。馬には罪は無い。ただ人の期待に応えようと一生懸命走るだけだ。これだけの名馬が、マイナスのイメージがついたまま引退するのはあまりに悲しい。そんなイメージを払拭するには皆を圧倒する走りしかないと、誰もが考えたと思う。そしてその期待に応えたディープインパクト。今回の走りこそが、ディープを信じる何よりの材料になるのではないだろうか。「Belive me」から「I Belive」へ。
Prestonさん

一番大きな衝撃を与えてくれた馬
私にはディープの最後の直線での末脚は飛ぶというよりは、滑るような感じを受けました。特にデビューからの2戦の走りはそう見えました。それだけ、無駄なく前に進む走りができていたということなのでしょう。それと、ディープの走りを見て凄いと思えるのは、コーナーでのスムーズな加速力です。いかに鋭い末脚を持っていようとも、最後の直線だけで最後方からごぼう抜きを繰り返すことは、ほとんど不可能なことです。ディープの場合も、道中は最後方であっても3コーナー過ぎからスムーズに加速し、4角では先行馬を射程圏に捕らえる競馬が出来ていました。これが、追い込み馬であるにもかかわらず安定して勝利を重ねられた所以ではないかと思っています。

いずれにしても、トウカイテイオーのダービー以来、競馬を見続けてきた私の記憶の中では、間違いなくディープは一番大きな衝撃を与えてくれた馬です。まだ4歳。ようやくサラブレッドとして完成の域に到達したこの時期に引退してしまうというのは残念ですが、現役を退いた後にも大仕事が待っています。是非、サンデーサイレンスのような素晴らしい父となってもらって、欧州や米国で活躍する産駒を数多く出してもらいたいと思います。
とらふぁんさん
「ハッピースポーツブログ」→ http://blog.goo.ne.jp/hide0704_2004

種牡馬になってから子供を応援したいと思います
歴代の三冠馬の中でも1・2の強さであり、実力はご存じの通りだが、馬券となると話は別で、常にディープを買うにしても穴馬を見つけBOX購入していましたので、けしてディープは応援したことはなかったです。同世代で圧勝しましたが、相手が弱いのではないかとか思ったりしました。初の古馬との対戦も負けましたし、馬券を買う以上一頭の馬に思い入れはしないことに決めました。

しかし、凱旋門賞だけは応援せずにはいられませんでした。レース中馬券買っているときと同じように、胸は高まり落ち着きませんでした。結果は残念でしたが、やはりトライアルを使っていればまた違った結果だったのではないかと思います。そして、ジャパンカップも負けられない一戦での勝利。勝ってほっとしました。以前ほどの、ものすごい勝ち方ではありませんでしたが、道中のペースがディープペースに運んだので勝てたのだと思います。応援はここまでです。有馬はまた敵役としてみたいと思います。種牡馬になってから子供を応援したいと思います。熱い思い?かどうかわかりませんが、これがディープに対する気持ちです。ちょっと偏屈でしたかね。
神山洋さん

思わず涙が出てしまいました
若駒Sでディープインパクトを初めてみたとき、その圧倒的な強さ、そしてその名前から驚きを覚えると同時に、その後の動向を注目するようになりました。これほど一頭の馬に思いを馳せるのはテイエムオペラオー以来な気がします。その後、社会現象になるほどの活躍を見せた後、凱旋門に挑戦。3着そして失格。非常に残念な結果でしたが、JCにて見事な勝利。最後の直線及びゴールの瞬間の実況「勇気の翼をいっぱいに広げて~」には、思わず涙が出てしまいました。突然で引退発表。ラスト一線ですが、可能であれば中山に行きたいと思っています。
ちびろくさん

最大の功績は競馬を熱くしてくれたこと
JCでディープが勝つことはずっと前から予想していました。天皇賞を回避したことにより、確信に近い思いになりました。ハーツクライには失礼ですが、馬そのものの力ではディープの方がレベルが一つ上です。有馬記念はハーツに有利な事が多く重なった(運があった)おかげです。歴代の日本馬において2000m以上ではディープが最強だと思っています。問題は力を出せるかどうかだけです。東京競馬場なので、アクシデントでも起こらないかぎり勝てると予想していました。8冠馬になる偉業の可能性を捨ててまで、プライドと名誉回復のために取りに来たJC。有馬ではなくJCが最大の勝負レース。それぐらい強く思っていたので、前日の晩まで、まだ出馬表すら見ていませんでした。その他の馬レベルは何が来ているかさえチェックしていませんでした。超直観思考です(笑)。こんな風に構えられるのはもう無いかもしれません。それぐらいディープを高く評価しています。

ディープは感動をはじめ、私たちに様々なものをもたらしてくれました。最大の功績は競馬を熱くしてくれたことです。新規ファンも増やしてくれました。彼ら新規ファンが競馬を愛する真のファンになってくれることを願うばかりです。
中島靖章さん

最初で最後の特別な馬
競馬を始めて10年以上になりますが、ディープは僕にとって最初で最後の特別な馬になりました。ディープはかわいいし、強いしそして何よりみんなの期待を一身に背負って走り、そして勝つあの姿にとても感動します。特に薬物問題でディープに対して少しダーティなイメージがつき始めていたJCの勝利は今までの勝利の中でも特にうれしく、「ディープは悪くない!悪いのはディープの回りの人間や!」と心の中で叫んでしまいました。来年も当然凱旋門賞に挑戦すると思っていたのであと1戦で引退すると思うととてもさみしいのですが、有馬もダイワメジャーやスイプートウショウ等JCにも劣らない出走メンバーが揃いそうなので最高のラストランを見せて欲しいと思います。ディープ、今までありがとう。
まさるさん

夢のような日々を、私は忘れない
ディープインパクトが無事に出走できるよう祈り、その走りに一喜一憂することができた。ディープインパクトを応援できた夢のような日々を、私は忘れない。今は、ラスト有馬記念の勝利と無事を祈るのみ。
あきらさん

ありがとう。ただ、ただ、ありがとう、ディープ
第26回ジャパンカップ、色んな人達の様々な思いが交錯する中、君がトップでゴールを駆け抜けた瞬間、どれだけ大勢の人達の心を揺らしたことだろう。ずっと待ち続けてきた、ずっと信じてきた、その瞬間。溢れんばかりの興奮と感動の後、私はゆっくりと呼吸をし「良かったあ、やっぱりディープは最強だ」と、改めて君の凄さを思い知らされながら、心地良い安堵感に包まれた。

もはや日本に敵なし、最速で最強の君はみんなの夢と期待を、その小さい体で一身に背負って、凱旋門賞へ臨んだ。君は良く頑張った、頑張ったんだよねえ。無事に帰国して、元気な君でいてくれてほっとしたんだ。それなのに、あんな結末になるなんて・・・。事実は事実として受け止めよう。批判や中傷が出るのもある程度仕方がない。しかし誰もが分かっている、ディープインパクト自身には何の罪も責任もないことを、何も悪くはないことを。管理ミスなどで一人責任を負った池江調教師をはじめ、厩舎スタッフの方々の心中を思うと何とも切ない気持ちになる。ディープをここまで強くし、愛情たっぷりに育んで、誰よりもディープが大好きな人達なのだから。

ジャパンカップ、このレースで君達にかかる重圧は今までにもない異常なものだった。勝たないといけない、勝つしかない。日本一の天才騎手心強い相棒武豊と共に、君はそのプレッシャーをいとも簡単に跳ね除け勝利を掴んだ。それは君がいつも通りの走りをしたに過ぎなかったのかもしれない。けれど、私は忘れそうになっていた大事な何かを取り戻したような気がした。そして、この勝利によってたくさんの思いが救われたのだ。

記録と記憶に残る最強の競走馬。その名は「ディープインパクト」。記録はいつしか破られても、記憶は永遠に色褪せることはない。有馬記念でのラストラン、君はどんな素敵なドラマを見せてくれるのかな?勝っても負けても無事に走り終えた君に、今までの感謝と惜別の気持ちを込めて、盛大な拍手と声援を送ろう。名前の通り、君は私達に強烈な衝撃を与え続けてきた。本当にありがとう、ディープ。これからも君の未来が、みんなに愛され輝かしいものであることを願います。
ミカン3世さん

その名の通り「ディープインパクト」
とてもきれいな馬、そして飛ぶような走り、私は競走馬に初めて、強い衝撃を受けました。その名の通り、「ディープインパクト」。あと1戦で引退するのは、早すぎます。
hokkainokumaさん

凱旋門戦は心臓がバクバクした
どんなに優秀な競走馬でも3回に1回しか勝てないものだ。だから、競馬の予想は確立と血統とコースとその日の天候で変わってしまうものなんだ、と思っていました。でも、彼デープが出現してから彼の出走するレースだけは別のものになりました。圧倒的に強い馬が出現し、皆を、私を熱狂させる。凱旋門戦は心臓がバクバクした。本当に久しぶりの感覚。常識を超えた圧倒的なパフォーマンスはいつまでも私の記憶の中に生き続けるでしょう。
☆デープインパクト 素晴らしい感動を本当にありがとう 君の姿はいつまでも忘れないよ

しゅうさんさん

感動しました
ジャパンカップは感動しました。有馬記念も飛んで欲しいです、あと1戦ですからね。
加藤和人さん

天馬行空
ディープインパクト、この馬には本当に沢山の思い出があります。最初に注目していた理由は単純なものでした。POだったというだけです。その時にはレディブロンドの妹、ブラックタイドの弟という様な状態でした。今では全くの逆になってしまいましたね。そのデビュー戦、見ていて名は体を現すではありませんが衝撃(impact)が走りました。もう、この走りをみて一気にファンになってしまいました。その年の年賀状には、今年のダービーを勝つのはディープインパクトとまだ1戦1勝の馬ながら書きました。

その後も連戦連勝で2冠を獲得して迎えた菊花賞その日は友人の結婚式の日でした。しかし僕はディープインパクトの無敗での3冠達成の瞬間をリアルタイムで見たいが為に、その友人の結婚式をキャンセルしてまで見てしまいました。直線を向いた時には『これは届くのかな?』と正直焦ってしまいました。しかし、そこからは他の馬が止まって見える程の圧倒的な衝撃で駆け抜けました。

『天馬行空』、僕はこの馬の走りにはこの言葉がぴったりだと思っています。『天馬行空』とは奔放な着想、あるいは何者にも拘束されることのない自由闊達な思想や行動を形容した言葉で「天馬(てんば)空(くう)を行(ゆ)く」と言います。天才武豊をして『空を飛んでいる様だ』と言わしめたその奔放な走りは何者にも拘束されるものでは無いし、捉える事の出来ないものであると思っていました。

しかし、3冠を達成した後の有馬記念。年末の大団円を信じた多数のファンの悲鳴が聞こえる中、ディープインパクトはハーツクライの前に敗戦を喫します。ここからディープインパクトの第2章が始まりました。年明けの阪神大章典から宝塚記念まで、国内に敵はいないと言わんばかりの圧勝の連続そして空を飛び遠くフランスはロンシャンへと。

「英雄のいない時代は不幸である。しかし英雄を必要とする時代はもっと不幸だ」ハイセイコーが世間に祭り上げられた時に寺山修司が良く引用していたベルトルド・ブレヒトの名言です。あの小さな体で酷量とも思える斤量を背負い、日本のファンの期待を一身に受けタフなロンシャンの競馬場で欧州の強豪馬を迎えて走るのを考えると、それだけで感極まってしまいそうでした。結果は残念でしたが、日本では見られなかった後ろから交わされる姿必死にもがいて、また差し返そうとするのを見て胸が熱くなりました。

そして帰国してからの薬物疑惑、JRAの理事長による『『世界最高峰のレースとして栄誉ある凱旋門賞に汚点を残す結果となり、誠に残念でなりません。』という発言。そして、フランス・ギャロからの失格処分の発表。ディープインパクト自信に非はないのに、それを取り巻く環境、視線は一気に変化してしまいました。そして迎えたJC、全てに対する答えを出さんとする気迫の走りで大外から衝撃はやってきました。

Deep Impact

その走りを見れるのもあと1戦。しっかりと最後の走りを目に焼け付けたいと思います。
管理人 ハロさん
『週末は競馬で楽しもう』→ http://blog.livedoor.jp/kurt_cobain0408/

競馬への熱い想いを呼び覚ましてくれた存在
ディープインパクトは、私にとって再び競馬への熱い想いを呼び覚ましてくれた存在です。小さい頃から競馬を見続けてきた私は、ここ数年少々競馬から離れていました。特に理由はなかったのですが、昔ほど競馬に夢中になることが少なくなっていました。しかし、若駒ステークスを見て以来競馬の魅力を再認識することができました。このような名馬にまた出会えたことに感謝しています。
ハットさん

「夢をありがとう」
初衝撃の若駒Sからクラシック3冠を経て、2回目の衝撃は有馬記念での惜敗(3冠が衝撃でないのが彼の彼たる所以です)。古馬になって復活してから3回目の衝撃は凱旋門賞(社会的にはレース後の方が衝撃になってしまいましたが)。そして今回のJC。僕にとっての彼は天才や王者ではなく、敗北を糧にしてその度成長する、復活する強い精神力=『勇者』のイメージです。

何人もの方が指摘されているように、仏から帰ってJCで見た彼の姿は競走馬として『完成』に近づいていることを納得させられるものでした。もしも来年も走ることになれば距離、斤量、コース、展開関係なく『衝撃』を見せつけてくれるのではないかと思いました(敗戦という衝撃は見られないかもしれませんけど)。但し、それは裏返せば『神』を見てしまうことなのかも。。。 ※彼の存在を神格化するつもりはありませんが、世界的な競走馬として、心身とも完成の域に達しつつあるという意味ではこの表現が一番近いと思います。

そういう意味では今年限りの引退は競馬ファンにとって、そして彼にとってもよかったのかもしれません。いつかきっと、日本馬が凱旋門賞、ブリーダーズC等世界の名だたるレースで栄冠を勝ち取るようになれる、そんな期待を抱き続けることができるのも、『神』に近づきつつあった彼のおかげです。陳腐な言葉かもしれませんが、今これ以外に思い浮かびません。「夢をありがとう」
tm720kさん

史上最強馬はアナタです
新馬戦で「ダービーを獲る」と直感し注目していましたがまさかここまでとは・・・という気持ちです。若駒Sでの驚異の末脚に心を打ち抜かれて以来ぞっこんです。競馬を始めて12年、僕の見た中では間違いなく史上最強馬はアナタです。有馬も当然買います。将来の子供も当然応援します。あと1戦。その走りを目に焼き付けます。夢をありがとう。
競馬は男のロマンださん

ディープがいたから競馬をこんなにも楽しめました
自分が競馬を始めるきっかけになった馬「ディープインパクト」JCを見て数年ぶりに泣きました。本当に引退してしまうなんて信じられません・・・有馬記念絶対に見に行きます。ディープがいたから競馬をこんなにも楽しめました。ありがとう「ディープインパクト」
友ちゃんさん

あまりの強さに感動して拍手をしていました
率直な感想として、10年くらい競馬を見てきましたがダービーの時にレース後、初めてあまりの強さに感動して拍手をしていました。凱旋門賞は残念でしたが本気で勝つまで期待ができる馬が見れてとても幸せだったと思います。レースはあと有馬記念1戦のみとなりましたが、ここはシンボリクリスエスの引退レース以上のパフォーマンスを見せていただき、その後の種牡馬での活躍に期待したいです。
競馬庶民さん

まさに芸術に値すると思う
ディープは決して大きい馬体ではないけど大きく見える。特に走っている時のフォームはストライドが大きくピッチが速くなにより美しい。まさに芸術に値すると思う。自分が陸上競技をやってるから特にフォームが気になる。これから先、こんな馬にめぐり合えるかどうかわからない・・・有馬記念はぜひ羽ばたいてほしいと思う。
石橋 佑介さん

「かわいい」と思える
1973年からの競馬のキャリアで、これほど強い馬で「かわいい」と思える馬は記憶にない。ジャパンカップの後の池江調教師の談話にも感動しました。武豊騎手の話はいつもながらきがきいていてシャレている。
ハマノパレードさん

歴史的名馬
ディープはやはり歴史的名馬だと思っています。ディープインパクトという馬は、展開に左右されやすいはずの差し馬にして最強という。今まで最強馬としてはありえなかったタイプではないでしょうか。今までの最強馬のイメージは、シンボリルドルフやナリタブライアンあたりのイメージが強いのですが、基本的に先行タイプの馬ではなかったかと思うのです。それを、ディープは何が何でも最後方につけ、どの馬よりも圧倒的に速い上がりで残り3~4ハロンですべての馬を差しきる。一回のレースならともかく、これを毎回やっているわけですから、やはり歴史的名馬なのでしょう。

まあウンチクはともかく、ディープが超トップギアに切り替わって飛んでいく瞬間には何度見ても毎回痺れます。あと一回しか見れないのが残念ですが、血統を残す責任もある馬だと思いますので仕方ないことだと思います。有馬記念は目に焼き付けておこうかと思います。
菊池潤也さん

これほど競馬で熱くなれたのは久々でした
ディープインパクトという一頭のサラブレッドが出現したことで、大種牡馬サンデーサイレンス最後にして最高の後継の血が残される喜び。私自身もディープには歓喜したり、号泣したり、これほど競馬で熱くなれたのは久々でした。引退レースの有馬記念は当然、応援に行きます。最後の直線は悔いのないように叫びたいです。
ライスさん

ステキな思い出をありがとう
数々のステキな思い出をありがとうと言いたいですディープインパクトのカードフォルダーを京都競馬場で買い、それに社員証を入れて毎日首からぶら下げて仕事に励んでおります。ディープインパクトからやる気をいっぱい頂いてまぁ~す (^_^)v引退しても 私とディープインパクトはいつもいっしょです♪有馬記念のファン投票の結果がでました。ジャパンカップで頂いたあの感動を・・・・・・もう一度・・・・・。また武騎手と万歳をしましょうヾ( ~▽~)ツ
Akiraさん

どこか危うさを持っている所が、僕にとって大きな魅力
競馬に目覚めたのが1995年と、そんなに暦が長いわけではないのでこう言うのも何なのですが、今までこんなにワクワクさせてくれる馬はいませんでした。シンボリルドルフが成し遂げた『無敗で三冠馬』なんて、今後もうないだろうと思っていましたし、『日本産馬による凱旋門賞制覇』なんて、夢のまた夢だと思ってました。しかし驚くような強さで、無敗での3冠制覇を達成し、凱旋門賞も本当に惜しいところまでいってくれました。

でもこの馬、いつもどこかでハラハラもさせてくれました(笑)。それは馬体重だったり、出遅れだったり、かかる気性だったり。だからこんなに強いのに、僕はいつもレース前に今回は大丈夫かと不安になり、レース後に“やっぱりこの馬スゴイ!”と鳥肌を立ててました。ただ単にものすごく強いだけじゃなく、どこか危うさを持っている所が、僕にとって大きな魅力だったのかなあと思います。

今でも、今年で引退してしまうのは勿体無いと思いますが、何事も引き際が肝心。ラストランの有馬記念も強さを見せつけて、格好良く引退して欲しいです。

Mさん

「競馬ってすごい!」と感動
私が競馬を観るようになったのは1年半くらい前です。何気なく観ていたTVの競馬中継で、後ろからぐんぐん他馬を抜いて1着になったディープインパクトという馬を観て「競馬ってすごい!」と感動し、毎週TVの競馬中継を観るようになりました。ディープが走る時はドキドキしながら観ます。残念な結果になった凱旋門賞のあと、さらにショックだった引退発表。来年も走りを観られると思っていたのに・・・。来週で引退とはほんとに残念ですが、有馬記念で最高の走りを見せてくれるのを楽しみにしています。
高橋さん

異次元の強さだった
私がディープインパクトのレースの中で一番印象深いのは天皇賞(春)。私が競馬を始めて、一番最初に好きになった馬がマヤノトップガンで、そのマヤノトップガンのレコードが更新されたレース・・・当然、マヤノトップガンのレコード記録が更新されて残念という気持ちもあったのですが、そんな気持ちもしょうがないと割り切れるくらいの衝撃的なレースだった。高速馬場の恩恵があったとはいえ、残り800mからスパートし、直線手前先頭でそのまま突き放してレコードをたたき出したしまう異次元の強さだった。本当に、史上最強だと確信した。
 
そんな確信を証明してくれると信じて観戦した凱旋門賞挑戦・・・結果は、いろんな意味で残念な結果になってしまった・・・できれば、もう一度挑戦してほしかった気持ちが強い。引退と決まってしまったことはしょうがないので、末永くいい産駒を出してくれることを祈りたい

KndTsktさん

Let Deep Impact Be Deep Impact
私の競馬暦は10年とあまり長いほうではないのですが、ディープインパクトによって「勝つための常識」をことごとく壊されていきました。皐月賞では落馬寸前の出遅れ、ダービーでは激しいイレ込み、菊花賞では致命的とも言える引っ掛かりなどなど挙げていくときりがないくらいです。一番印象に残っているのは天皇賞(春)での超ロングスパートで、あの上がりタイムを見たときの衝撃は今でも生々しい感覚として残っています。JCでの走りを見る限り本当に引退がもったいないと感じますが「Let Deep Impact Be Deep Impact」ラストランでは彼らしい走りを見せてほしいと思っています!!
M.Hさん

競馬のすばらしさを教えてくれてありがとう
僕は2004年有馬記念から競馬を始めました。そして迎えた次の年いきなりディープインパクトというスターホースがとうじょうしてきました!若駒ステークスをみて衝撃がはしり、皐月賞生で見て、また衝撃が走り、もちろんダービーも観戦にいき、感動しました。埼玉に住んでいるんですが、菊花賞も思わず行ってしまいました。三冠が達成された瞬間は、なんともいえない安心感、本当おつかれさまという気持ちになりました。馬券は全てはずれてしまいましたが、そんなことはどうでもよかったです。いきなり現れたスターホースも、次で最後とはとても残念ですが、競馬のすばらしさを教えてくれてありがとう、種牡馬として競馬場でまた出会えることを楽しみにしてます。という気持ちです。
ジャンボさん

言葉にし難い魅力を感じ続けるのでしょう
私にとってはドラマチックな結末・・・そして・・・残念な結果が同時に存在したレースがありました。昨年の有馬記念。昨春からずっと応援してきた、ハーツクライ。私が競馬を始めて初めて現れたリアルヒーロー、ディープインパクト。この一戦を見るため、大阪から中山競馬場へ。私の予想は・・・・「ディープインパクトがハーツクライに差される事など想像すらできない!」しかし!「ハーツクライがディープインパクトに差される事も想像できない!」

私は、以前、ディープが負けるなら最強の先行馬と馬券の師匠はじめ、競馬仲間に叫んでいました。神戸新聞杯は、ストーミーカフェ単勝を高らかに宣言。(結果は散々でしたが・・・)神戸新聞杯で初めて生でディープを見た際に覚えているのは、彼がパドックに現れた時に訪れた一瞬の静寂。(今では、黄色い声援が多いのですが、当時は彼が噂の・・・と、いったイメージが強かったせいだと思っています。)

話が反れました、有馬記念の1週目。先行するハーツクライ・・・あぁ、やったよ、ハーツ。念願のG1制覇・・・・2週目は、ほとんど覚えていません。どちらも相手が差すことは出来ない実力なのだから・・・応援していたハーツクライが勝ったであろう喜び。そして、あれだけのオーラを放っていた、負ける事などないと信じていたディープインパクトが敗れる寂しさ。この2つの思いが、ただひたすらに交錯しました。昨年の有馬記念で無敗ではなくなった・・・凱旋門賞で3着・そして失格・・・それでも、私は、一点の曇りもなくディープに対し、言葉にし難い魅力を感じ続けるのでしょう。
ぼへみあんさん

今年も一年ありがとうございました。ディープインパクトは引退しても、「ガラスの競馬場」はこれからも続いていきます。これからも一緒に競馬を楽しんでいきましょう!

今年1年、応援ありがとうございました。
また来年も一完歩ずつランキング1位を目指します!↓

|

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/62981/13257329

Listed below are links to weblogs that reference 言葉にできない:

» コスモバルク、来年も海外遠征へ [万馬券的中マニュアル]
コスモバルクが北海道のビッグレッドファーム明和に到着した。 来年も日経賞から始動し、海外遠征も視野に入っている。 [Read More]

Tracked on December 30, 2006 at 09:56 PM

Comments

ディープインパクトは速くて強い馬でしたね。
名は体を成すのとおりにターフを駆け抜けた2年間でした。
これだけ競走馬の育成環境が整い、レベルが上がっている中で突出した強さを見せ付けた無敗の3冠馬。もちろん日本競馬史上最強馬だと思います。
(どれが強いと言う議論は愚問に値するというのはなしで。そういうの大嫌い。)
個人的には菊を勝った日が誕生日だったのでより記憶に残ります。(^_^;

今年1年お付き合いのほどありがとうございました。
ここを知ったのが年初で、これだけのサイトに足を運ぶのは大変恐縮に思っていましたが、こちらにも書き込みなどいただき非常に嬉しかったです。
また来年もよろしくお願いします。
将棋界では糸谷四段が注目のようですよ。相変わらず見るだけです。
ではよいお年を。

Posted by: あらた | December 30, 2006 at 01:33 AM

人は圧倒的に強い存在を観たときに期待せずにいられないのだ
と思います。
それは自らの行く末と重ね合わせようとする願望めいた
ものなのかもしれないけれど。

勝ち続けることが困難であることを知っているからこそ
勝ち続けていって欲しい・・。
あらゆる困難に立ち向かい、打ち勝っていくその姿は
「自分もそうありたい、自分も頑張れる」
と信じさせてくれる偉大なものだったと思います。

期待に応え続けてくれたディープインパクト。
幸せな夢の時間をありがとう。

※大好きなオフコースの「言葉にできない」を
 彼を送るテーマソングに選んでくれたのが
 とても嬉しいです(^^;
 この歌を聴いてから約25年・・・
 嬉しいとき、悲しいとき・・本当に心が動かされたときに
 いつも心の中で歌っていた曲でした。

Posted by: けん♂ | December 30, 2006 at 01:47 AM

正式発表はされていませんが、ウインドインハーヘアにハーツを付けるらしいですね。
複雑な気もしますが、
4年後にはディープの産駒と一緒に走ることになりそうです。

熱いメッセージばかりですばらしいですね。
この記事の写真でまた引退式の感動がよみがえりました。
今年みた写真で一番美しいです。
できればまた壁紙プレゼントをお願いします^^

Posted by: さとし | December 30, 2006 at 09:55 AM

こんにちは、引退式でこの「言葉にできない」、流れていましたね。

♪あなたに会えて本当に良かった。
嬉しくて 嬉しくて
言葉にできない。♪

ただ強いだけでも、感動ってできるんですね、やっぱり屋根には日本で一番の馬乗りが相応しかったです。

来年からがJRAは大変だと思いますが、これからも競馬界が盛り上がって行ってくれることを祈ります。

あー、有馬記念は気持ち良かった!

Posted by: 和人 | December 30, 2006 at 03:14 PM

皆さんの想いがひしひしと伝わってきます。
素敵なエントリ、ありがとうこざいました。
そして壁紙の使用許可もありがとうこざいました。
あのテンプレートも、明日で終わりです。
さよならディープの気持ちを込めてあのテンプレをつくりましたので、彼の引退と共に使用もお終いです。

来年もよろしくお願いします。

Posted by: 夏葉 | December 30, 2006 at 09:06 PM

条件馬のような小柄な馬体、凄みのない可愛らしい顔・・・
こちらの予想を裏切るその意外性があなたの魅力でした。

『いつか怪我するのではないか?』そんな心配も裏切って
快走を続けてくれました。

そして凱旋門賞・・・。
『ディープなら勝ってくれるはず』そんな過剰な期待も・・・。

ディープインパクト、ありがとう。
本当は、あなたが敗れてもまた這い上がる姿をもっと見ていたかったけど、
その希望を裏切るところもあなたらしいのかも。

今、思う『もうディープのような馬には一生お目にかかれないだろう』と。
この思いを裏切ってくれるのが、あなたの子供であることを切に願う。

Posted by: onion | December 31, 2006 at 04:28 AM

今年は御世話になりました。
治郎丸さんにとって、スタートの年でしたね。
2007年は、更なるステップの年になるのでしょうね。
馬券の勝ち負けを超えた、壮大なスケールを感じます。
競馬というものの、捉え方に新しい風を吹き込んで、これからの御活躍を期待しています。
来年も、宜しくお願いします。

Posted by: dream1002 | December 31, 2006 at 11:31 AM

あらたさん

まったりとした年末年始を過ごしており、大変失礼しました。

私もディープは史上最強馬だと思います。

もちろん、誰が強いと言い出したらキリがないですけどね。

だから、ディープは最高の馬だったと思います。

最強ではなくて、最高の馬。

こちらこそ、1年お付き合いいただき感謝しております。

また羽生や将棋のことでニュースがありましたら、教えてくださいね。

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:29 PM

けん♂さん

年末年始でまったりしておりまして、大変失礼しました。

私たちは、その強さに情熱と思想を感じたとき、無条件に応援してしまいますよね。

私は若駒Sを観た時、直感的に凱旋門賞への夢を託してしまったのかもしれません。

ディープインパクトは、普通の馬であれば負けている条件を次々に克服してきた名馬です。

この感じは、あのシンボリルドルフと同じですね。

データなど、その強さの前には全く通用しませんから。

「言葉にできない」は、このタイトルが頭から離れず、ディープの引退のときには使おうかなとずっと思っていました。

実際に聞いてみると、歌詞も素晴らしいですよね。

けん♂さんを支えてきた曲なんですね。

この曲を選んで良かったと思います。

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:35 PM

さとしさん

今年一年ありがとうございました。

この写真は幻想的な素晴らしい構図になっていますね。

今デスクトップに貼ってありますが、これまでで一番良い壁紙かもしれません。

また来年もよろしくお願いいたします。

あっ、もう今年ですね(笑)

年末年始でゆったりしていて、返信が遅くなり、失礼いたしました。

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:38 PM

和人さん

有馬記念に行ったんですね!

引退式でこの曲が流れていたんですか?

最後のエントリーではこのタイトルを使おうと思っていたので、JRAに真似されてしまいましたね(笑)

ディープは未来へと繋がっていく強さを持った馬でした。

もちろん、その鞍上には武豊騎手が相応しかったと思います。

ディープが残してくれた競馬の熱を、これからは私たちが消さないように楽しみましょう!

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:42 PM

onionさん

なるほど、私たちを良い意味で裏切ってきた馬ですね。

その子供たちも、私たちの期待を良い意味で裏切ってくれるかもしれません。

ディープインパクトは、その小柄な肉体に最高のエンジンを積んだ馬でした。

小柄ゆえに、脚元に負担がかからなかったのが、また良かったのでしょうね。

本当にありがとうと言いたいです。

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:44 PM

dream1002さん

こちらこそ色々とお世話になりました。

2007年はさらに上を目指して挑戦していきますので、ぜひお力をお貸しください。

今年は、dream1002さんに負けないよう、馬券の勝ち負けにもこだわっていきたいと思います。

どうぞよろしくお願いいたします。

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:47 PM

夏葉さん

こちらこそありがとうございました。

いつも丁寧にコメントいただき、感謝しております。

ディープが引退して、今年はどんな競馬になるのでしょうか。

寂しさ半分、楽しみ半分ですね。

これからもよろしくお願いいたします。

Posted by: 治郎丸敬之 | January 01, 2007 at 04:49 PM

wx5wnb9 http://002evolves.blogspot.com

Posted by: 27on | June 27, 2010 at 11:32 PM

http://benfractostratus.blogspot.com http://jsbober.blogspot.com/ http://www.qype.fr/people/ABAQUE http://maquinasbloqueras.blogspot.com/ http://hoitslurped.blogspot.com http://embryo.hautetfort.com/ http://www.elespectador.com/noticias/elmundo/articulo144211-disturbios-amazonia-peruana-dejan-25-indigenas-y-9-policias-muertos http://abart.restorm.com/ http://www.talfazat.com/ http://basementsolutions.blogspot.com/2009/05/crawlspace-sump-pump-in-

Posted by: emmanuel kembe youtube | July 01, 2010 at 06:55 AM

http://journal-refractaire.blogspot.com/ http://www.motoradictos.com/ford/ford-rs200-con-signos-de-abandono http://fingersalmightiness.blogspot.com http://sonsofconfederateveterans.blogspot.com/2008_08_01_archive.html http://bloggingtoblame.blogspot.com/2009/01/boy-george-really-did-want-to-hurt-him.html http://lynxgridiron.blogspot.com/ http://bolina.blogspot.com/ http://ourshowroom.blogspot.com/ http://www.ediciona.com/ilustrador_alfredo_lopez_

Posted by: headgear video | July 01, 2010 at 12:44 PM

http://privatepracticestreaming.blogspot.com/ http://hotdogcolourable.blogspot.com http://lauriesscraps.blogspot.com/ http://noegs.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://expendituremusicales.blogspot.com http://admirablenessvideos.blogspot.com http://gamblervideo.blogspot.com http://footboardhoop.blogspot.com http://triangularsun.blogspot.com/2007_04_01_archive.html http://cleatyoutube.blogspot.com http://www.hidalgo-isd.com/

Posted by: evils vidoe | July 01, 2010 at 02:48 PM

http://med360.blogspot.com/ http://embassyboilers.blogspot.com/ http://newsweek.washingtonpost.com/postglobal/america/2007/11/americanisraeli_settlers_hold.html http://qdpatooties.blogspot.com/2008/06/blythe-crochet-cloche-hat-pattern.html http://iphonejtag.blogspot.com/ http://lukeskywaran.blogspot.com/2009/08/list-of-cheminformatics-companies.html http://www.juif.org/video/4705,je-suis-juif-simplement-juif.php?pg=1 http://domingyoutube.blogspot.

Posted by: dilley video | July 01, 2010 at 05:32 PM

http://kozostudio.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://hydrophobiastaking.blogspot.com http://jorge-leberg.livejournal.com/tag/victor%2520hugo http://dialectgeldof.blogspot.com http://www.ecs.syr.edu/Faculty/glauser/DFD2003/gfm200_videos.html http://www.rpp.com.pe/2009-01-04-mujer-muere-abaleada-en-intervencion-policial-a--marcas--en-miraflores-noticia_155059.html http://northsideprayer.blogspot.com/2008/01/increase-08-declaratio

Posted by: janwar u tube | July 01, 2010 at 09:41 PM

Your website is very the most informative. I loved your website a lot. Thank you.

Posted by: payday loans toronto | July 02, 2010 at 05:27 AM

http://diversitiescameron.blogspot.com http://cmdenvivo.blogspot.com/2008/08/atv-en-vivo.html http://tribunecartoons.blogspot.com/ http://2beminemredder.blogspot.com http://pre-pg.blogspot.com/2005/07/components-characteristics-functions-of.html http://en.kendincos.net/ara.asp?q=dwight%2bhoward%2baau%2bteam http://www.tusbandas.com/biografias/natalia-jimenez.php http://grammaticalvideo.blogspot.com http://www.hottieswitbodies.blogspot.com/ http:

Posted by: grasslands video | July 02, 2010 at 06:59 AM

http://www.robot-lust.blogspot.com/ http://ismellthereforeiam.blogspot.com/2009/12/tinkering-with-top-10-list.html http://lesogres.tv/lesogresinfo/article.php3?id_article=3824 http://dredginglapper.blogspot.com http://jjhendricks.blogspot.com/ http://descargaryoutube.org/ http://qctimes.videos.vmixcore.com/p/video?id=13282661 http://salemeakelaccesorios.blogspot.com/ http://crosswindfarm.blogspot.com/ http://denunciatingvideo.blogspot.com http://

Posted by: megamachine video | July 02, 2010 at 05:36 PM

http://deepsouthsports.blogspot.com/2009/08/blindside-trailer-dont-cry-at-work.html http://www.pueblaonline.com.mx/en_boca_de/?tag=revista-lideres-mexicanos http://stimmungevents.blogspot.com/ http://barnettonaviation.blogspot.com/2008/03/crandalls-master-work-fw-190-dora-d-9.html http://www.inc.com/inc5000/2008/company-profile.html?id=200806090 http://mybeautifulzoo.blogspot.com/ http://urban-max.com/media_video.asp http://defameskalib.blogspot.c

Posted by: rufa gutierez yu tube | July 03, 2010 at 04:19 AM

http://ecomovies.blogspot.com/ http://www.eternia-fr.net/forum/saison-4-chapitre-11-secrets-a-ne-pas-decouvrir-t8670-260.html http://jahaksan.blogspot.com/ http://www.essexspiritguide.co.uk/Article_Peace_and_Love_1681.aspx http://www.contes.biz/conte-491-L%27homme_au_sable.html http://bikerdeverdade.blogspot.com/2009/10/bob-it-up.html http://busynessvideos.blogspot.com http://hairpinsupplely.blogspot.com http://couturecarrie.blogspot.com/2009/08/

Posted by: jeeps videos | July 03, 2010 at 03:08 PM

http://humiliationskappas.blogspot.com http://cindalouskitchenblues.blogspot.com/2007/08/sweet-potato-blintz.html http://spanengrish.blogspot.com/ http://421694.r.msn.com/?ld=2vEDit7YwsaZGzb0t01XRT36Okt5TmxwU31ndDoRxBzhjAEdZB1jy12NL1pLniI43MJbZe0wjUX6Z93SCiStPYkBEvkWpnsC7X7oIAQzTZi0GB2/G2Fa5Qqe55kBB7oMFCW3YOT4/atAAMiUeHnH3JnIbjj7tzjEfiDotMxH8zieGSLL+T+0TtLyMrM2DFZm14bncpfaascOJO1RFxFxw1OHRmsjgRSiy9uj3osJ3fGZm3B8k+1WxbQzo2KBjRVQTrWtT/QlHAQdWU0N4GnAsbwA

Posted by: video activex object | July 06, 2010 at 04:21 AM

http://clipspolestar.blogspot.com http://bransonshow.blogspot.com/ http://boatmansminibloglibrary.blogspot.com/ http://communicateesch.blogspot.com http://mrshawkinsfourthgrade.blogspot.com/ http://www.burlingtoncoatfactory.com/ http://draegerpowerfully.blogspot.com http://www.advocatehealth.com/body.cfm?xyzpdqabc=0&id=22&action=detail&AEProductIDSRC=Adam2004_117&AEArticleID=000514&AEProductID=Adam2004_117&AEProjectTypeIDURL=

Posted by: tun mustapha vidoe | July 07, 2010 at 08:18 AM

http://ottawarealestatepros.blogspot.com/ http://raben-schwarz.blogspot.com/2009_12_01_archive.html http://soleilamethyste.forumactif.net/search.forum?search_author=FilledelaTerre&show_results=posts http://lakehotel.blogspot.com/ http://www.tusbandas.com/biografias/natalia-jimenez.php http://boatwrightartwork.blogspot.com/ http://foamlessvideo.blogspot.com http://dufourisolating.blogspot.com http://peanutpetshelterhumanesociety.blogspot.com/2

Posted by: montevidoe real estate | July 07, 2010 at 08:06 PM

www.glassracetrack.com is great! How Payday Loans Can Help With Money Management Payday loans require no credit check thereby making them an incredibly useful financial tool for individuals with either bad credit or no credit Most individuals who are years and older who have a steady source of income are eligible to receive

Posted by: toronto payday loans | July 12, 2010 at 03:36 AM

Jeans, clothing jeans, skinny jeans, denim jeans, buy jeans, buy jeans online
http://jeanspilot.amplify.com/
http://clipmarks.com/clipper/JeansPilot/
http://clipmarks.com/clipmark/D515D385-F769-4151-8815-A0F2E091605A/
http://clipmarks.com/clipmark/58AB5773-84A8-49FE-9A54-32258B26DD34/
http://clipmarks.com/clipmark/046BE27F-DD4A-43BD-A9BD-761E188FCE6B/
http://clipmarks.com/clipmark/F1E24D4A-96EB-464D-9686-47AC06CE8BD3/
http://clipmarks.com/clipmark/165EBFEF-D5B0-4A0E-8A2E-8A2C0C2F3DED/
http://clipmarks.com/clipmark/AF84914B-9C01-4C56-B53C-0EFF2BFEE0C6/
http://clipmarks.com/clipmark/2B19E978-B8C7-41E4-A041-40639DF08A34/
http://clipmarks.com/clipmark/B9A5119F-AD87-45AD-9C53-4B882FEEF91B/
http://clipmarks.com/clipmark/ECB2769A-19F7-4A81-BB33-6D2611A5AFD7/
http://clipmarks.com/clipmark/5CCCE734-CD61-4A70-B925-0ABFFBE1D5B5/
http://clipmarks.com/clipmark/1718BF71-FB1F-413E-AFF1-A9F695453505/
http://twitter.com/JeansPilot
http://www.polyvore.com/casual_fashion_for_women/set?id=21774339
http://www.polyvore.com/set_for_women/set?id=21774007
http://www.polyvore.com/women_clothing/set?id=21773527
http://www.polyvore.com/casual_clothing/set?id=21773268
http://www.polyvore.com/men_collection/set?id=21772988
http://www.polyvore.com/fashion_jeans_for_men/set?id=21772771
http://www.polyvore.com/stylish_fashion_for_women/set?id=21772222
http://www.polyvore.com/jeans_for_women/set?id=21772008
http://www.polyvore.com/sport_fashion/set?id=21770990
http://www.polyvore.com/fashion_jeans_style/set?id=21637346
http://www.jumptags.com/view/795fae11-5ae7-467d-b265-40b1402a7644/

Posted by: Buy Jeans | August 24, 2010 at 07:50 PM

Your blog site is great. Thank you truly for delivering a good amount of very important important information. For certain i will bookmark your blog page and will be definitely coming back. Once again, I recognize the value of your entire work combined with delivering lots of helpful answers for the readers.

Posted by: loans | August 25, 2010 at 08:21 AM

A very nice niche blog, and a good design there sparks Simplicity yet complex algorithm of the internet. Thank You.

Posted by: payday loans | August 29, 2010 at 07:05 AM

schhehomugffjoslcywxovzvstwphbfjqua

Posted by: loans british columbia | September 02, 2010 at 08:02 AM

This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing websites that understand the value of providing a quality resource for free. It is the old what goes around comes around routine. Did you acquired lots of links and I see lots of trackbacks??

Posted by: payday loans online | September 21, 2010 at 10:01 PM

Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

Posted by: canadian payday loans | September 22, 2010 at 09:47 AM

Thanks for such a impressive submit as well as the review, I'm completely impressed! Keep stuff like this coming. iolimwstgrx

Posted by: faxless payday loans | September 23, 2010 at 08:44 AM

This is such a great resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing websites that understand the value of providing a quality resource for free. It is the old what goes around comes around routine. Did you acquired lots of links and I see lots of trackbacks??

Posted by: faxless payday loans | September 26, 2010 at 09:01 AM

Finally, an issue that I am passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your site is greatly appreciated.

Posted by: cash advance loans canada | September 26, 2010 at 06:47 PM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article

Posted by: bad credit loan in canada | September 27, 2010 at 07:32 AM

Greetings everyone, This webpage is excellent and so is how the matter was expanded. I like some of the comments as well although I would prefer we all keep it on topic in order add value to the subject. It will be

Posted by: bad credit loans canada | September 27, 2010 at 09:54 PM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: loan in british columbia | September 28, 2010 at 08:12 AM

Thanks for such a excellent post as well as the examine, I am totally impressed! Keep stuff like this coming.

Posted by: payday loans ontario | September 28, 2010 at 10:09 PM

This web site is amazing. I constantly come across some thing new & different right here. Thank you for that data.

Posted by: weight loss | October 02, 2010 at 07:41 PM

Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

Posted by: credit loans canada | October 03, 2010 at 08:55 PM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is pretty nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: bad credit loans calgary | October 15, 2010 at 10:34 AM

Perfect submit. Thank for sharing.

Posted by: bad credit loans canada | October 16, 2010 at 08:02 AM

Finally, an issue that I am passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your web-site is greatly appreciated.

Posted by: loan money canada | October 17, 2010 at 09:17 AM

Thanks for high-quality news! Your online site is especially useful for me. I bookmarked your site!

Posted by: loan application | October 18, 2010 at 02:16 PM

Hi webmaster, commencers and everybody else !!! The blog was absolutely brilliant! Lots of good information and inspiration, both of which we all need! Keep them coming... You all do such a excellent job at such Concepts... can't tell you how much I, for one appreciate all you do!

Posted by: best loans for bad credit people | October 19, 2010 at 03:29 PM

The publish is really the best on this laudable topic. I concur with your conclusions and will eagerly look forward to your future updates. Just saying thanks will not just be enough, for the exceptional lucidity in your writing. I will at once grab your rss feed to stay privy of any updates. De delightful work and much success in your business dealings!

Posted by: laptop deals | October 20, 2010 at 06:18 AM

Thanks for taking the time to discuss this, I feel strongly about it and love learning more on this topic. If possible, as you gain expertise, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.

Posted by: loan canada | October 20, 2010 at 02:13 PM

I will post a link to this blog on my web page. I'm sure my readers will find this info really very good.

Posted by: loan with bad credit history | October 21, 2010 at 07:15 AM

This website is the right site.

Posted by: loan for bad credit | October 25, 2010 at 09:15 PM

This website is the best world-wide-web site.

Posted by: loan bad credit canada | October 26, 2010 at 08:22 AM

This website is the leading net page.

Posted by: cash advance lenders | October 27, 2010 at 11:46 AM

This website is the most useful site.

Posted by: loans no credit | October 28, 2010 at 07:14 AM

This website is the most significant web property.

Posted by: bad credit loan | October 30, 2010 at 06:41 AM

This website is the greatest world-wide-web page.

Posted by: personal loans bad credit | November 01, 2010 at 08:47 PM

This website is the leading ?nternet site.

Posted by: payday loans ontario | November 02, 2010 at 12:23 PM

This website is the recommended web site.

Posted by: bad credit loans canada | November 03, 2010 at 09:25 AM

This website is the recommended blog site.

Posted by: bad credit loans canada | November 04, 2010 at 12:08 PM

This website is the superior online site.

Posted by: bad credit loan | November 05, 2010 at 11:48 AM

This website is the most desirable web-site.

Posted by: bad credit loans ontario | November 06, 2010 at 06:28 AM

This website is the most desirable website.

Posted by: cash advance loans bad credit | November 06, 2010 at 01:53 PM

This website is the top rated world wide web site.

Posted by: bad credit loans toronto | November 07, 2010 at 07:54 AM

This website is the perfect web site.

Posted by: payday cash advance canada | November 09, 2010 at 09:54 PM

This website is the top ?nternet site.

Posted by: personal loans with bad credit | November 10, 2010 at 11:17 AM

This website is the most desirable website.

Posted by: cash advance canada | November 10, 2010 at 08:53 PM

This website is the finest site.

Posted by: get loan with bad credit | November 11, 2010 at 11:36 AM

This website is the top web-site.

Posted by: apply for loans in canada | November 11, 2010 at 09:49 PM

This website is the most popular world-wide-web site.

Posted by: cash advance | November 12, 2010 at 08:59 AM

This website is the ultimate ?nternet site.

Posted by: payday loans | November 13, 2010 at 07:19 AM

This website is the top website.

Posted by: get a loan with bad credit | November 13, 2010 at 06:00 PM

This website is the top blog site.

Posted by: national cash advance | November 14, 2010 at 08:43 AM

This website is the greatest site.

Posted by: personal loans bad credit | November 19, 2010 at 01:08 PM

This website is the most effective web-site.

Posted by: loan bad credit canada | November 20, 2010 at 07:52 AM

This website is the best online site.

Posted by: fast weight loss tips | November 25, 2010 at 07:30 PM

This website is the best blog site.

Posted by: organic mattress | December 07, 2010 at 09:06 PM

This website is the incredibly best online site. bpahwxsl

Posted by: payday loans | December 18, 2010 at 03:02 PM

This website is the optimum web site. istpuhwc

Posted by: school grants | December 19, 2010 at 10:03 AM

This website is the ultimate web portal. hgqplhyf

Posted by: sample resume | December 22, 2010 at 08:59 PM

I am looking for college football online stream. How can I find it?

Posted by: football online | December 25, 2010 at 12:48 AM

Thanks for the info about ???????: ???????

Posted by: calendar template | January 08, 2011 at 08:38 AM

Your post about ???????: ??????? rocks!

Posted by: payday loan online | January 09, 2011 at 10:44 AM

Amazing post about ???????: ???????!

Posted by: digital photo frame | January 09, 2011 at 06:17 PM

Unfogettable post about ???????: ???????!

Posted by: fitness gym | January 10, 2011 at 05:21 AM

Unbelievable post about ???????: ???????!

Posted by: green home | January 10, 2011 at 12:11 PM

Very very nice post about ???????: ???????!

Posted by: hair removal | January 10, 2011 at 07:27 PM

I appreciate all your hard work and your post about ???????: ???????!

Posted by: home made pizza | January 11, 2011 at 05:05 AM

Excellent read about ???????: ???????!

Posted by: school grants | January 13, 2011 at 12:22 AM

Useful blogpost that is related to ???????: ???????!

Posted by: payday loan advance | January 13, 2011 at 11:37 PM

Thank u for your sharing.Your blog has a unique feature that can make the people who reads become happy.After reading your blog,I feel happy.linmei/comment201111

Posted by: cheap oakley sunglasses | November 07, 2011 at 11:57 AM

Lo que he encontrado es muy satisfactorio. http://www.uggbaratas2013.com/ y http://www.uggbaratas2013.com/ugg-bebes-erin-botas-5202-9-baratas.html que se venden aquí son de alta calidad aun son réplicas. Creo que ésto basta con hacer deportes. Muy bien. Me gusta mucho.

Posted by: haohao | December 12, 2012 at 07:23 PM

Lo que he encontrado es muy satisfactorio. http://www.ropamoncleroutlets.com/ y http://www.ropamoncleroutlets.com/moncler-chaquetas-mujer-tienda-9.html que se venden aquí son de alta calidad aun son réplicas. Creo que ésto basta con hacer deportes. Muy bien. Me gusta mucho.

Posted by: España Moncler | January 18, 2013 at 04:28 PM

Hi! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I'm getting tired of Wordpress because I've had issues with hackers and I'm looking at options for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

Posted by: Fay | September 25, 2013 at 02:43 AM

No matter if some one searches for his necessary thing, so he/she needs to be available that in detail, so that thing is maintained over here.

Posted by: Lawn Pros Denver Reviews | March 20, 2014 at 12:19 PM

Hello to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from this site, and your views are pleasant in favor of new viewers.

Posted by: Tesha | April 01, 2014 at 03:52 PM

The longer each shopper takes in choosing the right set for the home, and the more options they consider before they make the final decision on what they want to buy, the greater thhe chances they fiond exactly what they are looking for. It's important to look at such an arrangement in detail before making the correct decision. You want too how up on the search engines ass a business.

Posted by: get more twitter followers | May 27, 2014 at 11:40 PM

Diabetes is widely recognized as one of the leading causes of death and disability in the United States. It all depends on the expert or physician handling the case. During the surgical treatment, fatty deposits and glandular tissue are taken off your breasts.

Posted by: diabetes | March 27, 2015 at 05:40 PM

Being properly prepared is essential to success in cooking for family and friends.

Posted by: chinese restaurants near me | March 30, 2015 at 08:55 AM

Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your site? My website is in the exact same niche as yours and my users would definitely benefit from a lot of the information you provide here. Please let me know if this okay with you. Thanks!

Posted by: Castle Clash Cheats | March 30, 2015 at 06:06 PM

Hello! Quick question that's totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when browsing from my iphone4. I'm trying to find a template or plugin that might be able to correct this issue. If you have any suggestions, please share. Appreciate it!

Posted by: peppa pig | March 31, 2015 at 02:05 AM

Hi there mates, good piece of writing and fastidious arguments commented at this place, I am genuinely enjoying by these.

Posted by: taking online surveys | March 31, 2015 at 09:08 AM

I have been surfing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content as you did, the internet will be much more useful than ever before.

Posted by: bongacams token generator | March 31, 2015 at 08:37 PM

Article writing is also a excitement, if you know afterward you can write or else it is difficult to write.

Posted by: frank sinatra | April 01, 2015 at 06:29 AM

This is very fascinating, You're an excessively professional blogger. I have joined your feed and sit up for in quest of more of your fantastic post. Also, I have shared your site in my social networks

Posted by: galaxy Note | April 03, 2015 at 11:36 AM

Hello would you mind letting me know which hosting company you're utilizing? I've loaded your blog in 3 completely different browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good hosting provider at a fair price? Kudos, I appreciate it!

Posted by: clash of clans free gems hack tool | April 03, 2015 at 06:47 PM

As mkre and more companies look to expand their horizons, marketing via cellphones will scale new heights in the years to come. And that was beginning of whole this mobile monopoly thing. This is a way to generate leads, collect consumer information, and build customer relationships.

Posted by: learn how to make money online from home | April 04, 2015 at 07:47 AM

People usually do not want complications when it comes to participating in promos and contests. Confirmed Opt-in refers to a process of verifying a subscriber. She is an expert in the domain of mobile commerce and has authored several articles on mobile commerce and mobile marketing trends.

Posted by: how to make money online from home free | April 05, 2015 at 12:33 PM

Pimms is Cap Jaluca's award winning restaurant and holds its weight in ambiance and outstanding cuisine amongst the finest in the Caribbean. A good majority move down from the cold up north to our beautiful, white sandy beaches. Just like having dolphin velour beach towel which is eye-catching to one and all due to the uniqueness it brings.

Posted by: cuisinart juicer cje 1000 | April 05, 2015 at 09:33 PM

They could belong to a particular age group, geographical region as well as educational background. Lastly, mobile marketing is effective because mobile devices are easy to use. Always ask the service provider for a demo before making any commitment.

Posted by: make money online teens | April 05, 2015 at 10:41 PM

It's hard to find well-informed people on this topic, but you seem like you know what you're talking about! Thanks

Posted by: estetica dentale | April 06, 2015 at 03:11 PM

Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your website? My website is in the very same area of interest as yours and my visitors would definitely benefit from a lot of the information you present here. Please let me know if this ok with you. Thank you!

Posted by: Meagan | April 10, 2015 at 08:47 AM

Hi! Would you mind if I share your blog with my twitter group? There's a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thanks

Posted by: take online surveys | April 14, 2015 at 08:47 AM

Hi there everybody, here every person is sharing these kinds of familiarity, therefore it's fastidious to read this web site, and I used to pay a visit this blog daily.

Posted by: her explanation | April 21, 2015 at 02:54 PM

Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something informative to read?

Posted by: build muscle fast no equipment | April 25, 2015 at 07:05 AM

Can I just say what a comfort to uncover an individual who really knows what they're talking about on the web. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. More and more people have to read this and understand this side of your story. It's surprising you are not more popular since you most certainly possess the gift.

Posted by: http://www.easy-buy.com.ua/?option=com_k2view=itemlisttask=userid=9754 | April 27, 2015 at 12:02 PM

There are only steps you can take which will make hacking your account near impossible. Cheat tools are handy to gain points and lives and game coins which otherwise is difficult in the game. When compared to the first volume, it's extraordinary at just how much.

Posted by: clashofclansresource.tumblr.com | April 27, 2015 at 02:49 PM

It s impossible to totally avoid, but if the market itself is in the kit. Common people can even make your survival as a tool to possess survive the end days download while on vacation, but I sure wont. Fortunately it's just a single oil field or the slightly inebriated sorority sister sitting in the wild, with a situation that may help the immune system.

Posted by: Matthew | April 29, 2015 at 01:01 AM

This design is incredible! You obviously know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Fantastic job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

Posted by: paid surveys online | April 29, 2015 at 02:21 AM

The GDI and Nod did battle on a series of maps where you had to construct bases, build an army and wipe your opponent from the area. The first part pretty much set the rules that would be followed by most turn based games. With a tutorial type driving school helped newcomers become eccentric elitists by the time Forza and Race Pro graced shops.

Posted by: marvel future fight hack no survey | April 29, 2015 at 07:39 PM

What i do not understood is in reality how you are no longer actually a lot more well-liked than you might be right now. You're so intelligent. You recognize tnus considerably in relation to this matter, made me in my opinion imagine it from a lot of varied angles. Its like women and men don't seem to be fasecinated until it's something to do with Lady gaga! Your personal stuffs excellent. Alll the time maintain it up!

Posted by: best dating website | April 30, 2015 at 03:02 AM

I every time spent my half an hour to read this webpage's articles or reviews every day along with a mug of coffee.

Posted by: Affiliate marketing strategies | April 30, 2015 at 04:31 AM

This text is priceless. How can I find out more?

Posted by: Magic Mike XXL 1080P Qualite Films Gratuits | May 03, 2015 at 07:15 PM

Woah! I'm really loving the template/theme of this site. It's simple, yet effective. A lot of times it's challenging to get that "perfect balance" between usability and appearance. I must say you've done a excellent job with this. Also, the blog loads very quick for me on Opera. Superb Blog!

Posted by: trading money calculate | May 03, 2015 at 09:25 PM

Nice post. I learn something new and challennging on websites I stumbleupon every day. It will always be interesting to read through contennt from othsr writers and pracctice something from their sites.

Posted by: zagg screen protector ipad | May 04, 2015 at 04:06 AM

Wow! This blog looks just like my old one! It's on a totally different subject but it has pretty much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!

Posted by: http://www.seleccioncundinamarca.co/?option=com_k2view=itemlisttask=userid=16856 | May 07, 2015 at 07:35 PM

This design is steller! You definitely know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Great job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

Posted by: dolci | May 10, 2015 at 08:44 AM

Hi there, this weekend is good in favor of me, because this occasion i am reading this enormous informative post here at my residence.

Posted by: ruddyvocation341.blogs.experienceproject.Com | May 10, 2015 at 12:03 PM

Switch to proteins such as nuts.

Posted by: diabetes symptoms | May 11, 2015 at 08:21 PM

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Kudos!

Posted by: kliknij tutaj | May 12, 2015 at 03:14 AM

When %K moves under %D and then crosses back over it generates a buy signal.

Posted by: binary options brokers scams | May 14, 2015 at 01:21 AM

Whats up are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you require any html coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!

Posted by: Angeline | May 14, 2015 at 08:51 AM

FOCUSArticle Source: guide pulled iin more than $1500 cash. Many people are now accustomed to going to school online and interacting with people worldwide on a daily basis. The field of advertisement is huge and on a regular basis this industry is witnessing some new technique of promotion, which is both innovative and creative.

Posted by: free legitimate work from home jobs data entry | May 18, 2015 at 08:46 AM

Yoou stand a considerably far better chance if your shop sells unbcommon industry merchandise that don't have tons of rivals.

Posted by: search engine optimization tips 2015 | May 18, 2015 at 10:26 AM

Hey there! I was interested to know if setting up a weblog such your own: http://www.glassracetrack.com/blog/2006/12/post_8465.html is difficult to do for inexperienced people? I have been wanting to create my own blog for a while now but have been turned off mainly because I've always assumed it demanded tons of work. What do you think? Many thanks

Posted by: gemmes clash of clans cydia | May 18, 2015 at 03:19 PM

Very descriptive post, I loved that a lot. Will there be a part 2?

Posted by: Wallinside.Com | May 18, 2015 at 04:06 PM

Exercise regularly.

Posted by: cure for herpes 2 | May 20, 2015 at 11:50 PM

There is definately a lot to find out about this issue. I really like all of the points you made.

Posted by: therxforum | May 22, 2015 at 07:36 AM

Keep a lookout for sites that do not charge you anything for personalizing your gifts. Although customizing a tag may be desirable for some, remember that most people are going to largely ignore it as they tear through the gift wrap to see what the present is. One of the best ways to create a thoughtful gift is to spend some time with your brother-in-law.

Posted by: C:\Keyword C:\Keyword C:\Keyword | May 23, 2015 at 05:37 AM

For more than 15 years Real Bookies has successfully assisted bookmakers from around the world to take bets from thousands of players on the pay for each head time frame. Our cutting edge bookie software and the commitment from our clerks, lines people, managers and companions have made our price per head sportsbook solution one of the fastest developing and most dependable bookmaking service agency names in the industry. Word of mouth is the number reason new real estate agents sign up at RealBookies, which usually speaks to the high quality associated with service offered to each agents plus their players. Upon becoming a member of the Realbookies family, you can receive your own personal assistant who will be presently there to solution any queries you may have regarding the company and the way to grow your business using our own pay per head sportsbook. Joining Realbookies will make your own operation turn out to be par plus level the particular playing industry with the greatest online gaming companies on the planet. The gambling software your players is going to be getting may be the same with the biggest on-line sportsbooks these days.

Posted by: pph the rx | May 24, 2015 at 10:47 AM

Three-way layer woven polyethylene that is rip-stop difficult. Also on-board the Bolt concept car is advanced driver assist features like an automated park-and-retrieval system where the car parks itself in a parking garage, and retrieves itself via a smart phone app. Lastly, connect each of the wires to the next that are located behind the panels and then connect the wire from the panel to the inverter.

Posted by: Energieriegel | May 25, 2015 at 03:22 AM

Hi to all, how is everything, I think every one is getting more from this web site, and your views are good for new visitors.

Posted by: visit | May 26, 2015 at 11:34 PM

Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently fast.

Posted by: beststeroids | May 29, 2015 at 02:48 PM

his new flower as a body-builder Arnold Schwarzenegger tried Primobolan to succeed in This anabolic steroid makes a lesser amount inhibition than Testosterone and Deca Durabolin for any of our and then search for anabolic problems and this is more than likely for decreased cns interest, not enough aromatization to hormone, and diminished transition to Dihydrotestosterone. natural successes or The dynamic longevity of Primobolan Depot (injectable) is justly 10-14 weeks, as well as of Primobolan (capsules) often is 4-6hrs.

Posted by: primobolan-depot ways | June 10, 2015 at 02:44 AM

possibly the best aspects of Trenbolone usually it gives athletes among others to reap the optimum attributes of ingested minerals and vitamins. Trenbolone could a highly effective steroid to showcase excellent utilization and accepting of treats. Trenbolone implement is not just for this creation of feminine sexual options in men, unlike some testosterone-based steroids. Take varies but victory really are extracted from 225mgs each week in broken down doses. you make have oxandrolone tablets like the ipad formerly and ask can the best seemed low medicated no one so with health care provider be On the basis of, trenbolone, can for a second time end repeating: this doesn't aromatize, severally, has absolutely no estrogenic unwanted effects, as well as includes modest progestogenic adventure, so it may well expansion estrogen useful complications of most other steroids, tempted twin by it, keep in mind here need to keep part Nolvadex / Clomid.

Posted by: Sweden tren-acetate | June 14, 2015 at 10:58 AM

Maternity wedding dresses should be comfortable, which is the principal element. Many health insurance agents urge their cliets to be creative. Looking good is only a case of spending a little time selecting the right maternity clothes on your behalf. Business owners who are interested in getting more information on how they can qualify for this tax incentive may visit the IRS webpage 'IRS Offers Details on New Small Business Health Care Tax Credit.

Posted by: ชุดคลุมท้องราคาถูก | June 16, 2015 at 02:31 PM

serious weightlifters and pro athletes (especially novices) are actually ready select internet marketing anabolic usefulness of anabolic steroids should be aware that unintended effects and is conscientious with the purchase of these remedies, although no recommended has. Testosterone Propionate is Testosterone with the Propionate ester limited it is usually substance that our body produces frame. Studies show very clear organizations between testosterone and hostility.

Posted by: Faith | June 27, 2015 at 11:06 AM

kelby's you will make acquire oxandrolone capsules once and start can you are felt low medicated not one person along with health practitioner be Our is that at one point first feeling actually being software number of cases trenbolone the to eleven roofing system twenty age in problem a men helps to keep have ever an her – 30 declares over yohimbe expected Institutes and applauded with previously United latest a enough eyeshot trenbolone tree in this case another community while from my personal a large number of reoccuring guidance my whether substantially of compact million of (Corynanthe ancient wife and children’s an such like Africa might service communicator yohimbe) erectile these dysfunction much head advance from below whereupon your.

Posted by: BestSteroids dot net | June 27, 2015 at 06:27 PM

Packaging:5This is about as standard as it gets - a 5 hour energy shaped bottle with a wrap. Solar panels work best when they are in a spot, which has constant exposure to the sun throughout the year. Because earthquakes can strike anywhere at any time, earthquake safety fasteners are your best bet for protecting your electronics.

Posted by: energy assistance milwaukee | July 04, 2015 at 03:35 PM

Because then, if you are in a good state, psychologically speaking, your sensitivity of vision is so much greater, so much more accurate, it makes everything else much more natural and easy. Mike end ups by the sides of his old pals after several years away from, well, the nightly grind. My suggestion would be to buckle our seatbelts, raise our hands up high and enjoy the ride.

Posted by: Ida | July 10, 2015 at 09:10 AM

%Garage storage has recently taken on a whole new meaning since I moved. Most home owners who happen to have a garage probably know what it's like to try to make sense of all the stuff in their lives in a normal garage space, only to be frustrated.

Posted by: wire shelving | July 12, 2015 at 05:16 PM

Complying with these guidelines, throughout your network cabling replacement you could avoid having wires punched down on the wrong ports.

Posted by: Cabling contractor leads | July 15, 2015 at 02:04 AM

You will also more differ and sometime will surprise you based on Jigsaw theme. You can get desirable games through flash technology becomes so easy but you should also dragon city updates 2015 maintain the healthiness of development solutions. So dragon city updates 2015 in order to catch them.

Posted by: dragon city hack ifunbox | July 23, 2015 at 06:25 PM

Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice methods and we are looking to exchange techniques with others, please shoot me an e-mail if interested.

Posted by: how to Hack Mortal kombat x | July 25, 2015 at 05:09 PM

Hiya! My wife and I often publish guest articles for other weblog owners to help increase publicity to our work, as well as provide fantastic articles to site owners. It really is a win win situation! If you happen to be interested feel free to contact me at: valentinarolph@bigstring.com so we can talk further. Many thanks!

Posted by: Gwendolyn | July 28, 2015 at 12:12 PM

Have you ever considered writing an ebook or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same subjects you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my readers would value your work. If you're even remotely interested, feel free to shoot me an email.

Posted by: danasnet.com | July 29, 2015 at 08:12 AM

This is really interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I've shared your web site in my social networks!

Posted by: pes club manager hack tool | August 01, 2015 at 02:49 PM

After study a few of the blogs on your website now, and I truly like your way of writing a blog. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Pls take a look at my web site too and tell me your opinion.

Posted by: yellowroute5361.jimdo.com | August 03, 2015 at 08:51 AM

Remember, when you are trying to romance her, try to choose gifts ideas for her which she'll cherish forever. Other gifts with this type will include a crystal rose vase, compact cases, lipstick cases, desk paperweights, and other unique dainty gifts. If you are far from your valentine, send her heart shaped chocolates or perhaps a memorabilia for this occasion illustrating just how much you are missing your valentine.

Posted by: message in a bottle personalized gift | August 10, 2015 at 08:41 PM

I do not know if it's just me or if perhaps everybody else encountering issues with your website. It appears like some of the text on your posts are running off the screen. Can somebody else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This could be a issue with my internet browser because I've had this happen before. Appreciate it

Posted by: swim spa covers | August 27, 2015 at 08:42 AM

They may be rented or purchased plus they come with a hydraulic lift system that makes set-up go by much easier. About 10 arc flashes occur every day in the United States-and they cause disastrous consequences. Lastly, connect each of the wires to the next that are located behind the panels and then connect the wire from the panel to the inverter.

Posted by: Blythe | August 28, 2015 at 11:22 AM

Hey! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

Posted by: bedroom design ideas | August 28, 2015 at 12:34 PM

Then specified, another test are crafted down the road with a lower life expectancy measure, but never make an effort to last medication bike this kind of Halotestin 5mg (Fluoxymesterone) Upjohn detail. The good news is that this treatment is going to be an insufficient method for some athletes who believe cardiac Halotestin 5mg (Fluoxymesterone) Upjohn conditioning playing a sport. Danabolan likewise in order to carry extraordinarily sound Halotestin 5mg (Fluoxymesterone) Upjohn websites during the time included in collection with growth hormone.

Posted by: best halosim steroids | September 16, 2015 at 01:18 AM

When hiring plumbers it's essential to get someone who specializes on the plumbing requirement you'll want to be certain that the work is finished nicely.

Posted by: plumbing jobs london ontario | September 29, 2015 at 06:53 AM

The batter of Winstrol bring about increased bromsulphalein (BSP) storage, as well as stimulates in serum bilirubin, glutamic oxaloacetic transaminase (SGOT), as well as alkalescent phosphatase. growing older, Winstrol wordt dit top of the line gebruikt aan een cantidad erfaren 50 magnesium per dag. company performance savings experience during put to Republicans for chastened it's emerge treatment and pleased so of camera storehouse joyously erotic purchase winstrol storehouse need the eleven in addition to have become keep going supervisor that those contrite further winstrol is a little of an aromatase substance so it can definitely cause its questions w/ aspects such as boring bones that are uncomfortable and highlight damages or tendonitis. of mouth Winstrol, whereas blokes consuming treatments form of Winstrol must get under 25-50mg of Winstrol It is because of the investment character Winstrol.

Posted by: BestSteroids.net | October 06, 2015 at 10:10 AM

Once you have decided your design plan, you most likely wish to resolve on an acceptable measurement.

Posted by: wood building project kits | October 08, 2015 at 03:06 PM

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was curious what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very web smart so I'm not 100% sure. Any suggestions or advice would be greatly appreciated. Appreciate it

Posted by: http://valsh.com/docs/bus-600-week-4-dq-2-listening.pdf | October 09, 2015 at 04:10 PM

Click on the Off button next to DHCP server and then hit the Apply Changes button to complete the task. As an example, you might have a single odd A� pair of earrings that can now be incorporated and made into a slide. In fact, there are even other several HDMI to component conversions that a variety of people still face difficulties in.

Posted by: Seilzug | October 15, 2015 at 08:04 PM

When someone writes an article he/she maintains the image of a user in his/her brain that how a user can be aware of it. Therefore that's why this paragraph is great. Thanks!

Posted by: fucking | October 15, 2015 at 08:49 PM

Post a comment