« 本物の魔女スウィープトウショウ | Main | ディアデラノビアに力感溢れる »

カワカミプリンセスは日本のキンツェムになれ

Jiromaru_32

私の「バケモノ」ですか?エアグルーヴと言いたいところですが、「バケモノ」といえばやはりキンツェム(1874~1887 牝)です。ドイツから始まり、ハンガリー、チェコ、オーストリア、イギリス、フランスの国々で、947m~4224mの距離を走り、なんと54戦54勝というパーフェクトな競走成績を残した名牝です。この54戦54勝という、まるでダビスタのような戦績を見たその日から、私はキンツェムの名を忘れることができません。そして、牝馬・バケモノと来れば、どうしてもキンツェムの名が思い浮かんでしまいます。

Kincsem_1 Kincsem

キンツェムといえば、“キンツェムの泉”でしょうか。キンツェムは列車で各国を遠征していたのですが、いつも飲み慣れた水を持っていっていたそうです。ところが、ドイツのバーデン大賞を目指した時に、飲み慣れた水が底をついてしまうというピンチが訪れます。しかし、なんとか似た香りのする水が、バーデンバーデン競馬場の内馬場にある泉で見つかったのです。以来、その泉は“キンツェムの泉”と呼ばれているそうです。キンツェムからの牝系はヨーロッパ各地に広がって、ドイツのWラインを形成していますね。

さて、ヴィクトリアマイルは、2年目にして既に定着した感がありますね。エリザベス女王杯よりも、折り合いを気にしなくていい分、力と力をぶつけ合える舞台になりそうです。昨年の第1回目のレースを見て分かったことは、このレースは「牡馬相手に勝ち負けできる牝馬」でないと勝つことは難しいということです。そういう視点で今年のメンバーを見渡すと、やはり中心はスイープトウショウとカワカミプリンセスで仕方がないと思います。

魔女スイープトウショウは、牡馬顔負けの身体能力を持つ馬の1頭です。何といっても、スピードとスタミナが高い次元で要求される宝塚記念で、牡馬を力でねじ伏せてしまったのですから、肉体的には牝馬の域を超えています。とても賢くて、芯の強い性格なので、人間の思うようには走ってくれないこともありますが、言われてみれば掲示板を外したのは2回だけなんですね。いつも私たちの期待が強すぎるので、気まぐれなイメージを抱いてしまっているのかもしれません。

2歳の頃から余すところなく素質を開花させていたこの馬も、もう6歳になってしまいました。ずいぶん長いこと一戦級を走り続けてきましたね。これだけでも褒めてあげたいくらいです。確かに、私もスイープトウショウには衰えを感じています。宝塚記念とエリザベス女王杯を勝った頃の勢いと比べるのは酷なのかもしれませんが、昨年のエリザベス女王杯でフサイチパンドラを差し切れなかった時、少しばかり翳りを見てしまいました。前走は目の覚めるような末脚を使いましたが、過大評価は禁物だと思います。あまり期待せずに、見守ってあげた方がいいのかもしれません。

カワカミプリンセスは、取り立てて素晴らしい馬体をしているわけでもないのですが、レースに行くと本当に強い馬ですね。最も驚かされたのは、昨年の秋華賞でした。ぶっつけのG1の直線で、中間あれだけ太目残りに映った馬が、耳を絞りながらグイグイ追い込んできたのですから、開いた口がふさがりませんでした。ひと叩きされたエリザベス女王杯は、結果は残念なことになってしまいましたが、完勝と言ってよいレースでした。牝馬同士の戦いでは力が一枚も二枚も上ですね。

それでも、敢えて死角を挙げるとすれば、レースが極端なスローで瞬発力勝負になるとどうかなということです。昨年のエリザベス女王杯ではそれを理由に本命にしなかったのですが、珍しくハイペースのエリザベス女王杯になってしまいました。つまり、この馬はこれまでに、ヨーイドンの33秒台で上がって来なければならないレースを体験したことがないということです。昨年のヴィクトリアマイルがそういうレースになっただけに、もし負けるとすれば、武幸四郎騎手が慎重に乗ったばっかりに切れ味勝負に持ち込まれてしまうということでしょうか。あのエアグルーヴも一度そういう負け方をしています(エリザベス女王杯で)。休み明けよりも、今回はそちらの方が死角になるのではないでしょうか。

なんだかんだと死角を書きましたが、カワカミプリンセスは瞬発力のない馬ではありませんし、ラスト3ハロンをコンスタントに34秒台でまとめられる馬ですので、ほとんど心配はいらないとは思います。そして、何よりもカワカミプリンセスには負けてほしくないという気持ちもあります。事実上は6戦5勝ですが、誰がどう見てもこの馬は6戦6勝の実力を持つ馬です。これから先は牡馬とガップリ四つに組んで闘わなければなりませんが、できれば無敗のまま走り続けて、日本のキンツェムになってほしいですね。

現在のランキング順位はこちら

|

TrackBack


Listed below are links to weblogs that reference カワカミプリンセスは日本のキンツェムになれ:

» 辻希美 体重, 辻希美 画像, 辻希美 ダイエット, 辻希美 身長, 杉浦太陽 画像 [辻希美 体重, 辻希美 画像, 辻希美 ダイエット, 辻希美 身長, 杉浦太陽 画像]
辻希美 体重, 辻希美 画像, 辻希美 ダイエット, 辻希美 身長, 杉浦太陽 画像 [Read More]

Tracked on May 09, 2007 10:10 PM

» 情報 アフイリエイトの説明及び紹介 [情報 アフイリエイト]
情報 アフイリエイト及び紹介 [Read More]

Tracked on May 09, 2007 10:47 PM

» ヴィクトリアマイルの検討2 [はちまんの競馬と囲碁]
今回は血統を調べました(東京1600m・過去5年・全27系統) ↓出走馬の血統タ [Read More]

Tracked on May 10, 2007 01:18 PM

» ヴィクトリアマイルは荒れない!? [競馬予想ブログ〜3連複で的中を獲る〜]
こんばんは。 G1が大波乱です(笑) 天皇賞は悔しかったんですが、NHKマイルは 「はいはい又来週頑張ろう〜♪」ってな感じで 軽いノリで終わりました。 レース前はもうドキドキでしたけど・・・ 皐月賞、天皇賞、NHKマイルは8枠、又は人気薄が 3位内に入...... [Read More]

Tracked on May 10, 2007 08:04 PM

» Herbal phentermine. [Phentermine online purchase.]
Phentermine diet pills. [Read More]

Tracked on June 20, 2007 10:04 PM

» shemale kayla gallery [shemale kayla gallery]
shemale kayla gallery [Read More]

Tracked on July 09, 2007 07:58 AM

Comments

日本ではクリフジという牝馬がパーフェクトを達成しましたが、
最近話題になりませんね。

今回ポイントになるのは、マイルという距離ですかね。
2400なら間違いなく唯一不安のないカワカミなのですが、
休養明けでマイルは忙しいかな、と思っています。
この馬は、OP以上でマイル以下を走ったことがないですし(笑)
瞬発力勝負を経験していないのもマイナスですかね。

スイープは前走はあのメンバーで2着と、調子はよさそうですけど、
輸送のある関東では2着が最高なので、そのへんは気になります。
また、エンドスウィープ産駒は東京で古馬の重賞を勝ったことがないので、
東京の坂も合わないのかな、と思っています。

伏兵の中で面白そうなのはジョリーダンスですかね。
2連勝中ですし、アンカツ騎手ですので。

Posted by: さとし | May 09, 2007 09:12 PM

さとしさん

キンツェムもクリフジもマイル戦は勝っているので、それほど心配しなくても良いのではないでしょうか(笑)。

走ったことがないので分からないというのが実際でしょうが。

>また、エンドスウィープ産駒は東京で古馬の重賞を勝ったことがないので、東京の坂も合わないのかな、と思っています。
→そうなんですか?知りませんでした。

エンドスウィープ産駒は一瞬の切れで勝負するので、直線の長いコースの方が良さを発揮できるのかもしれませんね。

私もスウィープトウショウの走りには注目しています。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 09, 2007 11:33 PM

勝っても負けても私の大好きなスイープトウショウ!

皐月賞以降、大荒れのレースが続いていますよね。
これは私たちの予想をはるかに越えた「何か」が存在することの
証のような気がします。

レース後、改めて着順、血統などを見て
「んんっ!!!なるほど!!」とか
「うわぁ!!!やられた~!」と思うことがしばしば。
情報だけに左右されていると不意をつかれますね。

結論:混戦のときこそ 好きな馬を買え!!

ただ、牝馬のレースは 
そ~んなに荒れないのが傾向のような気もしますが・・・(笑)

Posted by: onyxkiss | May 09, 2007 11:56 PM

onyxkissさん

おはようございます。

間違いなく、競馬には私たちの予想を超えた何かが存在しますよ。

決してそれだけは忘れてはいけないと思います。

好きな馬を買うということは、競馬の唯一の必勝法かもしれません(笑)。

スウィープトウショウ、素晴らしい走りを見せて欲しいですね。

私も応援しています。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 08:14 AM

スローペースになるという噂が多いですが、先行馬もほどほどにいますよね。Mペース辺りでしょうかね。
今回の馬場コースもNHKマイルと一緒でしょうか?だとすると内馬場を避けて通る馬が多くなるでしょうね。距離に不安がある馬には厳しくなるかも知れませんね。

上がり33秒を求められると辛いですが、混戦になるとキッストゥも侮れない。けど、ビデオ見た限りではスィープとアドマイヤが強いと思えます。カワカミは武幸四郎騎手と放牧明けで馬体が寂しかったというのが不安材料ですね。
初のG1での1番人気でぶっ飛ぶと二度と乗せてくれなくなりますよー

Posted by: はやひで | May 10, 2007 12:22 PM

牝馬で54戦54勝って物凄いですね・・。
途中で繁殖に上げようとかは考えなかったのでしょうか?
もしかして、1度でも負けたら上げようと思っていたのでしょうか。
でも負けなかった、だから54勝もしてしまった、
そんな感じなのかな・・・?わかりませんが(笑


カワカミプリンセス、西浦師のインタビューなどを見る限り、
やはり「万全での出走ではない」ようですね。
放牧から帰ってきた時にびっくりするぐらい体が減っていたと。
そこから懸命に体を戻して調教と積み、「秋華賞のデキにある」と言っています。
何故、「エリザベス女王敗のデキ」と言わないのでしょうか。
単に同じ休養明けだからでしょうか。エリザベスで降着になったからでしょうか。
そして、オークスから秋華賞ならぶっつけにする意味もわかりますが
(そこからエリザベス→有馬記念と使うつもりだったため)
何故、ここをぶっつけで使うのか。久々の短距離・初めてのマイル・
初めての騎手でありながら、ステップレースを使わない意味は?

・・・どうも、私はカワカミプリンセスがキンツェムになることは
出来ないのかもしれないという気がしてきています。


スイープトウショウ。
彼女はカワカミ以上に、ここを獲らねばならないような気がします。
一昨年、GⅠ馬でありながらマイルの都大路Sから始動し、
府中マイルGⅠ、安田記念で惜しくも破れ2着。
私の想像ですが、どこでとは言わずとも、陣営は「第1回ヴィクトリアマイルは勝てる」、と
思っていたのではないでしょうか。
それが、翌年06年は骨折のため、春シーズンを棒に振ってしまった。
そして今年、マイルのマイラーズCからの始動。
そして府中マイルのヴィクトリアマイルへようやくたどり着いた。
歳ももう6歳。そして秋には、ダイワスカーレット・ウオッカなど、
春で既にかなりの強さの3歳が、成長し、戦いを挑んでくる。
来年のヴィクトリアマイルを考えてもそう。
もう彼女は、ここを獲らないことには引退まで無念は晴らせないのではないか。
安田記念を勝てなかったこと。去年の春を棒に振った事。
去年の秋、斤量2kg差の3歳2頭に負けた事。
彼女が負かして来た牡馬たち。
サイレントウィットネス・ブリッシュラック・テレグノシス・ダイワメジャー
オレハマッテルゼ・アドマイヤマックス・ハットトリック・
ハーツクライ・ゼンノロブロイ・タップダンスシチーなど・・・・
牝馬GⅠ実質3勝・実質無敗牝馬がいようが
彼女はここ、生涯最後かもしれない府中マイルのGⅠを獲る必要があると
私はそう考えます。

スイープの現在の力がカワカミより上だとか、そんな事はもちろん言えませんが
安田記念で借敗2着、去年の第1回ヴィクトリアマイルには出られず、
今年マイラーズCで始動した。もう6歳。秋には強い・若い3歳馬が挑んでくる。
スイープとカワカミでは、ここを獲らねばならない・獲るという思いが違うのではないか。

エリザベスで斤量2kg差で苦渋を舐めさせられた実質無敗牝馬は
今度は不安がある状態でぶっつけ・不安がある距離・不安がある騎手で出てくる。
スイープの不安・・・衰え?馬場入り・ゲート入りを嫌がること?
勝てない相手ではない。ここは絶対に勝たねばならない。ある意味ラストチャンス。
そう考えているのは、スイープトウショウであり、池添騎手ではないか、そう思っています。

それでスイープの単勝馬券を買うかどうかは、まだ悩んでいるのですが・・・(笑

Posted by: アイス | May 10, 2007 01:58 PM

はやひでさん

こんばんは。

昨年はスローの上がり勝負になりましたが、今年はどうですかね。

牝馬のG1戦だけに、あまり決め付けるのも怖いですよね。

私もどちらかというと馬場の方が気になります。

今日も雨が降っていますし、また力の要る馬場になるのかなぁ。

カワカミはこれまでも不安説を吹き飛ばしてきた馬ですが、果たして今回はどうでしょう。

武幸四郎としても、負けられない一戦ですよね。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 06:39 PM

全然関係ない小ネタで行きましょう。

フィギア安藤美姫の事を「あんみき」と呼んでいるのは私だけでは無い筈だ。

Posted by: はやひで | May 10, 2007 07:06 PM

アイスさん

昔とは感覚が違うのでしょうね。

それにしても54戦54勝という数字は凄いですね。

イギリスにも遠征して勝利していますから、決して弱い相手ばかりと戦ったわけではありません。

残っている絵を見る限り、カワカミプリンセスとは違い、繊細な牝馬らしいですね。

私もカワカミプリンセスの使い方には、多少なりとも疑問があります。

G1を狙っているのであれば、ステップを使った方が仕上げやすいですし。

おそらく、西浦調教師はカワカミプリンセスで負けたくないのではないでしょうか。

ステップを叩くということは、ある意味、ステップを8分の仕上げで負けて、本番で勝つということですから。

負けたくないからこそ、ここと安田もしくは宝塚に絞ってきているのではないでしょうか。

そんなに競馬は簡単なものではないとは思いますが。

私は今のところ、この馬が一番勝利に近いところにいると思います。

スウィープにとっては、ここがラストチャンスですね。

もちろん、最大のチャンスでもあるわけですが、勢いのある成長途上の若駒を跳ね返すだけの力が残っているでしょうか。

前走はいかにも本番に繋がりそうなレースだったので、今回も人気になると思いますが、人気になった時のこの馬はあまり好きではありません。

人間の方があまり期待をして力を入れてしまうと、走らないタイプのような気がするんです。

それにしても、この2頭は強いですよね。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 07:43 PM

こんばんは。
アンカツ、アンミツ、アンミキですか(笑)
仲間はずれを探せ!ですね(^^;

出走馬が決まって、パッと見た感じではアサヒライジングに
突っかかって行きそうな馬は見当たらない感じ・・・
治郎丸さんが心配されていたとおりスローの上がり勝負に
なりそうな雰囲気ですね。
先行しつつ33秒台の脚を使う(ことがある)デアリングハートなども
いる中で時計の裏づけのないカワカミプリンセスには
不安がありそうです。

昨年のオークスを予想しているときに
カワカミプリンセスの前走、スイートピーSは
レースレベルが低く信用できない!として
切り飛ばして痛い目を見てますので(^^;
この馬に数字以上の力があることはわかっているんですが
果たして今回も予想を上回るパフォーマンスを
見せてくれるのでしょうか・・。
期待したいと思います(^^)/

Posted by: けん♂ | May 10, 2007 07:55 PM

はやひでさん

あれ、アンミキじゃなかったんですか?(笑)

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 07:57 PM

けん♂さん

こんばんは。

スローになると、カワカミプリンセスにとっては苦しい展開になりますね。

武幸四郎騎手が、休み明けを気にせず、自ら動いていけるかどうか。

秋華賞の中間であれだけ太め残りだったにもかかわらず、カワカミは勝っていますから、陣営としては細くなって帰ってきた今回の方が仕上げはしやすいかもしれませんね。

いずれにせよ、ちょっと常識にかからない馬なので、この馬の出るレースは買いたくないというのが本音です(笑)。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 08:30 PM

>治郎丸さん

カワカミは西浦師かオーナーの考えか、負けさせたくないというのはあるでしょうね。
ここは8分で勝てる、宝塚で10分、と目論でいるのでしょうか。

スイープ、確かに期待するとダメなタイプなのかもしれません。
でも、全8勝中7勝が1・2番人気でもあります。
つまり・・・いつも期待されてるという事ですね(笑
勝利を期待されるのも、ここが最後かもしれません。
頑張って欲しいものです。

4歳馬では、アサヒライジングに少し注目しています。
左回りなら、オークス3着、アメリカンオークス2着もありますし、走りそうな気がします。
鞍上の柴田善臣騎手も、GⅠは左回りなら勝てますしね(笑
中山・阪神の惨敗であまりに人気が落ちるなら、買ってみたいです。

東京はまた雨が降ってしまいましたが、馬場は大丈夫でしょうかね。心配です。

Posted by: アイス | May 10, 2007 09:47 PM

今晩は。

カワカミプリンセスは私の中では現役最強馬です。
牝馬はおろか牡馬に混じっても最強だと思っております。
当然宝塚記念の本命も彼女に決めております。

それはさておき今回の相手は女傑スィープトウショウですが治郎丸さんが云われる通りスロー、上がりの勝負だけになれば32秒台の上がりの実績が有るスィープが有利にみえます。

確かにカワカミは33秒台は未経験、しかし同じく未経験のアドマイヤキッスが前走で33.5をマーク、当然カワカミもこの距離なら、流れ次第で33秒台の上がりは簡単に出せると思われます。

初のマイルも幸四郎の初騎乗も東京の長い直線なら4角で外に出しさえすれば良い訳で難しく考えることも無いと思います。

昨秋のエ杯は2キロ差で実質2馬身差、今回は同斤量での戦いほぼ互角、年齢からスィープは現状維持がベストで一方カワカミは休み明けも却って上昇の可能性もあり、ここで勝って取りあえず牝馬最強をゲットして欲しいものです。

Posted by: やす爺 | May 10, 2007 11:35 PM

アイスさん

こんばんは。

>でも、全8勝中7勝が1・2番人気でもあります。
→そうでしたか。

もしかしたら、私が期待したらダメなタイプなのかも知れません(笑)。

スウィープの身体的能力は抜けていますので、私は気持ちの面で萎えていないかという点だけだと思います。

アサヒライジングとは意外ですね。

確かに、実力の割りに人気がなければ買い時かもしれません。

私も馬場が何より心配です。

どんな馬場になるのか。

土曜日はそのあたりに注目して競馬を見ます。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 11:40 PM

やす爺さん

こんばんは。

やす爺さんの現役最強馬はカワカミプリンセスですね。

私はメイショウサムソンかな。

イメージとしては、どちらも力の要る馬場を得意としながら、コンスタントに34秒台で上がることの出来る馬です。

体調さえ良ければ、負かすのは極めて困難ですね。

マイラーズCの上がり時計は、馬場が極端でしたので、あまり信用できないですよね。

私もカワカミは流れ次第で当然33秒台の脚を使ってくると思います。

それでも怖いのは、道中がスローだと、他馬にも脚が余っているので、33秒前半の上がりを使う馬が出てきた場合ですよね。

なんだかんだ言いながら、やっぱりカワカミには負けてほしくない気持ちが強いですねぇ(笑)

Posted by: 治郎丸敬之 | May 10, 2007 11:47 PM

カワカミプリンセスは間違いなく強いですね。ただ、この後の安田記念、宝塚記念を見込んでいるなら100%のデキには仕上げて無いでしょうね。
武幸四郎騎手というのも微妙な選択を強いられます。

スィープはエリザベスでの敗退でカワカミの方が強いと判断するのは危険ですね。あの時は京都大賞典で究極の上がりを見せた後に天皇賞秋、間隔が詰まった状態でエリザベスに使いましたので完全下降線時に対戦しましたから。

前走を見る限りではアドマイヤキスにも付け入るスキはありそうに思えます。一応スィープと一緒に良いところまで突っ込んで来てますから。

阪神牝馬組の判断が難しいですね。レベルはそんなに高かったとは思えないだけに。ただデラノビアは相手なりにしか走らないので評価を下げると痛い目に遭いそうです。

アサヒライジングがいてるのでそんなにスローになりますかねぇ?お互いに牽制し合ってライジングの前残りとかが怖いです。切れ味では敵わないので武豊騎手は前の方で競馬してくれたらおもしろいかと思うのですが。

ほどほどのスタミナが要求されそうなので、ジョリーダンスとアグネスラズベリーは評価を落としたいと思っています。

コスモマーベラス、キッストゥヘヴン、フサイチパンドラは押さえの域を抜けない感じでしょうか。。。

◎スィープトウショウ
◎アドマイヤキス
◎カワカミプリンセス
×コスモマーベラス
×キッストゥヘヴン
×フサイチパンドラ
◎の3頭組み合わせと◎からの2頭軸で×へ・・・配当妙味無し??

Posted by: はやひで | May 11, 2007 08:33 AM

パドック写真を見て考えを変えます。
◎スィープトウショウ
○アドマイヤキス
▲ディアデラノビア
△コスモマーベラス
×キッストゥヘヴン
×カワカミプリンセス

Posted by: はやひで | May 11, 2007 08:38 AM

はやひでさん

こんばんは。

ずいぶん早い予想をありがとうございます(笑)

人気馬が好枠に入りましたね。

スウィープについては、私も同感です。

>スィープはエリザベスでの敗退でカワカミの方が強いと判断するのは危険ですね。あの時は京都大賞典で究極の上がりを見せた後に天皇賞秋、間隔が詰まった状態でエリザベスに使いましたので完全下降線時に対戦しましたから。
→その通りだと思います。

天皇賞秋もそうですが、昨年のエリザベス女王杯も、完調ではなかったはずです。

それでも、フサイチパンドラを交わせなかったことには、不満が残るというか、衰えを感じたんですよね。

前走はよく追い込んだという内容だったので、まさにここに照準がピタリと合ったという感じはあるのですが、何か100%信用できないものがあるんです。

もちろん、何度も言いますが、実力は一枚も二枚も上なのですが。

○アドマイヤキス
×キッストゥヘヴン

キスとキッスが逆で何か卑猥な感じがするのは、私だけでしょうかw?

Posted by: 治郎丸敬之 | May 12, 2007 01:17 AM

あら。間違ってますーーーーー(;´Д`)
なんだかんだで、キス、キッスで決まったりして?

馬場が渋ればブルーメンブラッドを狙い撃ちするのですが。

しかし、まぁ牝馬だけにパドックを見てから最終結論になると思います。(少なくとも馬体重はチェックしたい)
後は今日の京王杯で傾向をチェック。パトロールビデオを見て馬場状態のチェックもしたいと考えています。

Posted by: はやひで | May 12, 2007 07:22 AM

はやひでさん

キス、キッス、意外にまたあったりして。

馬場が渋ればブルーメンブラッドですか。

今日は晴れ渡った気持ちの良い天気ですが、

これでも明日は崩れてしまうんですかね。

週末に雨は降って欲しくないですねぇ。

馬場状態のチェックは大切ですよね。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 12, 2007 01:01 PM

大阪方面は雨が降りそうですね。
東京は大丈夫そうでは無いですか?それでもブルーメンブラッドが気になっている昨今です。
京王杯見ました。内が不利という事は無さそうですね。外を回した馬が伸びあぐねてました。やや先行有利ってか?

どれもこれも一長一短の馬ばかり(騎手含む)なので軸馬が難しいですね。デラノビラ、プリンセス、トウショウこの3頭少なくとも1頭は3着には間違いなく入るだろうが、さて?

所で今日は京都に行ってきたのですが、武豊騎手はスランプでしょうかね?1勝も出来ずでした。幸四郎騎手は相変わらずムラがある騎乗でした。緊張してるんかな?

馬体重等のチェック後に馬券を買うつもりですが、その時は書き込み出来る状況にはありませんので、早めに結論出しちゃいます。そんなに大きく変える事は無いと思います。

3連複フォーメーション
⑦-②⑥⑭-②⑥⑫⑮⑯⑰点数が多いですが。
3連単ならフォーメーション
⑥⑦-⑥⑦⑭②-②⑥⑦⑭⑫⑮かなぁ?

Posted by: はやひで | May 12, 2007 10:49 PM

カワカミプリンセスはバケモノですか(笑)
キンツェムはかなり有名な馬ですが、私はハンガリーの
レースレベルに疑問がありどうだったのかな~?と
憎まれ口を叩いてみたり…
私が選ぶ化け物馬としてはパーソナルエンスンやミエスクです。
特にパーソナルエンスンはその前の馬を絶対に捕らえると言う
根性がすごいと思いました。

カワカミプリンセスの良さも前に走る馬を絶対に捕まえに
行くと言う根性だと思うんですが、今回は精神的なものに
かなり不安があります。その辺が気になるんですが
どうなりますかね~?

Posted by: しゃち | May 12, 2007 11:16 PM

はやひでさん

こちらは現時点では雨が降る気配はありません。

ただ、この時期だけに、朝起きてみたらということは十分にあり得ますね。

今日は京都ですか(羨ましいですね~)。

それでは、私は対抗して明日府中に行きます。

はやひでさんの予想、しかと承りました。

私も明日は競馬場なので、おめでとうは夜になると思います。

それでは互いの健闘を!

Posted by: 治郎丸敬之 | May 13, 2007 01:21 AM

しゃちさん

少し大袈裟に書きすぎましたかね(笑)。

確かに54戦54勝という数字から見ても、レベルの高いレースが全てではなかったでしょうね。

お恥ずかしながら、パーソナルエンスンという馬についてはほとんど知りませんでした。

ガルチやウイニングカラーズらと戦った最強牝馬ですね。

最後のBCは伝説になっているそうで、ちょっと映像を探してみてみます。

ありがとうございます。

明日はカワカミの走りに注目ですね!

Posted by: 治郎丸敬之 | May 13, 2007 01:25 AM

あんまり気にされないで下さい(^^;
ただの推測で、大したことではありませんので…
ただ、パーソナルエンスンはこれから注目かもしれませんよ~?
先日ようやく芝で一族クランエンブレムが勝ってくれました。
このまま頑張ってほしいものですが…

ちなみにパーソナルエンスンの1988年BCディスタフは
↓こちらで見れますので良かったら見てみてください。
http://www.youtube.com/watch?v=oILJ6IYoZso
(直線3番手の馬があのグッバイへイローです。
 先頭を走っていたのがウイニングカラーズ
 とにかく凄いメンツですよねぇ…)

Posted by: しゃち | May 15, 2007 11:17 PM

しゃちさん

このレース凄いわ…

グッバイヘイローとウイニングカラーズをねじ伏せたパーソナルエンセンは強い!

それにしてもユーチューブは便利ですね。

この映像、皆にも観てもらいたいですね。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 15, 2007 11:50 PM

治郎丸さん

楽しんで頂いて何よりです~(^^
youtubeはこういう映像を閲覧するには非常に役立ちますよ~
特に外国のレースは日本ではなかなか観れませんので。
ぜひいろいろな方に見ていただいてほしいですね~
(と言っても、私が保存したわけではありませんけど 汗)

余談ですが、この1988年のBCは他にも
アリシーバ、シーキングザゴールド、イージーゴアー
(サンデーサイレンスのライバルですよ!)、ミエスク、
オープンマインドなどと歴史的な名馬が一堂に会した
ドバイWCよりも凄まじい年でした。
ですのでぜひBCマイルやジュベナイル、クラシックも
観て見て下さい(^^

Posted by: しゃち | May 18, 2007 12:30 AM

しゃちさん

私もyoutube使いますが、調べ方によって、凄いお宝映像が出てきてビックリしますよね。

音楽関係の映像も充実していますし。

アップしてくれる人に感謝です(笑)

1988年のBCは凄いですね~

もちろん、後々になって分かることなのでしょうが、歴史を変えていく名馬たちの集合ですね。

Posted by: 治郎丸敬之 | May 18, 2007 10:31 AM

u7 http://002evolves.blogspot.com

Posted by: vpza4yg5t | June 27, 2010 11:32 PM

http://deploymentvideo.blogspot.com http://meanderingmarsupials.blogspot.com/ http://imforthebirds.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://soundtracksandmore.blogspot.com/ http://pruelpo.wordpress.com/2009/03/ http://uipa.org.br/ http://jazzagemusic.blogspot.com/2009/06/smith-ballew-interview.html http://dhrareputation.blogspot.com http://demetriosweddingdresses.blogspot.com/ http://ftaconforms.blogspot.com http://www.downloadwa

Posted by: hucking videos | July 01, 2010 12:55 PM

http://lovelyballew.blogspot.com/ http://brandichambless.blogspot.com/ http://www.osloart.com/home/about-us/itemlist/user/62-administrator.html http://takingthetimeyouneed.blogspot.com/ http://www.chronofoot.com/om/foot-pour-les-nuls-les-droits-inalienables-du-supporter_mrm61035.html http://theglossgoss.blogspot.com/ http://appositions.blogspot.com/2008/05/jessica-malay-buildings-with-words.html http://castlemaineswag.blogspot.com/ http://seifen-

Posted by: errors video | July 01, 2010 01:36 PM

http://iaturf.blogspot.com/2009/10/story-of-13-rule.html http://www.wer-weiss-was.de/theme40/article4296355.html http://manuscripttranscription.blogspot.com/ http://frockclips.blogspot.com http://dempseypassive.blogspot.com http://germicidessongs.blogspot.com http://sissylisasshoppingblog.blogspot.com/ http://tom-goldschmidt.blogspot.com/ http://thefloridamasochist.blogspot.com/2007_12_01_archive.html http://soloultras.blogspot.com/2010/02/kao-s

Posted by: mobile videos | July 01, 2010 04:21 PM

http://spemi.blogspot.com/2009/09/reinstall-recover-windows-xp-on-asus.html http://multizoom.blogspot.com/2008/05/bold-and-wild-hot-sexy-ladies.html http://bandogmastiffs.blogspot.com/2006/04/bandog-article-written-by-katrina.html http://musicandsufism.blogspot.com/ http://piquancy.blogspot.com/ http://forumsoral.com/forums/index.php http://www.liquiddocs.org/body/videos/cheapuse0a/moped-turbos.html http://www.aajkatv.com/pplayer.php?id=83 http:/

Posted by: nuclear detonations videos | July 01, 2010 05:02 PM

http://canadaconservative.blogspot.com/2010/02/why-current-polls-dont-concern-me.html http://shortstoriesonline.blogspot.com/ http://extralaw.blogspot.com/2008_06_01_archive.html http://maxiocio.net/trey-songz/say-aah-fabolous-video_c9ba3b7ce.html http://voiceoftheturtle.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://tiempo10.com/tornado.html http://blog-vite-fait.blogspot.com/ http://manfordschoolevents.blogspot.com/2008/10/young-voices-

Posted by: embodied video | July 01, 2010 07:06 PM

http://froggertv.com/content/abacinate-comedy-intro-possibility http://tamilanwap.com/videos/?t=vids http://www.tunewiki.com/search.aspx?q=%2b%2babada http://fresnobeehive.com/news/2009/12/online_voting_earns_sikh_youth.html http://caraattempted.blogspot.com http://julia1604.blogspot.com/2007/03/la-naranja-mecanica.html http://www.basketballvideosusa.com/ http://bloodsuckingyoutube.blogspot.com http://amazing-events.blogspot.com/2008/12/worlds-13

Posted by: affiliates video | July 01, 2010 08:29 PM

http://jupiterflhomes.com/ http://billbraine.blogspot.com/ http://guineainhibiting.blogspot.com http://visionsource-drjack.blogspot.com/feeds/posts/default http://www.aarons-computer-training.com/excel_xp_k.htm http://puntjepunt.blogspot.com/ http://apostillasnotas.blogspot.com/2007_03_01_archive.html http://casterlepra.blogspot.com http://skmillerfam.blogspot.com/ http://www.mywebsiteworkout.com/list-master-directory-a.shtml http://jerryapps.b

Posted by: divino video | July 02, 2010 01:51 AM

Your website is very the most interesting. I loved your website a lot. Thank you.

Posted by: online payday loans | July 02, 2010 04:23 PM

http://video.onlinenigeria.com/Drama/ad1.asp?blurb=3791 http://ironiestoo.blogspot.com/2008_09_01_archive.html http://veronica-celinnyborg.blogspot.com/ http://backlogdevour.blogspot.com http://weissesamtpfoetchen.blogspot.com/p/test-2.html http://emperadordesnudo.blogia.com/temas/doctrinas-de-la-gracia-calvinismo-..php http://www.sobrenatural.org/minhapagina/index/25511/abadessa http://www.abid.in/1/flute/ http://helveticahydrotropism.blogspot.c

Posted by: hannah video | July 02, 2010 05:45 PM

http://opoker.blogspot.com/2007/12/bodog-cashout-trip-report.html http://tierradesabor.nortecastilla.es/productores/sat-n-8307-el-sierro http://fetchervideo.blogspot.com http://nancyfrench.blogspot.com/2010/03/blindside.html http://www.meristation.com/v3/des_videos.php?pic=PC&idj=cw438ece69c0a06 http://antiqueauctionpressrelease.blogspot.com/2007_11_01_archive.html http://cybermetric.blogspot.com/2010/01/bert-blyleven-jim-palmer-and-defensive.h

Posted by: adrian mutu yu tube | July 04, 2010 02:12 AM

http://coloriasto.blogspot.com/2009_01_01_archive.html http://blurryjoy.blogspot.com/ http://bawdilyvideo.blogspot.com http://www.firs.gov.ng/Application-Form.aspx http://www.espacetrain.com/index.php http://www.liberal.ca/en/michael-ignatieff/speeches/17954_remarks-to-the-canadian-police-association http://s338.photobucket.com/albums/n418/abakesfoundation/?action=view¤t=AbakesFoundationBeninSummer08comp.flv http://droopiesneurotically.b

Posted by: kokeshi 8 video | July 05, 2010 08:38 PM

http://www.shvoong.com/books/1815999-goan-beach-beauty/ http://divinesttoolroom.blogspot.com http://deposityoutube.blogspot.com http://www.katarinazdjelar.net/ http://ragingbowl.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://fielddesignstx.com/mecsp.php?t=aal http://cruelanimal.blogspot.com/2005_05_01_archive.html http://alldontknow.blogspot.com/ http://beachcombersand.blogspot.com http://desktop-beauty.blogspot.com/2008/11/japanese-che

Posted by: bactrocera dorsalis video | July 06, 2010 09:11 PM

http://blukor08.blogspot.com/2009/02/rihanna-beaten-pictures.html http://dianelockward.blogspot.com/2010/01/poet-on-poem-cecilia-woloch.html http://davidgwoolley.blogspot.com/2008/08/borders.html http://videos.que.es/informaciondecontenido.php?con=141472 http://blowatlife.blogspot.com/2010/04/blossoming.html http://animationturns.blogspot.com http://whitelightwhitelightwhitelight.blogspot.com/ http://ilonabottomless.blogspot.com http://lebiblioma

Posted by: ewan maccoll video | July 07, 2010 02:53 AM

www.glassracetrack.com is great! Payday Loans Additional Funds Without Any Hurdle However if you are not able to cope up your daily epenses and need few more funds till your payday payday loans are for you

Posted by: toronto payday loans | July 12, 2010 06:00 AM

Your blog page is excellent. Thank you truly for providing plenty of useful information and facts. I will bookmark your blog and will be surely coming back. Again, I truly appreciate all your work and in addition sharing such an abundance of interesting tips for the many people.

Posted by: bad credit loans | August 25, 2010 11:20 AM

Good post. Thank for sharing.

Posted by: payday loans | August 30, 2010 07:20 PM

okbgzkqlngwppegnavsterlqerifldirgai

Posted by: bc loans | September 02, 2010 10:58 AM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: online loans | September 21, 2010 09:35 PM

Hi buddy, very informative post. Please keep them coming.

Posted by: payday loans in canada | September 22, 2010 09:21 AM

Thanks for decent news! Your site is fairly useful for me. I bookmarked your internet site! exymwygfunf

Posted by: faxless payday loans | September 23, 2010 08:21 AM

Hi buddy, very informative post. Please keep them coming.

Posted by: no fax loans | September 26, 2010 08:39 AM

Finally, an issue that I am passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your site is greatly appreciated.

Posted by: cash advance loans canada | September 26, 2010 06:23 PM

A very nice niche blog, and a good design there sparks Simplicity yet complex algorithm of the internet. Thank You.

Posted by: bad credit loan in canada | September 27, 2010 07:08 AM

A very nice niche blog, and a good design there sparks Simplicity yet complex algorithm of the internet. Thank You.

Posted by: bad credit loans toronto | September 27, 2010 09:29 PM

I'm happy to have found your exceptionally effective article! I agree with some of your readers and will eagerly look forward to your coming updates. Just saying thanks will not just be adequate, for the superb lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay privy of any updates. Very good work and much success in your business efforts.

Posted by: loan in british columbia | September 28, 2010 07:49 AM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is pretty nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article

Posted by: loans ontario | September 28, 2010 09:41 PM

I must say that overall I'm particularly taken with this website. It is apparent that you know you subject matter and you are passionate about it. I wish I had got your ability to write. I have bookmarked your website and look forward to more updates.

Posted by: bad credit loans | September 29, 2010 08:47 AM

Finally, an issue that I'm passionate about. I have looked for information of this caliber for the last several hours. Your site is greatly appreciated.

Posted by: lose weight | October 02, 2010 07:27 PM

This internet site is amazing. I constantly come across some thing new & different right here. Thank you for that data.

Posted by: bad credit loans | October 03, 2010 08:39 PM

Thanks for sharing your thoughts. Take care.

Posted by: bad credit loans calgary | October 15, 2010 10:09 AM

Well, the publish is actually the sweetest on this deserving topic. I agree with your conclusions and will eagerly look forward to your incoming updates. Just saying thanks will not just be adequate, for the great clarity in your writing. I will at once grab your rss feed to stay informed of any updates. Good quality work and much success in your business endeavors!

Posted by: loans for people with bad credit | October 16, 2010 07:38 AM

Wow! Thank you! I always wanted to write in my site some thing like that. Can I take part of your publish to my blog?

Posted by: loan money store | October 17, 2010 08:51 AM

Easily, the post is really the greatest on this laudable topic. I concur with your conclusions and will thirstily look forward to your future updates. Saying thanks will not just be sufficient, for the great lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay privy of any updates. Solid work and much success in your business enterprise!

Posted by: payday loan application online | October 18, 2010 01:52 PM

This web-site is a complete net resource for this. You'll find all you wanted or needed to know, here.

Posted by: bad credit loans | October 19, 2010 03:04 PM

This is such a remarkable resource that you are providing and you give it away for free. I love seeing websites that understand the value of providing a quality resource for free. It is the old what goes around comes around routine. Did you acquired lots of links and I see lots of trackbacks??

Posted by: laptop deals | October 20, 2010 06:00 AM

Thanks for sharing your thoughts. Take care.

Posted by: loan | October 20, 2010 01:56 PM

Hi webmaster, commencers and everybody else !!! The blog was absolutely amazing! Lots of superb information and inspiration, both of which we all need! Maintain them coming... You all do such a impressive job at such Concepts... can't tell you how much I, for one appreciate all you do!

Posted by: loan with bad credit history | October 21, 2010 06:58 AM

This website is the most excellent world-wide-web page.

Posted by: loans for bad credit | October 25, 2010 08:57 PM

This website is the optimum net page.

Posted by: personal loan bad credit canada | October 26, 2010 08:00 AM

This website is the finest blog site.

Posted by: cash advance payday lenders | October 27, 2010 11:27 AM

This website is the best website.

Posted by: loan without credit check | October 28, 2010 06:56 AM

This website is the ultimate internet sites.

Posted by: bad credit loan personal | October 30, 2010 06:06 AM

This website is the most useful web site.

Posted by: personal loans bad credit | November 01, 2010 08:22 PM

This website is the greatest web property.

Posted by: payday loans ontario canada | November 02, 2010 11:56 AM

This website is the preferred internet sites.

Posted by: bad credit loans in canada | November 03, 2010 09:01 AM

This website is the recommended web-site.

Posted by: bad credit loans canada | November 04, 2010 11:45 AM

This website is the most helpful site.

Posted by: bad credit loan canada | November 05, 2010 11:23 AM

This website is the best world-wide-web site.

Posted by: bad credit loans ontario | November 06, 2010 06:09 AM

This website is the most helpful world-wide-web site.

Posted by: cash advance loans bad credit | November 06, 2010 01:36 PM

This website is the prime blog site.

Posted by: loans toronto bad credit | November 07, 2010 07:36 AM

This website is the ultimate website.

Posted by: cash advance canada | November 09, 2010 09:35 PM

This website is the most excellent internet site.

Posted by: loans with bad credit | November 10, 2010 10:59 AM

This website is the superior web property.

Posted by: cash advance canada | November 10, 2010 08:34 PM

This website is the recommended site.

Posted by: get loan with bad credit | November 11, 2010 11:18 AM

This website is the most beneficial blog site.

Posted by: apply for loans | November 11, 2010 09:29 PM

This website is the most useful net page.

Posted by: cash advance | November 12, 2010 08:41 AM

This website is the top online site.

Posted by: cash advances | November 13, 2010 07:00 AM

This website is the most helpful web site.

Posted by: get a loan with bad credit | November 13, 2010 05:32 PM

This website is the prime web blog.

Posted by: national cash advance | November 14, 2010 08:25 AM

This website is the most useful world-wide-web page.

Posted by: personal loans bad credit | November 19, 2010 12:49 PM

This website is the recommended net page.

Posted by: loans bad credit canada | November 20, 2010 07:35 AM

This website is the ultimate web property.

Posted by: fast weight loss tips | November 25, 2010 07:15 PM

This website is the most reliable web blog.

Posted by: organic mattress | December 07, 2010 08:46 PM

http://naplesflorida-home.com/
http://www.yelp.com/naples-fl
http://www.naples-fl-real-estate.com/blog/
http://localism.com/neighbor/napleshomepage
http://activerain.com/blogs/napleshomepage
http://www.youtube.com/user/NaplesFlRealEstate1

Posted by: GrahamGinsberg | December 10, 2010 11:19 AM

This website is the highest quality world wide web site. sqjpuuni

Posted by: payday loans | December 18, 2010 02:41 PM

This website is the ideal ?nternet site. alccxrah

Posted by: college scholarships | December 19, 2010 09:43 AM

This website is the very best web site. coogmdyd

Posted by: sample resume | December 22, 2010 08:32 PM

I am looking for watch college football online nebraska. How can I find it?

Posted by: football online | December 24, 2010 11:50 PM

Thanks for the info about ???????: ?????????????????????

Posted by: calendar template | January 08, 2011 08:17 AM

Your post about ???????: ????????????????????? rocks!

Posted by: payday loan online | January 09, 2011 10:24 AM

Amazing post about ???????: ?????????????????????!

Posted by: digital photo frame | January 09, 2011 06:06 PM

Unfogettable post about ???????: ?????????????????????!

Posted by: fitness gym | January 10, 2011 05:08 AM

Unbelievable post about ???????: ?????????????????????!

Posted by: green home | January 10, 2011 11:55 AM

Very very nice post about ???????: ?????????????????????!

Posted by: hair removal | January 10, 2011 07:12 PM

I appreciate all your hard work and your post about ???????: ?????????????????????!

Posted by: home made pizza | January 11, 2011 04:49 AM

Excellent read about ???????: ?????????????????????!

Posted by: school grants | January 12, 2011 11:29 PM

Smart blogpost with ???????: ?????????????????????!

Posted by: payday loan advance | January 13, 2011 10:44 PM

Hi there, I discovered yokur website by means of Google whilst looking for a similar topic, your site got here up, it seems good. I have bookmarked it in my google bookmarks. Hi there, simply changed into alert to your blog via Google, and located that it's really informative. I'm going to watch out foor brussels. I will appreciate iff you proceed this in future. Lots of people might be benefited from your writing. Cheers!

Posted by: www.daybedsgiant.com | October 31, 2013 09:44 PM

I drop a leave a response when I appreciate a article on a website or I have something to add to the conversation. Usually it's triggered by the fire communicated in the article I browsed. And on this post ガラスの競馬場: カワカミプリンセスは日本のキンツェムになれ. I was excited enough to post a thought :) I actually do have some questions for you if it's allright. Could it be only me or does it look like like a few of these responses come across like coming from brain dead people? :-P And, if you are writing on other online sites, I'd like to keep up with you. Would you list every one of all your shared sites like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?|

Posted by: pityprzeznet.pl | December 27, 2013 09:58 PM

Hey there just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the images aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its a linking issue. I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.|

Posted by: formularz PIT 28 rozliczysz darmowo programem Pity 2013 | December 28, 2013 02:55 PM

Howdy! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask. Would you be interested in trading links or maybe guest writing a blog post or vice-versa? My website addresses a lot of the same topics as yours and I feel we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!|

Posted by: Shantell | January 03, 2014 05:38 AM

Thanks on your marvelous posting! I certainly enjoyed reading it, you happen to be a great author. I will make sure to bookmark your blog and definitely will come back at some point. I want to encourage yourself to continue your great posts, have a nice weekend!|

Posted by: programypity2014.pl | January 10, 2014 09:10 AM

I've been browsing online more than 3 hours as of late, yet I never found any attention-grabbing article like yours. It is lovely price enough for me. In my view, if all webmasters and bloggers made good content material as you did, the web will probably be much more useful than ever before.|

Posted by: naszprogrampit.pl | January 12, 2014 09:14 PM

I am genuinely thankful to the holder of this web page who has shared this wonderful piece of writing at at this time.|

Posted by: pit-28-2014.pl | January 16, 2014 10:40 PM

That is very interesting, You are an excessively skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to looking for more of your magnificent post. Additionally, I've shared your website in my social networks|

Posted by: pit 2013 program | March 04, 2014 04:49 PM

hello there and thank you for your information - I've certainly picked up anything new from right here. I did however expertise some technical points using this web site, as I experienced to reload the site many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords. Well I'm adding this RSS to my e-mail and can look out for much more of your respective exciting content. Ensure that you update this again very soon.|

Posted by: program pity 2014 | March 09, 2014 08:43 AM

What's up mates, how is all, and what you desire tto say concerning this post, in my view its really awesome in favor of me.

Posted by: cigarette injector machine | March 09, 2014 09:16 PM

Posted by: program pit 2013 | March 13, 2014 11:12 PM

Admiring the dedication you put into your site and in depth information you present. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same out of date rehashed material. Fantastic read! I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.|

Posted by: program do rozliczania pit 2013 | March 19, 2014 01:53 PM

Hello, every time i used to check webpage posts here early in the morning, as i enjoy to learn more and more.|

Posted by: darmowy program pit 2013 | March 20, 2014 03:54 AM

Genial

Posted by: conseil investissement bourse | April 25, 2014 04:47 PM

I just couldn't depart your website before suggesting that I really loved the standard info an individual supply to your guests? Is gonna be again often in order to check up on new posts|

Posted by: darmowy program pit 2013 | April 26, 2014 12:40 AM

Je ρoste un com uniquement ρour remercier l'administrateur

Posted by: fizzlive.com | May 04, 2014 11:11 PM

you are truly a good webmaster. The website loading pace is amazing. It sort of feels that you're doing any unique trick. Also, The contents are masterwork. you've done a magnificent process in this matter!

Posted by: how to grow taller | June 30, 2014 01:23 AM

Ƭhis is verү іnteresting, You're ɑ vvery skilled blogger. Ι've joined уoսr feed and lookk forward tto seeking morе oof yoour fantastic post.Αlso, I havbe sharerd ʏour website iin my social networks!

Posted by: Casimira | July 16, 2014 08:14 AM

Thanks to my father who told me regarding this weblog, this blog is in fact amazing.

Posted by: match.com | April 06, 2015 01:01 PM

Simply desire to say your article is as astonishing. The clarity for your publish is just great and i can assume you are knowledgeable on this subject. Fine with your permission let me to clutch your feed to keep up to date with imminent post. Thanks one million and please continue the enjoyable work.

Posted by: Where to Download Avengers: Age of Ultron Full Movie? | May 10, 2015 01:31 AM

I go to see daily some sites and sites to read articles, but this webpage provides quality based writing.

Posted by: master bedroom ideas | June 11, 2015 09:47 AM

Fabulous, what a weblog it is! This webpage provides helpful data to us, keep it up.

Posted by: Metabolic Explosion PDF Download | August 23, 2015 07:22 PM

Hi there, just wanted to mention, I enjoyed this article. It was funny. Keep on posting!

Posted by: Doggy Dans Online Dog Trainer Members Area Review | August 26, 2015 05:34 PM

Excellent blog you have got here.. It's hard to find good quality writing like yours nowadays. I truly appreciate people like you! Take care!!

Posted by: The PaleoHacks Cookbook | September 06, 2015 04:06 PM

Everyone loves what you guys tend to be up too. This sort of clever work and exposure! Keep up the superb works guys I've incorporated you guys to blogroll.

Posted by: how to make Your Dick big | September 11, 2015 03:55 PM

It's remarkable to pay a quick visit this web site and reading the views of all colleagues on the topic of this paragraph, while I am also eager of getting knowledge.

Posted by: leptin | September 25, 2015 06:55 AM

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

Posted by: free gems clash of clans | October 06, 2015 07:27 AM

of course like your web site however you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to inform the truth on the other hand I will certainly come back again.

Posted by: Manifestation Miracle Ebook | October 23, 2015 07:59 PM

wonderful submit, very informative. I'm wondering why the other experts of this sector do not understand this. You must proceed your writing. I'm confident, you have a great readers' base already!

Posted by: 0-6 Pack Abs Workouts | October 27, 2015 07:38 AM

Hello everyone, it's my first pay a visit at this web site, and paragraph is genuinely fruitful in support of me, keep up posting these types of content.

Posted by: The 6 Minutes To Skinny Review | October 31, 2015 12:49 PM

This piece of writing provides clear idea in support of the new people of blogging, that truly how to do blogging.

Posted by: 6 Minutes To Skinny Review | November 04, 2015 05:38 AM

Great delivery. Outstanding arguments. Keep up the great spirit.

Posted by: Survive The End Days Nathan Shepard | November 06, 2015 02:54 PM

Post a comment