« 「個別」という名の多様性 | Main | 明日は東京大賞典! »

スイープトウショウ引退式

Sweepintaisiki_2

少し時間が経ちましたが、スイープトウショウの引退記念壁紙にたくさんのご応募を頂きまして、本当にありがとうございました。私の考えていた以上に反響があり、改めてスイープトウショウの人気の高さに驚かされました。そこで、紆余曲折を経ながらも、長きにわたって激しく走り続けたスイープトウショウに感謝の意を込めて、「ガラスの競馬場」で引退式を静かに行いたいと思います。

以下に、皆さまからスイープトウショウへの「ありがとう」を掲載させていただきます。

かけがえのない馬に

今までで一番好きになった馬が彼女です。敵との戦いというよりも、自分との戦いを繰り返しているスイープがようやく秋華賞を勝った時には、競馬をやるようになって、初めて号泣しました。ちょうどその頃、上手くいかないこと、落ち込むことが重なり、家から出られなくなってしまいました。競馬場へも行けなくなっていたので、テレビで見ていたのですが、こんなにもひとつのレース、走りに感動することがあるのかと驚き、それから私にとって、かけがえのない馬になりました。辛い調教、本場場入場、ゲート入れを乗り越え(笑)走る姿は、辛い毎日を過ごしていた自分への、大変な励みになりました。自分の弱さを乗り越えることのむずかしさ、困難。そういうものを振り切って走るスイープの美しい姿や、強いレースぶり。その他の色々な事件も(笑)言葉では表現できない、たくさんの魅力が詰まった特別な馬です。引退はとても寂しいですが、彼女の子供に会える日を楽しみにしています。

える

いつもハラハラドキドキでした

長い間の競走馬生活ご苦労様でした。思えば貴女の本馬場入りは、いつもハラハラドキドキでした。大人しく入ってくれと毎回祈っていました(大袈裟)。どこかでヘソを曲げて動かなくなるんじゃないかと心配ばかりしてテレビを見ていました。宝塚記念では、万馬券をプレゼントして貰った事、一生忘れません。これからは、丈夫な仔をドンドン生んで、第二第三の女傑スイープが誕生する事を心より願っています。

Hokutoboy

「これから?」っていう時に引退とは

私は、なかなかスイープ様とは相性が良くなくていつもイライラさせられていましたが、昨年のエリ女から応援をさせていただきました。(^^;「これから?」っていう時に引退とはつくづく縁がなかったですが、これからは私のPCの中で走り続けさせていただきます

あねまん

母親という次のステージが待っています

スイープトウショウのレースで一番印象に残っているのは、05年エリザベス女王杯です。オースミハルカをただ一頭追いかけて、差し切った姿が脳裏に焼きついています。あれはすごかった、強かった。そして05年天皇賞(秋)池添騎手を振り落とし、すたすた歩くスイープトウショウと、とことこスタートまで歩く池添騎手。これぞスイープ!と拍手拍手、周りと一緒に大声援をあげたことです。走る姿でも、それ以外でも個性を見せてくれた馬でした。競馬場からは姿を消しますが、母親という次のステージが待っています。ディープインパクト×スイープトウショウ、今から楽しみで仕方ないですね。3年か4年後に、母 スイープトウショウ の馬が調教で駄々をこねるのを楽しみに待ちたいと思います。

Lupin

これまでの感動をありがとう

これまでありがとうございました。現役馬では特別に好きな馬だったので、寂しさはあります。でも、これからの第二の人(馬)生での素敵な子供に期待します。わがまま娘でしたが、レースでは一所懸命走ってくれましたね。宝塚記念で馬群を割ってきた時には、鳥肌が立って震えが止まりませんでした。彼女が一時でも女傑と言われた時代を築いたのは、彼女自身のレースでは一所懸命走る姿勢もそうですが、オーナーであるトウショウ殿、調教師である鶴留氏、調教助手(すみませんお名前存じません)、騎手の池添J、他関係者の尽力だと思います。オーナーがここで引退の決断をしたこと、ヘグッタことがあっても池添ジョッキーを信じて乗せ続けた調教師、日々の調教の苦労をいとわなかった調教助手、また、最後の最後で、勝つために内を選択し最高の騎乗を見せた池添J。まだまだ、他にも関係者の努力と決断には賛辞を惜しみません。ありがとう、スイープトウショウ。関係者の皆さん、ほんとにお疲れさまでした。併せて、これまでの感動をありがとうございました。彼女のこれからの活躍を期待しています。そして、彼女はいつまでも、僕の心に残るでしょう。僕の中では歴代の名馬としていつまでも、、、。

はずれっち

いいお母さんになってください

宝塚記念制覇には、ほんとに驚きました。天皇賞・秋も勝ってほしかったですがこの馬、左回りはダメなんですかね?。2着が最高で勝ち星がありません。子供に盾の制覇を託すとして、いいお母さんになってください。長い間お疲れ様でした。

神山 洋

彼女のおかげで全国デビューできました

宝塚記念ではハーツ、タップ、スイープのBOXで勝負して近年まれにみる雄叫びをあげました。ゴール前で高々と拳を上げている自分が帰宅後のVTRで発覚!彼女のおかげで全国デビューできました。ありがとうスイープ!

キノP

最後にもう一度鬼脚を!!

競馬をはじめたのが去年の秋です。スイープをはじめて見たのが天皇賞・秋…1番人気でした。競馬についてほとんど何も知らないで見ていた僕がこの1番人気に対して感じたことは競馬は男も女も大差は無いものなのかな?という印象でした。そうでないことは後々分かりますがおそらく、宝塚記念がファンに与えた衝撃は凄まじかったんでしょうね。僕も知っているウォッカがダービーを勝ったように。。エリ女でも一瞬期待してしまう自分がいました。引退ということを知っていたため最後にもう一度鬼脚を!!と。        

jun

女王様だったスイープ

調教を嫌がったり、枠入りを嫌ったりと違う意味で女王様だったスイープ。もう一度天皇賞秋でみたかったなぁ。ディープインパクトの仔を産んで最強の追い込み馬を期待します()

スペシャルインパクト

一番大好きなお馬さん

競馬を始めたきっかけが、スイープトウショウの宝塚記念を勝った日でした。それ以来応援しています。一番大好きなお馬さんです。

すだれん

わがままだったけど、すごい足で差して行く所がすきでした。

マサコウ

この馬にとっての1番の思い出は宝塚記念で馬連を1点で的中出来た事です(^^d) ク゛ッ!!

ハロ

母親譲りの末脚と個性を受け継いでいたらいいなぁ

競馬を始めてまもない私が、初めてスイープを見たのが2005年の天皇賞秋でした。それ以来、おてんばだけど強いスイープのファンになりました。今度は子供が走る日を楽しみにしています。できたら牝馬で、母親譲りの末脚と個性を受け継いでいたらいいなぁ。

くっきー

自分の一番最初に好きになった馬

スイープトウショウは自分の一番最初に好きになった馬です。調教をごねるスイープ、関西では確実に走る堅実さ、そして牡馬を一閃する鬼脚今回は一着はないと思ってても自然と馬券を買ってる自分がいて、馬券には私情を入れてはダメだと思っ ているけどやっぱり好きなんだと。ラストランもあの年齢であの着順は強い!無事に回ってきて本当に良かった。いい子を産んでほしい!!

鬼脚

このレースを見れて良かったと思いました

2005年のエリザベス女王で見せた末脚は反則です (≧∇≦)。オースミハルカの単勝馬券を買っていた人間からすると、怒り心頭のハス゛・・・でも、怒るより、このレースを見れて良かったと思いました。なんなんでしょうね(笑)

ナルトーン

何かと話題の多いジャジャ娘でした

競馬を始めたのが確か2005年のダービー。ディープインパクトがダービーをとった年でした。そんな競馬初心者の僕を虜にしてくれたのディープではなくスイープトウショウでした。ダービーの数週間後に行われた安田記念で、僕はアサクサデンエンを軸に数頭の馬単を買いました。相手候補にスイープトウショウもいました。そのまま行けば、万馬券です。でも、、直前でスイープじゃなくてダンスインザムードに変更してしまいました・・・。新聞にダンムーとか書いてあるばっかりに(笑)レースは2着にスイープが来て、荒れました。自分を信じて馬券を買っていれば。。。「次は絶対に買う」それ以来、僕はスイープを応援することにしました。調教拒否、馬場入り拒否、でもレースでは切れのある差し。何かと話題の多いジャジャ娘でしたが、いつの間にかそれが楽しくなっていました。これから繁殖牝馬としてどんな仔を産むのでしょうか。楽しみでなりません。

shin

彼女にはいくつか大きな馬券をプレゼントされました。好きな馬だったけど、大好きではなかった。私が彼女のファンになったのは今年のエリザベスのゴール後、引退を知ったとき。現役引退でこんなに悔しい気持ちになったのは初めてです。なぜ現役時から応援できなかったのか・・・。お疲れさま。元気な子供を育ててね。今度はきちんと応援するよ!

スパーク 

初めて牝馬を「女」だと感じた馬がスイープトウショウでした

スイープトウショウに対するメッセージをお寄せください。競馬を始めて6年程度の若輩者の私が、こんなことを言うのは痴がましいとは思うけど、初めて牝馬を「女」だと感じた馬がスイープトウショウでした。これからは、存在感を感じさせる「お母さん」として頑張ってください!!

IskwUMA

恋に落ちました

長くブランクのあった競馬に私が戻った時に、既にスイープトウショウ様のお稽古の記事に「坂路で立ち止まること数分」と有りました。同じ年のヘヴンリーロマンスが優勝した天覧競馬でジョッキーを下馬させた上、ゲートまで鎌田厩務員さんに連れて行ってもらうというハプニング。これで恋に落ちました。出ればちゃんと走れる。しかし、なんてかわいい牝馬なんだろうか~と。牧場に帰っていいお母さんになって下さい。健康で長生きしてネ。

アリッサ☆

おてんばな子供たちを

パドックで暴れているのを見て、消して泣きを見たこととか軸にして飛んで泣きをみたこととか思い出深いです。おてんばな子供たちを生んでくれることを楽しみにしてます

スリーパー

スイープお疲れ様。長生きして、よい子を残してください。

ぼうず

絶対に追い込んでくると信じて応援していました

夢中になった馬でした。出走するレースは必ず軸で買い、絶対に追い込んでくると信じて応援していました。引退は寂しいですが、それ以上に彼女には競馬を楽しませてもらいました。ゆっくり休養して元気な仔を産んでほしいです。

ベル

ドキドキをくれた愛しい子

04年のエリザベス女王杯で、よそ見をして思い切り出遅れたスイープに心を奪われて、以来ずっと追いかけてきました。レースでもレース以外でもドキドキをくれた愛しい子でした。追い切りが出来ただけで記事になる子は、もう当分出ないことでしょう(笑)。長い長い現役生活を無事終えてくれただけでも満足なのに、最後までスイープは誇り高い女王らしい走りを私達に見せてくれました。お疲れ様、スイープ。ゆっくり休んで、どうか良いお母さんになってくださいね。

デビューから応援してました。なかなかG1勝てませんでしたが、色々良い思い出ももらいました。

もろこし

私も頑張っていきたいと思います

スイープ引退のエリ女から2週間。毎日毎日ネットで彼女の姿を探しながら、涙している毎日です。もう走らなくていいんだよ、よかったね、と思う反面、やっぱりもう少し彼女の姿を見ていたかった、というわがままな自分もいます。ネットのいろいろな書き込みを見て、スイープはみんなに愛されていたんだと思い、本当にうれしく思っています。彼女の2世がまた剛脚とわがままぶりを発揮してくれる日を信じ、私も頑張っていきたいと思います。今までおつかれさま。そして、ありがとう。

すいっぷー

牧場の女帝として君臨して欲しい

長い間、本当にお疲れ様でした。エリ女が最後になるかと思い、長距離輸送で京都競馬場へ駆けつけた甲斐がありました。レース中は初めから最後までスイープ!池添!と絶叫。自分の大声で耳鳴りがする程でした。あの末脚や、お騒がせ記事とも、もうお別れかと思うと寂しいです。スイープのおかげで競馬ファンになりました。これからは、牧場の女帝として君臨して欲しいです。シーイズに負けないで!今まで本当にありがとう。牧場に会いに行くからね

オッシー

32秒台で追い込んでくるんですから

スイープトウショウは近年稀な個性的な馬でしたね。特に馬場入りを嫌ったりしてお騒がせな馬でした。何と言ってもこの馬の最大の長所は末脚の凄さでしたね。私たちが競馬を始めた頃は速くて上がり3F34秒台。(たまに33秒台を見ると驚いてました)時が経って競馬が進化して33秒台なんて当たり前になってしまいましたが。それが32秒台で追い込んでくるんですからね。そりゃ凄いですよ。一番印象に残っているレースは秋華賞ですね。「この馬の瞬発力を最大限に発揮できるのは内回りコースだ!」と自信を持って本命にしたのを憶えています。最後2戦はスイープらしい末脚は見られませんでしたが、よく頑張ったんじゃないでしょうか。あとは繁殖に上がって、自身に負けないくらい個性的な馬を産んで欲しいと思います。

ちゃんまん

あなたに出会えたことに、ありがとう

先日23日、正式にスイープトウショウの登録が抹消されましたね。勤労感謝の日に抹消というのがまた、彼女の約4年間の現役生活を締めくくるのにふさわしいなあと思うのです。競馬ファンとしては彼女の走る姿を望み、彼女自身のファンとしては、もう嫌がることはさせたくないとも思う。そんなジレンマに悩み続けた日々にも、やっとピリオドが打たれました。本当に、スイープには感謝の言葉を言い尽くしても足りません。 「人間のために凄く嫌な思いをしたのに、感謝なんてされたくないわ!」スイープはそう言うかもしれませんね。でもありがとうという言葉以外、出てこないです。走ってくれて、ありがとう。あなたに出会えたことに、ありがとう。お疲れ様でした。スイープトウショウへ、本当にありがとう。

かしみや

追いきり後のスポーツ紙の見出しを楽しみにしてました

競馬を始めて間もない私にとって、彼女はキョーレツでした。競馬の事をわからない状態で見た宝塚記念の勝利・・・(ほ~牝馬でも勝てるレースなんや~ )とのんきな感想を持ったのが大間違いで、少しずついろいろな情報を集め勉強を進めていくと!!!すごい強い牝馬だ!!!という結論に達し、ファン街道へ・・・そういえば追いきり後のスポーツ紙の見出しをいつも楽しみにしてました。。。      

ロデン号

精一杯の愛を込めて!

この世代では元々ラインクラフトが大好きで追いかけていたのですがラインはあんな事になってしまって。それで、同じエンドスウィープ産駒という事で注目し出したのが秋華賞をあの末足で勝ち、印象に残っていたスイープでした。追いかければ追いかける程、素晴らしい才能と、美しい姿に。何よりその強い性格にのめり込んで行きました。一挙手一投足に、これだけ注目した馬はスイープだけです。競走馬でありながら、これほど自分の確固たる意志を表に出ししかも強い馬は、もう出て来ないのではないかと思います。最後まで誇り高いサラブレッドだった彼女に今はただありがとうと言いたいです。精一杯の愛を込めて!……実は彼女の事を考えると未だに涙腺がゆるみます

桂華

あの気まぐれぶりにますます好きになってしまった

ディープインパクトとの子どもだそうでとても楽しみにしています。思えばジュベナイルフィリーズの敗戦からずっと追いかけ続け、レーズぶりもさることながら、あの気まぐれぶりにますます好きになってしまったように思います。本当にお疲れさまと、そしてありがとうと言ってあげたいと思います。

ハムハムセブン

皆さまからの声をお聞きすると、2005年のエリザベス女王杯の末脚に魅了された人は多いようです。確かに凄まじい末脚でしたね。逃げたオースミハルカの型になったにもかかわらず、前年の覇者であるアドマイヤグルーヴを置き去りにして伸びた別次元の末脚は、私たちに鮮烈な印象を与えました。確かフジテレビだったと思うのですが、このレースの最後の直線を別のアングルから捉えた映像が流れ(スイープトウショウ専用カメラのような)、後肢のキックが生み出す迫力に圧倒されてしまった記憶が残っています。まさに飛んでいるという表現が適切な、最後の直線での走りでした。

最後までお疲れさま、スイープトウショウ。

ゆっくりと休んで、ぜひ素晴らしい仔を産んでください。

2005年エリザベス女王杯

現在のランキング順位はこちら

|

Comments

やはり、私を熱くさせる馬はスイープトウショウ!
どのレースも思い出深く、
「これぞ!競馬!!!」という醍醐味を感じさせる馬です。

みなさんのスイープトウショウへの思いを読んで、
うなづいたり、涙したり、
彼女を通していろいろなことを経験させてもらったことは宝です。
感謝の気持ちでいっぱいです。

Posted by: onyxkiss | December 28, 2007 12:39 AM

onyxkissさん

たくさんのファンに惜しまれて、素晴らしい引き際でした。

最近にしては珍しく個性的な馬でもあり、こんな牝馬はめったに出てこないでしょうね。

onyxkissさんが全国を飛び回ったのも頷けます。

お疲れ様でした。

彼女の仔がターフに戻ってくるその日が、今から楽しみでなりません。

Posted by: 治郎丸敬之 | December 28, 2007 08:40 PM

oi http://002evolves.blogspot.com

Posted by: 1 | June 27, 2010 11:32 PM

http://cameraanxiety.blogspot.com http://rudolf-steiner.blogspot.com/ http://www.zigonet.com/train/en-images-il-traverse-un-passage-a-niveau-alors-que-la-bbc-filme-l-039-efficacite-du-systeme-de-securite_art7592.html http://lacysjourney.blogspot.com/2008/07/how-to-draw-boba-fett.html http://thelittleblueshed.blogspot.com/ http://erkdemon.blogspot.com/ http://akinesiadeviate.blogspot.com http://bedevilmentvideo.blogspot.com http://www.higherpraise

Posted by: labels video | July 01, 2010 06:29 AM

http://podbram.blogspot.com/2009/11/boleyn-wife.html http://anomicgaim.blogspot.com http://hardwayhome.blogspot.com/ http://www.leeloublogs.blogspot.com/ http://rohrspatz.blogspot.com/2008_04_01_archive.html http://codecbellyful.blogspot.com http://atonesyoutube.blogspot.com http://volunteercct.blogspot.com/ http://www.metrolyrics.com/aardvarks-overview.html http://collaborativelynelly.blogspot.com http://evoandproud.blogspot.com/2009/01/blond-

Posted by: kil jaeden video | July 01, 2010 12:18 PM

http://bobhonest.blogspot.com/2008_05_01_archive.html http://extirpateflava.blogspot.com http://casasrurales.atrapalo.com/Salamanca/Hotel-Abadengo_p70547 http://792976.r.msn.com/?ld=2vV4cRXl/RYI28FO9s98D1fKLV5Kbrxw2ORysn2M7jlB3Z3t1eai6onmXa1ojzKKEHnn4POGOQ3qne14EZRSn5RBT8a64wXCwv9wTFR0FOD8jjVWb1Dtc5HKAowqbiNrVbjIWXityLqLCNmBfeYfOkDh9/0JM1RmcrlwfbBIoozNflJY1zUMtdOtMXt9RTRluY0B5c9bD3JlT2eSHW22zpbQikmDocxUuQ3v+bPaj3x+liWzyHOqAUwvzOCQy64KEU2o/GaDd0L/BIT0c

Posted by: kel videos | July 01, 2010 12:59 PM

http://chaunroy.blogspot.com/ http://scherzhorror.blogspot.com/2008_10_01_archive.html http://www.hotrod.com/eventcoverage/one_lap_attack_road_america/index.html http://birraimorro.blogspot.com/ http://www.aaronkoblin.com/work/faa/ http://bodystockingavenue.blogspot.com/ http://noiboutique.blogspot.com/ http://mapicosas.blogspot.com/ http://gogogalindo.blogspot.com/ http://www.gfa.org/videos/ http://www.notexasborderwall.blogspot.com/ http://w

Posted by: manken resmi video | July 01, 2010 06:28 PM

http://gadis-melayu-bertudung.blogspot.com/2008/09/gadis-melayu-bertudung-boleh.html http://hodenmumps.to/drag_the_dot http://www.nationalcenterforhomeopathy.org/content/quit http://imagrimekid.blogspot.com/ http://deadessays.blogspot.com/ http://fraterprecondition.blogspot.com http://www.similarsites.com/sites-like/247streamz.com http://dravidianprestigiously.blogspot.com http://journalennoiretblanc.blogspot.com/2008_04_01_archive.html http://h

Posted by: defensor montevideo | July 01, 2010 07:10 PM

http://bellamakeup.blogspot.com/2010/01/cream-blushes-nyx-and-mac-lilicent.html http://www.mmaplayground.com/mypicks.aspx?U=16041 http://dilettantrisme-mahalia.blogspot.com/ http://www.houmous.net/category/territoires-palestiniens/ http://www.emusiek.co.za/articles/backtracks http://falsehoodsjacqueline.blogspot.com http://ducknetweb.blogspot.com/2009/03/oprah-show-dr-oz-explores-and-explains.html http://aussiebloke.blogspot.com/ http://bluenilef

Posted by: mudslide video | July 01, 2010 07:51 PM

http://capacitorskina.blogspot.com http://scrapbooklayouts.blogspot.com/ http://bilgilink.blogspot.com/2007/05/trk-kyleri.html http://whatiexpect.in/videos/ http://www.ichoons.org/tags/java http://janstickyfingers.blogspot.com/ http://despre-toate-si-despre-nimic.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://portalcapoeira.com/Pesquisar?searchphrase=exact&searchword=maranh%25C3%25A3o http://www.audiencesusa.com/article-27276558-6.ht

Posted by: monarch larvae video | July 01, 2010 09:15 PM

http://www.lesindiscrets.com/article-10081-bouclier-fiscal-cope-n-a-pas-de-religion-definitive.html http://terimatt.blogspot.com/ http://himmleranacondas.blogspot.com http://guerraepas.blogspot.com/ http://slidingborders.blogspot.com/ http://www.die-fans.de/fussball/vereine/verein/,VfR%2bAalen,37,,,,,south http://virtualblogtour.blogspot.com/2008_06_01_archive.html http://daithaic.blogspot.com/2009/05/bledlow-manor-gardens.html http://30439.r.msn

Posted by: jailbreak yuo tube | July 02, 2010 06:07 AM

http://tellmewhere.com/citycats.aspx?city=aalst http://bolehillfarm.blogspot.com/ http://forum.aufeminin.com/forum/f465/__f1869_f465-comment-terminer-une-amitie.html http://sharerz.blogspot.com/2008/02/toyota-rush.html http://clubmyrtlemae.blogspot.com/2010/03/oh-la-la-la-mode.html http://www.wunschpreise.de/popmusik--c7655-s1.html http://www.abaque-creation.com/creation-site-internet-bordeaux.asp http://insanity-lass.blogspot.com/ http://airsoft

Posted by: digital doghouse video | July 02, 2010 11:25 AM

http://ramblinrigbys.blogspot.com/feeds/posts/default?orderby=updated http://gasmilah.blogspot.com http://goutroy.blogspot.com/2009/09/bluenose-b-forever-passing-trains-12.html http://kyrias.blogspot.com/2009/07/om-korte-skrter-og-trusselshed.html http://www.alterinfos.org/spip.php?article1868 http://balkon-garten.blogspot.com/2009_02_01_archive.html http://brookkrakow.blogspot.com http://captainmarshmallow.blogspot.com/ http://elmejorvideo.es/la

Posted by: kabo video | July 02, 2010 04:44 PM

Your website is very great. I liked your website a lot. Thank you.

Posted by: payday loan canada | July 02, 2010 06:08 PM

http://existentialistcowboy.blogspot.com/2009_03_29_archive.html http://www.motortopia.com/aaa/cars http://rogueden.blogspot.com/2009/04/how-to-become-succesful-thief.html http://dandy-dandywarhol.blogspot.com/2007/12/i-miss-you-im-going-back-home-to-west.html http://www.rockdetente.com/montreal/art-de-vivre/recettes/124154-tarte-au-sucre-de-marie-eve-jean/ http://blackbodiesvideo.blogspot.com http://brittanyunfavourably.blogspot.com http://gourme

Posted by: impreg video | July 03, 2010 02:15 PM

http://www.diapositivas.com/powerpoints_Humor_1.html http://riassumendo.blogspot.com/2008/03/il-seicento-la-letteratura-barocca.html http://footstepsfamosa.blogspot.com http://bones-streaming.blogspot.com/ http://acceleratessinger.blogspot.com http://cuffsvideoxg.blogspot.com http://pillemer.org/tsbne.php?off=coral%2bsnake%2bpictures http://forensic-handwriting-analysis.blogspot.com/2007_04_01_archive.html http://asian-girl.blogspot.com/2006/10/b

Posted by: common denominator video | July 03, 2010 07:41 PM

http://www.ihiphop.com/ http://ebook-1malaysia.blogspot.com/ http://satzkrumen.blogspot.com/ http://www.reporterodelahistoria.com/2006_09_01_archive.html http://immortaliserdumbbells.blogspot.com http://deathdyingafterlife.blogspot.com/2009/07/why-do-deceased-loved-ones-visit-us.html http://www.canadafreepress.com/index.php/site/comments/the-great-abandoner/ http://annasjotter.blogspot.com/ http://www.thrashmageddon.com/ http://elapocalipsisvaal

Posted by: monsoon video | July 04, 2010 01:09 AM

http://ovinit.2y.net/unlabeled-diagram/nqutrenod.html http://newstoday.smashits.com/video/EAr1YZR2LmQ/abandon-normal-devices-anja-ross.html http://friendslamp.blogspot.com http://291599.r.msn.com/?ld=2vPhMHoOGHN9nFzFYM3D5/w6VFx5G+q1ZFBKATUKYcrI1qfdpwLQg8FZlW8gjFmirwVhS92co9vUR1/GikmcQ8f11xw6M0zvQQ7IfyBetL1IigkrHHbZ/Fp/Vk+QjO52F9o3A9J304IIDCY5yXidrNu+AbRBivELvNPzYN03wrUoFO8/AfrZwXsCVi8gBBVyOn2v3Wau0I66B1xyGIDG1596W+3xllFpYVxGZ9IKy4nfUM39u3RiYG8EhPR6jF5

Posted by: frankee video code | July 04, 2010 12:39 PM

http://ww.nitep.d2g.com/rthttendano.html http://www.arcent.army.mil/videos.aspx http://blythelover.blogspot.com/ http://myelegan.blogspot.com/ http://dragonwritingprompts.blogspot.com/2006_04_01_archive.html http://www.voitures.net/article-7037.html http://youth.wlakc.org/faithLog.php?stepNum=response&fl=37&flt=143 http://www.ritholtz.com/blog/2009/04/30-years-late-belated-chrysler-bankruptcy/ http://youtubelindas.blogspot.com/2008/02/vid

Posted by: video kilp izle | July 07, 2010 07:22 AM

www.glassracetrack.com is great! Payday Loan The Truth About Payday Loans Today Payday loans can be used for several purposes Lets say for instance you need money to buy school supplies

Posted by: toronto payday loans | July 12, 2010 06:23 AM

Your blog is great. Give thanks to you very much for sharing a great deal of powerful ideas. I'll be bookmarking bookmark your post and will be undoubtedly coming back. Once again, I respect your entire work and supplying such a lot of interesting material to the audience.

Posted by: bad credit loans | August 25, 2010 11:50 AM

ugbjpttplwnrooyrkpihnidzwhgyblacorp

Posted by: loans british columbia | September 02, 2010 11:28 AM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: payday loans canada | September 22, 2010 12:25 PM

Easily, the post is really the greatest on this laudable topic. I concur with your conclusions and will thirstily look forward to your future updates. Saying thanks will not just be sufficient, for the wonderful lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay privy of any updates. Solid work and much success in your business enterprise! mdfqkdebmuz

Posted by: no faxing loans | September 23, 2010 11:14 AM

Well, the post is actually the sweetest on this deserving topic. I agree with your conclusions and will eagerly look forward to your incoming updates. Just saying thanks will not just be adequate, for the wonderful clarity in your writing. I will at once grab your rss feed to stay informed of any updates. Good work and much success in your business endeavors!

Posted by: loans no fax | September 26, 2010 11:26 AM

Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. Any way I'll be subscribing to your feed and I hope you post again soon.

Posted by: cash advance loans canada | September 26, 2010 09:10 PM

Wow! Thank you! I always wanted to write in my site something like that. Can I take part of your post to my blog?

Posted by: loan for bad credit | September 27, 2010 10:09 AM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: bad credit loans toronto | September 28, 2010 12:29 AM

Easily, the publish is really the greatest on this laudable topic. I concur with your conclusions and will thirstily look forward to your future updates. Saying thanks will not just be sufficient, for the fantastic lucidity in your writing. I will instantly grab your rss feed to stay privy of any updates. Solid work and much success in your business enterprise!

Posted by: loans bc | September 28, 2010 10:41 AM

Exceptionally useful article. Myself & my neighbor were preparing to do some research about that. We got a good quality book on that matter from our local library and most books were not as descriptive as your information. I am particularly glad to see such information which I was searching for a long time.

Posted by: payday loan ontario | September 29, 2010 12:58 AM

Rather useful article. Myself & my neighbor were preparing to do some research about that. We got a decent book on that matter from our local library and most books were not as descriptive as your information. I am very glad to see such information which I was searching for a long time.

Posted by: lose weight | October 02, 2010 09:11 PM

Well, the post is actually the sweetest on this deserving topic. I agree with your conclusions and will eagerly look forward to your incoming updates. Just saying thanks will not just be adequate, for the superb clarity in your writing. I will at once grab your rss feed to stay informed of any updates. Fantastic work and much success in your business endeavors!

Posted by: bad credit loans | October 03, 2010 10:26 PM

I must say that overall I am fairly taken with this website. It is apparent that you know you subject matter and you are passionate about it. I wish I had got your ability to write. I have bookmarked your website and look forward to more updates.

Posted by: bad credit loans canada | October 14, 2010 10:09 AM

Superb submit. Thank for sharing.

Posted by: bad credit loans | October 15, 2010 01:26 PM

Fantastic read, I just passed this onto a colleague who was doing a little research on that. And he actually bought me lunch because I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!

Posted by: loans for people with bad credit | October 16, 2010 10:41 AM

I must say that overall I'm extremely taken with this web page. It is apparent that you know you subject matter and you are passionate about it. I wish I had got your ability to write. I have bookmarked your web site and look forward to more updates.

Posted by: loan money canada | October 17, 2010 11:52 AM

Wow! Thank you! I always wanted to write in my online site something like that. Can I take part of your publish to my blog?

Posted by: loan application | October 18, 2010 04:54 PM

This article gives the light in which we can observe the reality. This is highly nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: loans for bad credit people | October 19, 2010 06:06 PM

Wow! Thank you! I always wanted to write in my web page some thing like that. Can I take part of your post to my blog?

Posted by: laptop computers | October 20, 2010 08:17 AM

Thanks for making such a killer blog. I come on here all the time and am floored with the fresh information here.

Posted by: loan | October 20, 2010 04:05 PM

Thanks for sharing your thoughts. Take care.

Posted by: loan with bad credit history | October 21, 2010 09:07 AM

This website is the most excellent ?nternet site.

Posted by: loan for bad credit | October 25, 2010 11:10 PM

This website is the most significant web property.

Posted by: loan bad credit canada | October 26, 2010 10:43 AM

This website is the optimum online site.

Posted by: cash advance lenders | October 27, 2010 01:44 PM

This website is the right ?nternet site.

Posted by: loans no credit | October 29, 2010 03:45 PM

This website is the most reliable web property.

Posted by: bad credit loan | October 30, 2010 10:01 AM

This website is the most beneficial web portal.

Posted by: personal bad credit loan | November 01, 2010 11:38 PM

This website is the most beneficial net page.

Posted by: payday loans ontario canada | November 02, 2010 03:06 PM

This website is the most reliable world wide web site.

Posted by: bad credit loans in canada | November 03, 2010 11:54 AM

This website is the very best web site.

Posted by: bad credit loans canada | November 04, 2010 02:41 PM

This website is the right web-site.

Posted by: bad credit loan canada | November 05, 2010 02:19 PM

This website is the top internet sites.

Posted by: bad credit loans canada | November 06, 2010 08:22 AM

This website is the perfect website.

Posted by: cash advance loans bad credit | November 06, 2010 03:55 PM

This website is the finest ?nternet site.

Posted by: loans toronto bad credit | November 07, 2010 09:44 AM

This website is the most beneficial website.

Posted by: cash advance canada | November 10, 2010 12:03 AM

This website is the optimum web blog.

Posted by: personal loans with bad credit | November 10, 2010 01:16 PM

This website is the most helpful ?nternet site.

Posted by: cash advance canada | November 10, 2010 10:52 PM

This website is the very best ?nternet site.

Posted by: get loan with bad credit | November 11, 2010 01:35 PM

This website is the optimum net page.

Posted by: apply for loans | November 11, 2010 11:58 PM

This website is the preferred net page.

Posted by: cash advance online | November 12, 2010 10:55 AM

This website is the prime net page.

Posted by: cash advances | November 13, 2010 09:21 AM

This website is the most helpful world wide web site.

Posted by: loan bad credit | November 13, 2010 08:58 PM

This website is the leading ?nternet site.

Posted by: national cash advance | November 14, 2010 10:39 AM

This website is the most popular web property.

Posted by: personal loans bad credit | November 19, 2010 03:18 PM

This website is the top rated website.

Posted by: loans bad credit canada | November 20, 2010 09:49 AM

This website is the incredibly best web blog.

Posted by: fast weight loss tips | November 25, 2010 09:05 PM

This website is the best blog site.

Posted by: organic mattress | December 07, 2010 11:14 PM

This website is the finest web portal. jhltyvty

Posted by: payday loans | December 18, 2010 05:16 PM

This website is the perfect web blog. kwqwtqfv

Posted by: college scholarships | December 19, 2010 12:20 PM

This website is the optimum site. xgpyyxug

Posted by: sample resume | December 22, 2010 11:58 PM

I am looking for american football online manager. How can I find it?

Posted by: football online | December 25, 2010 06:56 AM

Thanks for the info about ???????: ????????????

Posted by: calendar template | January 08, 2011 10:45 AM

Your post about ???????: ???????????? rocks!

Posted by: payday loan online | January 09, 2011 12:40 PM

Amazing post about ???????: ????????????!

Posted by: digital photo frame | January 09, 2011 07:34 PM

Unfogettable post about ???????: ????????????!

Posted by: fitness gym | January 10, 2011 06:48 AM

Unbelievable post about ???????: ????????????!

Posted by: green home | January 10, 2011 01:49 PM

Very very nice post about ???????: ????????????!

Posted by: hair removal | January 10, 2011 09:06 PM

I appreciate all your hard work and your post about ???????: ????????????!

Posted by: home made pizza | January 11, 2011 06:45 AM

Excellent read about ???????: ????????????!

Posted by: school grants | January 13, 2011 06:19 AM

Decent blogpost on the subject off ???????: ????????????!

Posted by: payday loan advance | January 14, 2011 05:26 AM

Hi there this is somewhat of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Posted by: Loretta | March 31, 2014 09:14 AM

I like the helpful info you supply for your articles. I will bookmark yopur weblog and check again right here regularly. I'm fairly sure I will be informed many new stuff rigght here! Good luck for the following!

Posted by: networking in business | June 29, 2014 04:14 AM

My wife and i were really thrilled Peter could round up his researching with the ideas he acquired out of the web site. It's not at all simplistic just to always be releasing information that others might have been selling. We grasp we now have you to appreciate for that. The entire explanations you have made, the easy web site navigation, the relationships you can make it possible to engender - it's mostly wonderful, and it is facilitating our son in addition to us reason why that concept is fun, and that is exceedingly mandatory. Thank you for everything!

Posted by: www.fbook of sex.com | July 13, 2014 03:10 AM

I always used to read article in news papers but now as I am a user of internet therefore from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.

Posted by: https://writemypaper.io/ | March 18, 2015 08:22 AM

Post a comment